Som sagt, så er spillet PLO100 på boss 5-max. Spillet er dog kun 4-handed. Jeg sidder primært pga. Villian, som jeg ved er dårlig. Han ser dog ud til at spille til den stramme side idag.
Hånd 2495011847 ved bord Table OH 1210
Omaha PL 0.50/1.00
Startet hånd: 13. februar 2011 11:54:35
Kortgivningsrunde
plads: 1
Navn: jpmoz
Beløb: 11.50
plads: 2
Navn: Haikou
Beløb: 30.85
plads: 3
Navn: HELT
Beløb: 125.59
plads: 4
Navn: BANDIT
Beløb: 122.29
Delt til HELT: A♥ Q♦ 8♥ Q♣
Indsatsrunde 1
HELT hæv til 4.00, BANDIT hæv til 13.00, HELT kalder.
Flop(Board): Pot i alt: 27.00
5♣ 9♥ 4♠
Indsatsrunde 2
Check Check
Turn(Board): Pot i alt: 25.65
J♥
Indsatsrunde 3
HELT checker, BANDIT byder 20.25, HELT kalder.
River(Board): Pot i alt: 64.50
10♦
Indsatsrunde 4
HELT leader 34.00, BANDIT går AI 89.04
Giv gerne kommentarer til hele linjen og også gerne hvad vi gør på river. :-)
Obs: beklager hvis det hele er blevet lidt rodet, eksperimenterer lige med en ny opstillingsform direkte fra mine hand histories.
PLO100 rivered 2nd nuts. WTD?
Hahaha, doh, beklager. Rimelig væsentlig detalje, bliver rettet med det samme =)
Altså snap betalt.
Får vanvittig meget lyst til at calle fordi vi har to blokkers. På den anden side er det her meget sjældent et buff fra "normale" villains.
Er det den villain som du siger du sidder pga? Hvis ja, hvordan er han så?
Villain må jo næsten formode at han ingen FE har, da hans rr er så småt som det er og derfor giver jeg ham meget oftere kredit for at have den her end i forskellige andre spots. Hvis han formoder de rinden FE er, så må han reste for value og dette gør han vel kun med nutstraighten. På plo100 ser jeg temmelig sjældent folk reste ind over med f.eks 2nd nutstright eller et set her.
Kan godt være det virker retarderet til de odds og fordi det er en reraised pot, men jeg vil i teorien gerne folde her. Også fordi vi repper straighten rigtig fint.
Btw, så lead-caller jeg nok turn. Evt cr den.
preflop og flop kan forsvares, men din turn og river er jeg ikke fan af.
på turn har du overpair, FD og inside, og der er pænt med penge i potten efter hans bet, med fold equity også, så et potraise som semi-bluff på turn ville være en fræk/god mulighed istedet for check/call-linjen..
Har du overvejet hvilke kort du giver op på på river eller hvilken linje du tage på de forskellige rivers? Generelt er check/call sjældent en god mulighed på turn medmindre du ved han hiver flere bluff-barrels eller hvis potten er multiways og der er mega gode odds..
Så tænk lige hvor tit din linje egentlig er profitabel?
på river har du som du selv siger 2nd nuts og blockers for nuts, men hans range kan altså også være nuts, og det er sjældent at han betaler et udstik med dårligere, medmindre han tror du bluffer ofte..
Så hvis bare han nogle gange kan finde på at bluffe eller value-bette dårligere vil et check/call være bedre på river..
Som spillet siger du at banditten er mere stram idag, så hvor ofte vil han raise dig på river uden nuts? jeg vil sige aldrig, så den må foldes..
summary: Turn kan jeg ikke lide check/call, river kan jeg bedre lide check/call og river som spillet skal foldes..
Det var lige lidt tanker herfra..
Dennis og Tom
I tror villain bluffer her? Eller tror i han valueraiser værre når vi har fået af vide han er til den mere tighte side i dag?
Dennis, du spiller noget højere ik? Tror du ikke du evt kan være farvet af at folk længere oppe er langt mere tricky + søger mere marginal value end de gør på plo100?
det kan godt være.. Men jeg tror de fleste på .5/1 er i stand til at reste blockere her.. Især når vi kun byder halv pot..
Virker bare ret unlikely når vi har QQ at han så også lige skulle have QQ?
Når du skriver "Det kan godt være", er det så til at han kan valueraise værre eller til at du er farvet af at dine villains er mere tricky?
farvet af at dine villains er mere tricky..
KK er vel også blockere
Nåh ja sgu da. Nå, men anyways. På trods af vi formoder dine villains er mere tricky vil du stadig betale her, selvom vi mener villain har været til sin tightere side i dag?
Og du mener også det er mere eller mindre en nobrainer? Og spiller det ind at det er en reraised pot eller har det ingen rolle?