Så lige en hånd i dag jeg synes var ret interessant.
Spillet er PLO100 Zoom på Stars.
Villain 1 ($1000)
Villain 2 ($1000)
Villain 3 ($100)
Viallin 1 åbner til $3.5
Villain 2 3-better til $11
Villain 3 4-better til $33
Nu bliver det spicy...
Villain 1 5-better til $100 ish og sætter derved villain 3 all in. Villain 2 6-better til $420 og villian 1 kalder de $420.
Flop T38 rainbow.
Villain 1 donk shover for ca. $600 og Villain 2 snapkalder.
Villain 2 viser som forventet AA op, nærmere betegnet AA48. Villain 1 har AJT3 DS og har floppet 10'ere og 3'ere med 69% equity og holder hjem i en pot på 20 buyins. Villain 3 viser KKA9 og Villain 1 scooper potten.
Tanker?
Jeg synes selv den var ret interessant. Havde I 6-bettet til $420 pre og spillet jeres hånd pretty much face up så dybe? Alt andet lige er det et rimelig standard move, men jeg havde nok bare flattet de $100 pre og spillet postflop så dybe. Det taler selvfølgelig for at 6-bet pre at vi kan få over 40% af vores stack ind med den bedste starthånd. Villain 1 kan spille noget nær perfekt postflop poker givet at Villain 2 så godt som aldrig har andet end AAxx i sin range så dybe. Det interessante er her også om V2 teoretisk set ville gøre det med dårlige AAxx. Hvis vi f.eks. har AA92 uden suits bliver det alt andet lige langt mindre attraktivt at stacke af på rigtig mange boards imod den forholdsvis brede range vi kan antage at Villain 1 vælger at kalde så mange big blinds med preflop.
Hvilke range ville I, hvis I kaldte preflop som Villain 1 gøre det med? En hånd ala AJT3 DS hvor vi blocker for den snævre AAxx range Villain 2 indikerer med hans 6-bet pre? Hvad med KKTJ-ish hænder? 789T-ish hænder?
Havde I kaldt de 420 big blinds pre med AJT3 DS? Villain 3 har, som PLO100 Z er på Stars, en meget bred range. Vil forvente at hans range indeholder alt for AAxx, KKxx, AKTJ/AKQT-ish hænder, wrap kombi's, DS hænder af forskellig art og måske en slat dobbeltpar også, så hans range er ret bred.