Hey PN!
Ved ikke meget om Vild And udover stats 56/32 3bet på 3%. Ca. 200 hænder.
Han folder til cbet 64% af gangene. Han har ikke lavet nogle sygt tyrede river kald så hut hero visker.
Vild And ($370)
GertFraGrønland ($100)
Mr. Omnipotent ($106)
fOrrMaangeTuBOrG ($73.55)
GertFraGrønland posts (BB) $1
Vild And posts (SB) $0.50
Dealt to Mr. Omnipotent K♠ A♥ J♣ 5♥
Mr. Omnipotent raises to $3.50
fold,
Vild And calls $3
fold,
FLOP A♣ K♦ 2♣ ($8)
Vild And checks
Mr. Omnipotent bets $6
Vild And calls $6
TURN A♣ K♦ 2♣ 2♥ ($20)
Vild And checks
Mr. Omnipotent checks
RIVER A♣ K♦ 2♣ 2♥ 7♥ ($20)
Vild And checks
Mr. Omnipotent bets $16
Tanker: Cbetter for value. Tjekker turn bag for pot kontrol og for at kalde bets på blanke rivers. Da han tjekker river, better jeg for at få value fra AQ/AJish hænder.
Nogle kommentarer? Er nok mest interesseret i kommentarer omkring turn og river :)
PLO100 VB river?
Der er meget få 2'ere i hans range, så jeg better turn for value og også river hvis den blanker.
Hans range er oftest draws på det her flop, givet action pre og på flop med hans c/c,
skyder igen turn for at beskytte mod hans 20-25% equity samt for lidt value. Tror han i de fleste tilfælde kan finde nok odds frem til et turn call som jeg gerne vil have værdi for, og ville hade at give frit kort i det her spot uden de vilde redraws selv.
Eneste skulle være hvis han tidligere har spillet et set på denne måde, for at se en blank turn inden han shipper, men uden den historik, så ville jeg spille den som ovenstående...
skyder igen turn for at beskytte mod hans 20-25% equity samt for lidt value. Tror han i de fleste tilfælde kan finde nok odds frem til et turn call som jeg gerne vil have værdi for, og ville hade at give frit kort i det her spot uden de vilde redraws selv.
Du skal tænke lidt dybere over sagerne.
Mod en aggro villain der har fx QT + klør. Hvis Hero better turn får han værdi. Men han vbetter stort set aldrig river mod den hånd, dvs der er en street værdi tilbage.
Så prøv at tænk over hvad der sker hvis Hero checker. En aggro villain vil bluffe blanke rivers rigtig ofte.
Prøv og tænk over de her ting og du skulle helst indse, at i spots som det her mister hero altså ikke særlig meget value mod draws. Altså så længe villain er aggro nok til at bluffe river og dermed give hero den mistede værdi fra turn checket tilbage på river. At villain vil bluffe og altså ikke er passib er en ret vigtig betingelse. Mod påassive villains skal vi ud og bette turn for værdi.
@ OP
Turn afhænger af hvor mange rivers du vbetter. Hvis du har tænkt dig at vbette alle blanke rivers og altså regner med at få 2 streets of value ret ofte, så skal du ud over isen og fyre turn. Jeg synes for øvrigt det er helt legitimt at vbette blanke rivers.
Hvis hero på den anden side kun har tænkt sig at bette A og K rivers så er det et helt std value chk mod en aggro villain der vil bluffe river. Som nævnt i indlægget ovenfor, skal villain nok selv give os værdi på blanke rivers.
@ holch
Kan godt se hvad du mener, PLO er relativt nyt for mig...
Men altså, vi har ikke beskrivelse af at han er aggro, han flatter pre og c/c flop, jeg har svært ved at se vi får value andet end hvis vi selv søger det.
Mht. at han bluffer blanke rivers, jeg synes bare der er mange ikke blanke rivers i det her spot (hvis man går udfra turn 2 er blank), og vi har heller ikke selv noget videre retræk andet end hus, hvis vi skal spille stor pot.
Jeg synes sgu top to er for svag at checke bag her i forhold til hvilken equity vi kan risikere at give ham gratis kort til, uanset om han bluffer blanke rivers eller ej. Det giver stadig kun en street værdi i dit eksempel, om vi bliver kaldt på turn for value, eller om vi checker bag og håber på et bluff på river. Er det så ikke std. at skyde for værdi/beskyttelse på turn i det her spot ?
Ja altså om han er aggro eller ej er selvfølgelig ret vigtigt da et turn check er for at få ham til at bluffe river.
Han er dog aggro PF ifølge statsene. Jeg så bare dem. Som oftest vil store LAGs PF også være aggro post.
Jeg synes sgu top to er for svag at checke bag her i forhold til hvilken equity vi kan risikere at give ham gratis kort til, uanset om han bluffer blanke rivers eller ej.
Igen. Du skal tænke mere over det. Når vi har en hånd som vi kun better en gang til med for value så er det helt underordnet hvor meget equity han har. MED MINDRE VI TROR VI KAN FÅ HAM TIL AT FOLDE MEGET EQUITY.
Så nej. Det er ikke std at skyde turn for værdi/beskyttelse mod villain der vil bluffe river. Sagt igen igen er præmissen selvf at han rent faktisk bluffer river.
Der er mange postere der for øvrigt er super gung ho med at skyde turn for værdi/beskyttelse, også på 2p2. Det minder mig lidt om historien om den unge og gamle tyr der står på en bakketop og kigger ned på nogen fine køer.
Den unge tyr siger: "Kom du gamle, lad os løbe ned og kneppe en ko".
Den gamle tyr svarer: "Nej! Vi GÅR ned og knepper ALLE køerne"
Mod aggro villains behøves du ikke at bette turn for at få værdi. Det er ofte fint at lade dem hænge sig selv. Specielt i spots hvor du potentielt ender op med at bet/folde den bedste hånd på turnen.
Mod aggro villains behøves du ikke at bette turn for at få værdi. Det er ofte fint at lade dem hænge sig selv. Specielt i spots hvor du potentielt ender op med at bet/folde den bedste hånd på turnen.
Det er vel specielt den sidste præmis, der er vigtig? For normalt udøver vi ikke så meget potkontrol i PLO som i NLHE (grundet at vi i PLO ofte ikke er langt foran kontra NLHE hvor vi ofte er WA eller WB)?
@ LRB
Det er vel lidt en combo af det hele. Vi vil gerne
- Pot controlle
- Undgå at b/f equity
- Inducere bluffs
Som skal holdes op mod
- At sørge for at få value
- At beskytte sin hånd.
For at value checke en hånd skal man overveje følgende punkter:
- Hvor mange rivers kan hero vbette hvis villain c/c turn? Jo flere rivers vi kan skyde igennem for værdi jo mere værdi mister vi ved at checke turn.
- Hvor ofte vil villain bluffe river med en busted draw hvis vi checker turn? Jo mindre villain gør det, jo mere værdi mister vi ved at checke
- Hvor ofte vil villain c/r en dårligere hånd? Jo mindre villain gør det jo mindre opgiver vi ved at b/f
- Hvor ofte vil villain c/f en hånd med pæn eqity? Jo mere equity vi kan få villain til at folde jo mere tjener vi ved at bette.