PLO100€ 260BB dyb pf+flop beslutning

#1| 0

Jeg er forholdsvis ny til PLO, har ikke skide meget erfaring, er dog i tvivl om dette spot.

Villain er bordets største donk. Han overspiller alt og kalder forholdsvis light på flop og river. Manden har raised omkring 80% af alle sine hænder pf. Det er første gang jeg bliver 4 bettet af ham.

Jeg undskylder den måde HH er skrevet på, men bruger ikke PT eller HEM og klienten er noget crap :(

Spillet er PLO100€ 4 handed.

Hero samler AAK2 op

Spiller1 calls
Villain (266€) raiser til 4.50€ (button)
HERO (261€) re-raiser til 15€
Spiller2 folds
Spiller1 folds
Villain re-raiser til 44€
Hero calls (kalder da vi er dybe, comments?)

Flop: 37Q

Hero checks (vil CR ai, comments?)
Villain bets 66€
Hero went all in for 217€

Hvad synes I? er som sagt ny, så er en del spots jeg er i tvivl om. Jeg er temlig sikker på han vil skyde et cbet på samtlige flops.

25-06-2009 13:44 #2| 0

Caller bare oop pf dyb med superdårlige AAxx-r.
Når du så bliver 4-bettet aktuelt er det vel bare med at få 40-50% af stakken ind preflop...

25-06-2009 13:59 #3| 0

Som mr_pink, du kan få en god del af stakken ind pf, så det ville jeg gøre og dermed undgå flopbeslutninger med AA som ikke har ramt.

Når du så kommer til floppet synes jeg det er godt at checkraise. Jeg har svært ved at se hvad han skulle have ramt på det flop der ud over et draw (eller set, selvfølgelig), så tror tit du tar den ned med checkraise. Og hvis ikke er du nok godt inde.

25-06-2009 14:03 #4| 0
OP

Men vi er trodsalt 260bb dybe, så er det ikke kun hvis vi elsker varians vi 5better preflop? + Jeg har evt muligheden for at få ham til at smide den samme hånd på floppet no ?

25-06-2009 14:14 #5| 0

Hvis vi ikke kan lide varians skal vi ikke spille Omaha (260 bb dyb) :)

25-06-2009 14:22 #6| 0
OP

Well, har ikke noget imod variansen(endnu!!) men derfor er der vel ingen grund til at gøre det mere varians basseret end højst nødvendigt. Nu er det jo netop bordets absolut kæmpe donk vi spiller mod, så har ikke noget i mod 260bb dyb mod ham, men derfor kan man jo godt lede efter den mindst varians betonede beslutning som overhovedet muligt.

25-06-2009 14:26 #7| 0

Derfor ville et flatcall preflop oop med dårlige esser vel også være at foretrække :)

25-06-2009 14:59 #8| 0

Flat 1. raise eller 5-bet... som spillet har vi ingen træk overhovedet og skubber nu skillingerne ind med 1 par, hvor du enten er kommet bagud eller skal dodge milliarder af outs!

CRAI på dette flop er IMO helt væk - villain har 41% af sin stak inde allerede og det eneste vi har er A-blocker til nut-farven, og med den beskrivelse vi har af villain, tror jeg ikke engang, han tænker i disse baner.

Sagen er, at vi sidder med en handske, der sjældent giver action postflop i en 4-betted pot OOP med mindre vi er bagud. Havde det derimod været en single-raised pot, kunne handsken spilles maskeret mod en villain, der ynder at begå postflop-fejl.

Havde vi 5-betted pre, havde vi praktisk talt haft stakken inde, og der ville såldes ikke være flere beslutninger at træffe uanfægtet floppets tekstur.

25-06-2009 16:54 #9| 0

Helt klart et 5 bet pre, så vi har verdens nemmeste flopbeslutning.

Med hans 4 bet er der ok chance for han også sidder med AAxx efter som det er første gang han 4better og eftersom han gør det 260BB deep.

Når han først har 4 bettet dn og du har callet får du ham aldrig af, så du kan nok ik håbe på han kan smide AAxx, nårhan er bordets donk.

Nu når du har callet pre, synes jeg CRAI er fint. Som nævnt længere oppe er floppet meget tørt og hans 4 bet range må være høje kort eller noget 6789DS (selvom jeg ik tror det).

Du kommer ikke væk på så tørt et flop når i nu har så ange skillinger inde pre og når han temmelig tit har den samme hånd som dig.

Men vil helt klart helst 5 bette pre, når du kan få så meget ind.

25-06-2009 18:27 #10| 0

"Well, har ikke noget imod variansen(endnu!!) men derfor er der vel ingen grund til at gøre det mere varians basseret end højst nødvendigt. Nu er det jo netop bordets absolut kæmpe donk vi spiller mod, så har ikke noget i mod 260bb dyb mod ham, men derfor kan man jo godt lede efter den mindst varians betonede beslutning som overhovedet muligt."

Nej, det synes jeg bestemt ikke man skal. Eneste prioritet er at vælge det bedste play overhovedet muligt. Fuldstændig åndsvagt at vælge et mindre EV play med argumentet om at mindske varians. Spil ikke dette spil hvis det er din tilgang at mindske varians hellere end at lave det optimale spil.

25-06-2009 19:46 #11| 0
OP

Okay, jeg takker for hjælpen. Villain kalder med KTA7 og jeg holder hjem.

25-06-2009 21:05 #12| 0

Lækker lille pot at vinde, huh.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar