PLO100: set vs homo-river (linie)

#1| 0

Full Tilt Poker Game #17009639024: Table Mortar (6 max) - $0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi - 16:09:41 ET - 2009/12/22
Seat 1: kredace ($99.10) <-- HERO
Seat 2: matyr3al ($115.25)
Seat 3: Allinzimmi ($103.65)
Seat 4: MagnetoPoker ($75.50)
Seat 5: mgj09 ($136.10)
Seat 6: jdj187 ($101.50)
matyr3al posts the small blind of $0.50
Allinzimmi posts the big blind of $1
The button is in seat #1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to kredace [K J 2 K]
MagnetoPoker raises to $2
mgj09 folds
jdj187 folds
kredace calls $2
matyr3al folds
Allinzimmi folds
*** FLOP *** [T 2 4]
MagnetoPoker bets $5.50
kredace calls $5.50
*** TURN *** [T 2 4] [K]
MagnetoPoker checks
kredace bets $9
MagnetoPoker calls $9
*** RIVER *** [T 2 4 K] [8]
MagnetoPoker bets $17.25
kredace folds

Villains er aktiv og nogenlunde sane.
Hero har spillet løst men lavet nogle calls og play, som gør, at vi må antage de ser Hero som tænkende.

Hero har været meget aktiv vs villain og jeg kalder udelukkende floppet for at floate. Villain skyder cbet afsted 9/10 gange og jeg har tidligere floatet ham væk. Jeg burde nok have pottet turn.

Std?

23-12-2009 00:13 #2| 0

Jeg synes det ser pretty standard ud og jeg spiller den som dig.

På plo100 er det spew at kalde river, hvis ikke der er et read som siger noget andet.

Feta

23-12-2009 00:36 #3| 0

synes kun den her hånd er interesant pga dit flop call.

jeg spiller normalt frisk til--men kalder ikke flop her--måske raise :)

river er alle dage fold - med mindre der er lidt/meget historik

23-12-2009 03:29 #4| 0

fold preflop..

hvis jeg "floater" floppet potter jeg turn, for at gi villain muligheden for at sætte et stort c/r ind..

som spillet folder jeg også river..

23-12-2009 10:28 #5| 0

Du havde position på villain hele vejen igennem hånden. - så derfor så jeg gerne et raise postflop, så vi stadigvæk kan floate. Allerede på floppet ser villains range noget flushydraw + toppar, så spørgsmålet er, om du kunne have taget potten ned på floppet, med at repræsentere et set?

Ellers er hånden spillet fin. (check/callet på turn indikere meget noget draw-agtigt, så ligesom andre herinde potter jeg turn)

23-12-2009 10:54 #6| 0

Der er ikke noget galt i preflop callet. To mand til at acte bag os og oftest får vi minimum en caller mere på. KKxx spiller fint trevejs ift at oversette folk, så fint preflop call.

Som spillet folder jeg også river. Dog har jeg svært ved at finde den stærke klør combo som han vil bette ud med på river som han ik vil fortsætte med på turn, hvis han er sane og lidt aggessiv.

Hvis han har Ax i klør har han næsten altid en gutter eller mere på turn og da turn er rimelig blank er det et fint spot at secondbarrel for ham på.
Hvis han har Kx i klør har han obv altid toppar, men rigtig tit også en gutter med sig eller mere på turn.
Hvis han har Qx i klør har han rigtig rigtig tit openended straight og flush træk på turn, hvorfor han må formodes at bette videre eller CR turn og ikke cc som han gør her.

Jeg får mere og mere lyst til ikke at folde, men enten at tyre eller reraise ham i bluff.

Hvis de antagelser er rigtige skal vi være nede i at han VBer sin 9 eller j high flush her? Jeg high vil som oftest også have haft combodraw på turn, så er 9 høj flush mest sandsynlig?

Tror jeg for meget på at ´han kan finde ud af 2nd barrel eller? OP det må du meget gerne svare på og i andre giv lige et bud på om det jeg lige har skrevet er helt i skoven.

23-12-2009 11:40 #7| 0

Jeps, jeg glemte at sige bet noget mere på turn/pot..

Og jeg er ganske enig i at bandittens turn check ligner et draw.

@ Koller

Jeg synes jeg har set en masse flushdraw/stregchancer tjekke en turn hvis de ikke har ramt. Jeg ved ikke om jeg er spillet for lidt hænder til at give et fornuftigt svar på det.

Ser du aldrig det i dine games? For så skal jeg godt nok til at calle mere på completed rivers :-)

Jeg synes bare de har den hver evig eneste fucking gang. (medmindre man selvfølgelig har et stærkt read) Men jeg synes han ligner den flush.

23-12-2009 12:14 #8| 0

Som ploven!

23-12-2009 12:34 #9| 0
OP

Tak for svar.

At se et flop med KKxx i position vs spewy villain pf-clickraise kan jeg ikke se noget galt i. Jeg folder anyday mod andre modstandere, end lige ham der.

@Koller

Jeg er enig i dine overvejelser, om at der er incitament for at tro, at han sidder med en lav flush.
Jeg tror ydermere også, at villain sikkert ville CR river hvis han havde nuts, hvilket endnu er et grundlag for at tro, at han har en lav flush. Problemet er bare, at min opfattelse ikke er, at han er god nok til at komme væk fra denne flush - så et river raise ville ikke være optimalt (mod denne villain, that is)

@Fetapik (sygt nick, btw)

Jo, folk tjekker et lavt FD på turn men de giver den somregl spade på turn med Ax, hvilket også er Koller's pointe.

23-12-2009 13:34 #10| 0

@ Krede

I see your point med den Ax, men der er jo også andre i hans range.

takker :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar