PLO100: Turnspot OOP

#1| 0

Hephey!

Villain spiller 33/21 over 100 hænder. Raiser 45% fra BTN, cbetter 67% og skyder 2.barrel 100% af tiden. Lille sample though.
Vi har lidt fælles historik;
Han raiser CO deep, en reg 3better BTN, jeg cold 4-better JT98 i SB. Villain 5bet shipper 150bb med AKQ7, reg shipper AA47r og jeg er priced ind.
Villain kom ind med 19% og river farven.
Udover jeg synes han spiller denne hånd forfærdeligt, har jeg ikke postflop reads.

Hero ses som 24/20 over samme sample. Jeg sidder på to borde, hvor vi spiller hinanden på begge.

Hero: 155$ i BB
Villain: 315$ på BTN

Hero: QJJT

Villain raises to 3$
sb folds
Hero calls

Flop: AJ8 - pot: 7$

Hero check
Villain bet 5.5$
Hero raises to 18$
Villain calls

Turn: T - pot: 42$

Hero? (120$ left)

Hvad er planen herfra? Inkluder gerne betsize og evt riverplan :)

Redigeret af Grethe d. 19-07-2012 12:30
19-07-2012 14:33 #2| 1

Potter du floppet? Hvis du ik gør det, vil jeg i hvert fald gerne gøre det, da det her ik er et cr bluff flop.

Med de hjerterdraws og openended han kunne have på floppet, har jeg ikke lyst til at ch og komme til at lave fejl i hånden eller lade ham realisere sin equity, så jeg betcaller stort.

38 to go og gl hvis han har den.

Hvis han betaler de 38, må vi næsten folde på river hjerter, da de må være en gigantisk del af hans range. Det er ligefør man kan checke alle rivers, da det er svært at få value fra ting vi har slået på river og da han har vist tvivlsomt aggro spil tidligere, kan man håbe på han bluffer vs et check.
De ting han betaler et VB med, må han næsten selv reste også.

20-07-2012 00:51 #3| 0
OP

Ty Koller. Enig hele vejen!

Jeg better 37 på turn, han betaler.

River er A.

Jeg checker, han potter mig ind. Hero?

Edit: Vi laver selvf ikke voldsomt med dollers på at folde toppen af vores range her, men han er vel super polariseret til noget busted FD, Ax-ish, A8xx, AJ og en sjælden gang en streg? Ax går jeg ud fra han checker bag - stregen er jeg i tvivl om...

Redigeret af Grethe d. 20-07-2012 01:23
20-07-2012 06:17 #4| 0

Fold river... Altså vi har minimum straight og folder den aldrig, fordi det er for lavt til at folk kan herofolde og derfor bluffer folk heller ik her tit nok til at et call er profitabelt.

20-07-2012 06:57 #5| 0

Altså jeg går fra at synes jeg er en tard for at ville folde til at synes jeg er en fucking chef... Someone else please comment.

Har villain en river bluff range eller rester han altid i value pga vores linie?

20-07-2012 08:48 #6| 0

Er det skidt at bette river for at folde til shove, siden i ikke har været inde på den option? Bet 46ish or so, ville vi vel også gøre med AJ for value. Fold til shove, tror aldrig han laver et bluff her, og tror faktisk aldrig vi bliver mødt af et shove da vi har JJ så AJ er ekstremt unlikely. Og vi får ind imellem value fra nogle straights, A hænder og KK med fd.

Redigeret af NoPokNoFun d. 20-07-2012 10:52
21-07-2012 22:55 #7| 0
OP
Koller skrev:
Altså jeg går fra at synes jeg er en tard for at ville folde til at synes jeg er en fucking chef... Someone else please comment.

Har villain en river bluff range eller rester han altid i value pga vores linie?

:)

Har du en bluffrange på river, i villains spot?

NoPokNoFun skrev:
Er det skidt at bette river for at folde til shove, siden i ikke har været inde på den option? Bet 46ish or so, ville vi vel også gøre med AJ for value. Fold til shove, tror aldrig han laver et bluff her, og tror faktisk aldrig vi bliver mødt af et shove da vi har JJ så AJ er ekstremt unlikely. Og vi får ind imellem value fra nogle straights, A hænder og KK med fd.

Jeg ved ikke rigtig, om jeg kan lide bet/fold. Det afhænger af, som Koller nævner, om han har en bluffrange på river - det er jeg i tvivl om.
Ellers er jeg enig i dine tanker, undtagen at han nogensinde skulle calle med KK :)
22-07-2012 02:22 #8| 0

jeg snapper river hver gang hvis jeg checker her.

Hvis villain er nogenlunde sane kommer han ca. aldrig til river med AJ eller A8, medmindre han har specifikt AT(jx)(8x)

har du overvejet at villain kan shippe en streg for at få dig af en split. shippe et A for at få dig af en str. ( ved ikke om du kender ham godt nok til at vide det, men jeg shipper et A på river hver gang hvis villain checker. )

der er imo masser af bluffs i hans range.

22-07-2012 09:36 #9| 0

kochman:

Af nysgerrighed, hvorfor mener du så ikke, at Villain kommer til river med AJ eller A8, men han kan komme dertil med et "naked" A - well, naked er nok ikke lige ordet, men du siger, at han kan "shippe et A for at få dig af en straight".

22-07-2012 09:47 #10| 0

Jeg kommer snildt til river med AJ og A8 komboer. Specielt med en bred knap range. En hånd som AKJx eller AQJx uden hjerter er fx en hånd som jeg 100% spiller som villain. (Edit: well, hvis BB c/r super bredt så shipper jeg flop. Men default er at tage et kort af med de stacks på flop og obv ikke folde den turn)

Jeg tror vi bliver value ejet for ofte på river til at c/c > c/f. Jeg afviser ikke at villain kan rode sig ud i relativt sofistikerede bluffs med streger og nøgne A. Men jeg mener dels at der ikke er mange streger og nøgne A i hans range og dels at 99% af alle small stakes regs er for ABC til den slags.

Jeg er med NoPokNoFun. Jeg vbetter river. Men jeg synes den er tæt.

Med de her stacks c/r jeg i øvrigt turn ganske ofte. Men kun hvis jeg føler mig ret overbevist om, at villain er dum/aggro nok til at bette med en høj frekvens med hænder der ikke er en streg. Turn crai er obv i skoven i det omfang villain kun better en streg.

Redigeret af HolchKnudsen d. 22-07-2012 09:49
22-07-2012 13:42 #11| 0

Som HK siger spiller de ABC og vi vil sjældent/tror faktisk aldrig se nogle overshove bluff vs et riverbet, tilgengæld med sådan et bet får vi ofte value, fremfor at checke hvor en masse hænder checker bag, som vi misser value fra.

Redigeret af NoPokNoFun d. 22-07-2012 13:56
22-07-2012 15:49 #12| 0
OP

Tak for inputs folkens!

Jeg kan, som HK mf. godt se ham komme til river med AJ og A8 (AJ udgør selvf få kombos med vores blockers). Han virkede dog tricky/aggro nok til, at kunne bluffe blockers (Ax) og/eller valuebette en streg. Derfor endte jeg også op med et call, hvor han viser AKQ7 op.

Hvad synes i om hans linie?

22-07-2012 17:14 #13| 0

Jeg ved ikke rigtigt om han bluffer her? Tror bare han shover for at folde dine straigths og sågar for value.

Folder på flop. Havde han AH istedet for KH kunne han da bluffe på flushes men hans spil giver ingen mening hvis du spørger mig.

Redigeret af NoPokNoFun d. 22-07-2012 17:39
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar