Standard plobord på empire, et par stykker har lavet et par loosecalls på river andre har spillet den helt tight.
Jeg vælger at spille denne hånd som om jeg havde fået tildelt AAxx.
$100 PL Omaha - Thursday, September 15, 12:23:48 EDT 2005
Table Table 36683 (Real Money)
Seat 8 is the button
Total number of players : 10
Seat 1: MomoTheDog ( $165.17 )
Seat 3: calll ( $97.92 )
Seat 7: DrewRich ( $82 )
Seat 8: MultiBert ( $104.75 )
Seat 10: bigslick58 ( $60.84 )
Seat 2: hero ( $173 )
Seat 6: dickturpin ( $102.40 )
Seat 4: barfish ( $93 )
Seat 9: Aschoen ( $91.34 )
Seat 5: M0NTECRIST0 ( $98 )
Aschoen posts small blind [$0.50].
bigslick58 posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to hero [ Q♠ 4♦ 2♦ Q♦ ]
MomoTheDog folds.
hero raises [$3.50].
calll folds.
barfish folds.
M0NTECRIST0 folds.
dickturpin folds.
DrewRich folds.
MultiBert calls [$3.50].
Aschoen folds.
bigslick58 calls [$2.50].
** Dealing Flop ** [ 8♥, A♣, 5♦ ]
bigslick58 checks.
hero bets [$10.45].
MultiBert calls [$10.45].
bigslick58 folds.
** Dealing Turn ** [ 3♦ ]
På turn bakker jeg ind i nutstr8 med redraw til str8flush. Som tidligere nævnt har jeg valgt og spille hånden som jeg havde AAxx. Så hvad gør jeg nu? Potbetter jeg for at få et draw til at betale max for sine outs, eller er vi ude i noget valuebet 1/4-1/2 potbet på turn. Måske noget slowplay, hvor jeg på turn giver min modstander muligheden for at bluffe.
aLETman1
PLO100, turn spil.
Fold preflop. En semihånd med dårlig position.
Pot på turn! Du har nuts, men kan hurtigt blive overhalet og har skidt position! Så fuldt skrald!
Ja til pot på turn.
Hvis du spiller den som AA, hvorfor så potte når du er bedst, og slowplaye når der er kommet et scarecard?
Det vigtigste i poker, når man (semi)bluffer er at være konsistent. Passer det du vil repræsentere sammen med dine faktiske handlinger?
Hvis de ikke gør, vil en bedre pokerspiller fange det, og teste dig. Det er du ikke interesseret i.
En anden ting. Du modstander troede åbenbart ikke på dig på floppet, så der er en god chance for at han heller ikke tror på dig nu.
Hvis han har et set eller 67xxs (eller begge), vil du meget gerne have ham til at folde.
Så afsted med dig på turn.
P.s.
Du har ikke redraw til straight flush, så meget som du har blokkere til et flushdraw.
Nu mener jeg jo så jeg spiller den som jeg holdt AAxx på hånden, raiser preflop, better potten på flop A high for at beskytte mod 76xx.
Men når vedkomne caller mit raise preflop og bet på flop må jeg blive nødtil at sætte ham på en hånd med en vis værdi. det kunne være en slowplayed AAxx, eller et wrap der indeholder 76, måske 88.
har haft gang i en odds cal herunder. for at regne min procenter ud mod de forskellige hånd kombinationer, som på dette board kunne være farlige, efter turn er faldet.
mod:
- 7d 6d 4s 2h = 15/32.50 tie: 52.50
- A Ad 7d 6 = 50/50
- 8 8 7d 6d = 62.50/37.50
- 9 8 7d 6d = 72.50/27.50
AA76 vil jeg ikke mene er en mulig pga. jeg nok havde fået den information preflop.
Det samme med AAxx.
Derfor er jeg ude i at min modstander har et wrap. Så med de odds jeg har, vil jeg jo gerne have så mange penge på bordet som muligt, hvor jeg tænkte et potbet ville skræmme min modstander af sit draw nu hvor flushdraw falder på turn.
Kan osse være jeg bare vrøvler :I
aLETman1
ps. hænder jeg har valgt til eksempler er random udvalgt.
"Nu mener jeg jo så jeg spiller den som jeg holdt AAxx på hånden, raiser preflop, better potten på flop A high for at beskytte mod 76xx."
Jeg snakkede ikke om hvordan du aktuelt spillede hånden, men om din tankegang.
Hvis du har AAA her, vil du IKKE se en river.
Hvilket riverkort vil AAA se her?
Min pointe her er at hvis du har AAA, skal du spille den som AAA. Det er supervigtigt at ens spil er konsistent.
Da du på floppet har gjort hvad du kan for at ligne AA, og stadig har fået action, må du sætte din modstander på et eller andet.
Set i AA, 88 eller 55, eller en oesd giver helt klart mening.
Du har nu to muligheder.
De mere tighte spillere kan godt finde på at checke den ned, da de ikke regner med at kunne smide modstanderen ud, og dermed ikke vil smide penge efter en hånd der måske ikke holder hjem. Altså checker de på turn og potter på river, hvis bordet ikke har parret sig, 3-farven ikke har ramt, eller der ikke er mulighed for en højere straight.
Det ville være synd at sige at jeg er en af dem.
Selvom spillestilen giver mening (især i multiways) i og med at der er så mange ting man skal undgå, for at forblive bedst, har jeg en decideret allergi for at smide penge i potten når jeg ikke er bedst. Og omvendt.
Hvis din modstander skal have sit vinderkort, skal hun betale for det!
Ja, der er mange kort der ikke må ramme, men din modstander skal altså også lige kunne bruge 9"eren eller flushen.
Hvis din modstander raiser på turn, kan du med sindsro sætte hende på et set.
Hvordan du vil agere på det, er op til din spillestil. Udfra hvad du skriver, kan en all in vist godt komme på tale.
"hvor jeg tænkte et potbet ville skræmme min modstander af sit draw nu hvor flushdraw falder på turn."
Perfekt hvis det er tilfældet!
"hvor jeg tænkte et potbet ville skræmme min modstander af sit draw nu hvor flushdraw falder på turn."
"Perfekt hvis det er tilfældet!"
Som i har sagt skulle den have fuld skrue, så det fik den da. Så selvom jeg ikke havde den rette tankegang, så gjorde jeg åbenbart det rigtige :)
BET Hero , $30.35
FOLD MultiBert
Hero does not show cards.
Hero wins $60.70
aLETman1
Jeg potter også på turn, det er ny i håb om at blive betalt.
Når man har bettet på floppet, og der kommer et semi-scare card, vil den dårlige spiller bare betale forid det ikke ser så farligt ud, og den gode spiller vil være skeptisk, med mindre dit image er meget tight, og kan tro at du er ude i en fortsat bluff.
Ejnar Pik, Sydhavnen.