Her er et uddrag fa Genes udmærkede artiklen om Omaha.:
Slowplay
Når man rammer sin hånd i Omaha, handler det om at beskytte den bedst muligt. Dette gøres bedst ved at byde fuld pot. Grunden til at man bør afholde sig fra at benytte slowplay i Omaha, er at der er så mange draw muligheder, at selv om man flopper the nuts, er man sjældent ret meget foran.
De eneste situationer hvor man bør benytte sig af slowplay, er følgende:
1) Man har floppet en hånd der ikke kan slås, f.eks. 4 ens. Her kan man benytte sig af slowplay, i håb om at modstanderne forbedrer sig, eller allerede har ramt noget godt.
God regel som ikke ALTID holder
Når jeg ikke spiller poker bruger jeg nogle gange noget tid på at forestille mig, hvordan jeg ville spille forskellige hænder, og her er så en jeg har glædet mig til. I min tanke scenario var villian dog noget dybere:-):
Game #2185028074: Omaha PL (US$0.50/US$1) - 2006/04/28 - 17:59:42 (GMT)
Table "Snowball" Seat 3 is the button.
Seat 2: Pumpstick (US$231.81 in chips)
Seat 3: jamcal (US$105 in chips)
Seat 4: Marie87 (US$63.75 in chips)
Seat 5: fish70 (US$118 in chips)
Seat 6: Kiddo1 (US$96 in chips)
Seat 7: axemaztah (US$118.50 in chips)
Seat 10: CHIPPPY (US$85 in chips)
Marie87: posts small blind US$0.50
fish70: posts big blind US$1
----- HOLE CARDS -----
dealt to Pumpstick T♣ T♠ 2♦ J♥
Kiddo1: calls US$1
axemaztah: folds
CHIPPPY: folds
Pumpstick: calls US$1
jamcal: folds
Marie87: raises to US$5
fish70: calls US$4
Kiddo1: calls US$4
Pumpstick: calls US$4
----- FLOP ----- J♣ J♠ J♦
Marie87: checks
CHIPPPY sits out
fish70: checks
Kiddo1: checks
Pumpstick: bets US$20
Marie87: calls US$20
fish70: folds
Kiddo1: folds
----- TURN ----- J♣ J♠ J♦K♣
Marie87: bets US$38.75 and is all-in
Pumpstick: calls US$38.75
----- RIVER ----- J♣ J♠ J♦K♣5♦
----- SHOW DOWN -----
Marie87: shows A♥ K♦ 7♥ A♦ (A Full House, Jacks full of Aces)
Pumpstick: shows T♣ T♠ 2♦ J♥ (Four of a kind, Jacks, Ten high)
Pumpstick collects US$134.50 from Main pot
----- SUMMARY -----
Total pot US$137.50 Main pot US$134.50 Rake US$3
Board J♣ J♠ J♦K♣
Seat 2: Pumpstick showed T♣ T♠ 2♦ J♥ and won (US$134.50) with Four of a kind, Jacks, Ten high
Seat 3: jamcal (button) folded before Flop (didn''t bet)
Seat 4: Marie87 (small blind) showed A♥ K♦ 7♥ A♦ and lost
Seat 5: fish70 (big blind) folded on the Flop
Seat 6: Kiddo1 folded on the Flop
Seat 7: axemaztah folded before Flop (didn''t bet)
Seat 10: CHIPPPY folded before Flop (didn''t bet)
God lir:-)
PLO100 - Why slowplay?
/hijack
Nu sad jeg og foldede/fiskede lidt low limit PLO i gaar og spillede vel omkring 10% af mine haender. Jeg har ikke ret godt styr paa starthaendernes styrke, saa jeg valgte bare at vaere ultratight.
Anyway, er JTT2 ikke et klart fold, specielt efter et raise?
Helt enig Phearlezz.
Jeg havde også smidt den preflop, måske allerede inden raiset.
4 rainbow cards hvor det eneste draw er 2 card til en str8 + et middlepair smider jeg fra den position.
Jeg mener at antallet af hænder man kan spille i i low limit Omaha stiger proportionelt med styrken af ens post flop stil. Jeg spiller en form for LAG Omaha, som jeg har stor succes med.
I den konkrete hånd mener jeg at jeg skal calle 1$ PF her, og med raiset og det antal callere skal jeg calle de sidste 4 i den pos., selvom hånden helt sikkert er meget marginal.
"Jeg mener at antallet af hænder man kan spille i i low limit Omaha stiger proportionelt med styrken af ens post flop stil."
Det kan jeg sagtens foelge, men med JTT2 har du jo reelt kun setvaerdi at spille for medmindre du flopper straighten.
Jeg siger ikke, du tager fejl, jeg kan bare ikke rigtigt faa det til at haenge sammen.
der er både værdi i en str8-mulighed et PP, og så er der muligheder bare af at være i hånden.
Jeg mener seriøst, at man kan spille utroligt mange hænder i Omaha, hvis man forstår at maximere sit ubytte af de enkelte hænder.
Pumperstick
Hvor spiller du Omaha henne og hvad hedder du der ??
Snoogs, bare nysgerrig.....