Hey PN!
Tohtori9 er reg på PLO200 bordene på BOSS. Han spiller fornuftigt, men jeg ser ham ikke som super skrap. Han ved hvilke flops man kan reppe som raiser pre osv. Han er før set c/r mig (IR) på flops ala 27Qr, 674r osv hvor hero bare foldede. Men han er aldrig set lave mega ballade.
Han spiller over 9xx hænder 29/16/ 3bet på 5,6(dette er dog nok en smule højere i BvB)
Vi har tidligere haft en lignende hånd, hvor jeg, fra SB sagde 6 til hans BB - han pottede til 18. Jeg kaldte med 78xx DS og floppet slog 569r.
Jeg fik levelet mig selv ind i et donk bet på 24 og han smed.
Han må se hero, som lidt af en spasmager i mindre pots, men ikke i de større medmindre der bliver vist svaghed. Hero har endnu ikke c/r på tørre flops uden varene, og ikke vist lort op.
Mr. Omnipotent ($415)
Tohtori9 ($214)
Bonduelle1 ($213)
Mr. Omnipotent posts (SB) $1
Tohtori9 posts (BB) $2
Dealt to Mr. Omnipotent 8♥ A♣ 4♠ K♣
fold,
Mr. Omnipotent raises to $4 - Mixer mellem 4 og 6 (skidt??)
Tohtori9 raises to $12
Mr. Omnipotent calls $8
FLOP 9♣ 2♦ 3♠ ($24)
Mr. Omnipotent checks
Tohtori9 bets $20
Mr. Omnipotent raises to $62
Tohtori9 calls $42
Hvad synes I om mit c/r?
Og hvad skyder vi videre på når han kalder? any♣ men hvad mere?
PLO200 107 BB mod reg
Jeg er konsekvent med min raisestørrelse, men har før haft en tråd om hvad det optimale er og folk var langt fra enige.
Jamen, hvis han ikke har set dig lave lort på tørre flops er det jo fint at lave ballade her. Jeg tænker lidt at du kan skyde videre på like alle turns? Eftersom han ik vil ind med pengene nu kan jeg ikke give ham kredit for set eller to par. Hvis han har et ordentligt draw vil han vel også bare ind i rr pot. Så jeg tænker han umiddelbart må have overparret? Og derfor må han folde temmelig mange turns?
Personligt folder jeg det her skrald preflop!
Sidder Villian med AA9x eller KK9x kombier, eller med nogle strit træk på siden, så tror jeg aldrig han kommer væk på sådan et tørt flop i en rr blind battle, på trods af at Hero ikke har været inde uden varene endnu.
Jeg forestiller mig desuden at det er derfor at Hero vælger den passive linje og ikke kommer ind med varene på floppet. Men som Koller siger, så har han mange turn overvejelser.
MrBrown
Open folder du den, eller raiser du, og folder til 3bet? Hvor mange procent åbner du, som first in, i SB mod BB?
Turn var 9♥, og jeg gav op. Er det for svagt? Jeg mener, hvis jeg ikke følger op på turn, skal jeg vel ikke lave movet på floppet, når det er så tørt???
Du må absolut aldrig lave det rr, hvis du ik følger op på den turn. Det er altså en god turn for os. Det completer vores trips, hvis vi har rr med toppar +kickers eller toppar + openended. Det giver os hus, hvis vi har rr flop med set. Jeg synes det er et at de allerbedste kort at skyde videre på.
Hvad var din egen ide med floprr, siden du ik vil skyde denne turn? For det duer ikke, hvis du bare tænker du gerne vil tage den ned på floppet med dit rr. Du må også tænke over hvilke turnkort der skal skydes videre på.
Forresten tror jeg også jeg openfolder den fra SB. Jeg spiller stramt oop, så vidt muligt.
Jeg er egentlig ikke særlig vild med det c/r på floppet medmindre du ved at du ofte kan smide ham af gode hænder..
Når du så laver det c/r, så er det i orden ikke at lave et fuldt potbet.. Hvis du som standard laver et mindre raise så har vi flere penge at spille poker med bagefter.. Så kan man nemmere lave betsizes så de ser mere fornuftige ud.. Det gælder både med bluffs, semibluffs og valueraise..
Det jeg gerne vil sige med dette er specielt at når et turn-kort som den der kommer (9), så kan du nemmere lave et mindre bet(+-halvpot).. Dette kan være mere troværdigt hvis man f.eks. sidder med trips på flop eller TP med mere.. Hvis man så har varerne, så lægger det også fint op et value-shove på river..
Det er for tyndt at give op på det turn kort..
Mht. preflop raise så laver jeg aldrig min-raise (dog på nær nogle gange i HU når det kan udnytte andres fejl).. Dette kan diskuteres (og er også blevet gjort flere gange), men specielt når du er SB så giver du BB alt for gode odds til at spille mod dig og udnytte position på alle mulige måder, så der kan jeg ikke se nogen grund til ikke at potte ved blind-battle, hvis man altså gerne vil spille hånden.. Folk der min-raiser ved SB vs BB er vildt nemme at udnytte..
Til sidst vil jeg sige at hånden normalt ikke er god nok til at spille oop imod regs.. Det er okay at spille mere tight i SB, og generelt oop..
PF i første omgang er ret håbløst med mindre BB er mere end almindelig dårlig. Han skal enten være alt for tight eller alt for passiv.
PF i anden omgang er ret håbløst med mindre villain er mere end almindelig aggro/dårlig
De to krav holder sjældent på samme tid og desuden er dit read at det er en reg. (Læs, PF er ret ringe i min bog)
Angående postflop: Enhver der kan læse hænder ved jo godt du ikke rammer det flop stenhårdt. En god villain folder aldrig whatever overpar han 3better, ej heller en 9*** hænder eller diverse par + streg træk