***** Hand History for Game 2648631471 ***** (IPoker)
$200.00 USD PL Omaha - Monday, February 21, 06:52:11 ET 2011
Table Santa Barbara (Real Money)
Seat 6 is the button
Seat 1: SyperPryl ( $200.00 USD )
Seat 3: HERO ( $379.18 USD )
Seat 5: Orleans122 ( $63.04 USD )
Seat 6: billsbrother ( $414.75 USD )
Seat 8: kerahai ( $58.00 USD )
Seat 10: Villian ( $460.45 USD )
kerahai posts small blind [$1.00 USD].
Villian posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 3♦ 7♥ A♠ A♣ ]
SyperPryl folds
HERO raises [$7.00 USD]
Orleans122 calls [$7.00 USD]
billsbrother calls [$7.00 USD]
kerahai calls [$6.00 USD]
Villian calls [$5.00 USD]
** Dealing Flop ** [ K♣ K♦, A♥ ]
kerahai checks
Villian checks
HERO checks
Orleans122 checks
billsbrother checks
** Dealing Turn ** [ T♣ ]
kerahai checks
Villian bets [$26.00 USD]
HERO calls [$26.00 USD]
Orleans122 folds
billsbrother calls [$26.00 USD]
kerahai folds
** Dealing River ** [ Q♣ ]
Villian checks
HERO bets [$102.00 USD]
billsbrother folds
Villian raises [$314.25 USD]
HERO ???
Villian er til den agrassive side.
Jeg har endnu ikke været i et lignende spot vs ham, sker nok også sjældent. Og husker ikke at han har checkraised mig før på river.
Hvis i skal bruge nogle stats på ham, så skriver hvilke. For tror ikke vpip, pfr eller noget hjælper i dette spot.
PLO200, 200bb deep SICKO SPOT!!
Du betaler altid.
Villain kan sagtens raise KQ og andet for value som spillet.
Synes den er mærkelig spillet, hvis han har KK. Ellers ligner det en straight flush, hvis han vel og mærke er 100% på, at han spiller for value.
Ellers som pokerheh, du betaler altid.
Kan ikk se hvordan du nogensinde kan komme i tvivl her??
Caller hver gang.
Pokerheh
Kan han? Kalder han ikke bare disse hænder, altså hvad forventer han jeg betaler med hvis han raiser QK?
Er vi så ikke mere ude i bluffs fremfor sådanne hænder?
Tell us what he had :)
Raiser turn. Betaler river.
Jeg ser heller ik villain raise KQ for value umiddelbart. Med det sagt, når du siger han er til den aggro side, så kommer jeg sgu ikke væk.
Men jeg synes ikke den er easy, synes det er en pisseklam sitation.
Super spiller afhængigt. Typisk puker jeg og kalder og håber på AK. Men der er altså masser af villains i mine spil hvor det her er et ekstremt nemt fold
Forstår heller ikke det nemme kald.
Men jeg har aldrig set ham lave et sådan move på river, og har en del hænder på ham - Altså bare generelt hvor han har lavet noget sjusk på river.
Altså jeg håber også på AK - Men synes bare det er snævert, og han laver jo aldrig et bluff her.. Er det virkelig skidt at folde?
Og synes sgu ikke mange oplever mange PLO200 spillere så dybe her gå efter et checkraise med AK.
Du er obv 'kun' bange for 9♣J♣ eller KK, fold kan imo aldrig komme på tale.. Du ser svagere ud end du reelt er ved at checke flop, tror måske han prøver at købe potten på river. Men hvad ved jeg, er PLO donk :)
/JP
Tror han bluffer meget meget sjældent her. I så fald skal han lave et rent luft stab på turn om til et avanceret C/R på river, givet at de semibluffs han har på turn alle completer river og stort set alle hans K's (hvis altså hans VPIP er nogenlunde normal) har en made fullhouse med SD-value der valuebetter eller check-caller oftest.
Value check/raiser imo kun:
AK
KK
J9s
Han stikker ud på turn. Det ville han næppe gøre med blank J9s. Så J9s er nok rimelig unlikely, og opstår kun i de situationer han har KXJ9s, og man kunne fristes til at sige kun med K10J9s/AKJ9s, fordi mange er tilbøjelige til check-callinjen OOP med så god equity som KXJ9s har, fordi de ikke vil skydes af deres hånd på så koordineret et board (svært at calle et raise..).
Tror sjældent han vælger at check/raise små full houses KQ- på river, fordi han tager lead på turn og derfor oftere som aggressiv spiller håber du nonbelieve calldowner ham på river - ergo han valuebetter ud med alle andre valuehænder end "the nuts", hvor han så med "the nuts" check-raiser for at presse citronen. Og der er AK måske endda marginal at check/raise som "the nuts" på denne river her, selv for en aggressiv gut. Men det er da klart likely (især hvis han har J♣-blocker). Jeg hælder dog mest til, at han har flattet i SB PF med KKxx for at setmine og rammer drømmefloppet imod AAxx, hvor han går efter c/r på flop og bliver grådig på river, fordi han tror/håber du stikker ud med alle fullhouses når flushen completer. Så på en god dag folder jeg måske, men den er tough, for ser ham kun have KK der slår os (J9s lidt for unlikely og du blocker AJs), men det er så til gengæld det jeg mener han repper klart mest.
Det er vel en af de der PLO-variansspot, hvor det er lidt svært at sige hvad der er bedst, når du får de potodds.
"Du er obv 'kun' bange for 9♣J♣ eller KK, fold kan imo aldrig komme på tale.. Du ser svagere ud end du reelt er ved at checke flop, tror måske han prøver at købe potten på river. Men hvad ved jeg, er PLO donk :)
/JP"
Dude ;o I Omaha shover man ikke alt indover :) Altså, "kun" at være bange for, kan man ikke rigtigt skrive - Det er det eller AK.
Han har jo aldrig andet.
Så når du skriver "kun", så lyder det som om du giver ham en enorm range for hans c/r.
Hvilket han aldrig har. Han er polariseret til 3 hænder (i nogle tilfælde måske KQ men dette mener jeg dog ikke).
Nu når jeg kigger nærmere på hånden bliver jeg ret overbevist om at villain har den J9s eller 1010.. Laver dog stadig crying Call :)
Ville ønske det var TT ;-)
Han sad med KK.
Jeg havde timebanked ned til 2 sek. Og jeg var så sikker på jeg ville folde, men 2 bag mig sagde at det var et umuligt fold.
Så jeg kaldte....
Uff.. Sick han checker nuts på floppet imo. Ul mate :/
Pokerheh
Det gør jeg også med 2-3 spillere.
Tænkte bare med 4-5 spillere i potten er der så mange der kan ramme en god turn og så tager jeg den derfra.
Men da den "agrassive" så better ud, tænker jeg at jeg vil flatte og raise ham på river. Men da han laver checkraiset, føler jeg han er langt stærkere end hvis han better og jeg raiser..
Jeg var blandt dem der aldrig folder. Jeg synes at man sagtens kan tale om et fold i teorien, men I praksis i et aggressivt 2/4 game er det jo bare useless at begynde at lave de herofolds her.
Vores haand er syygeligt underreppet, og han kan sagtens tro at de fleste boats er gode pga. boardet.
Jeg respekterer at folk proever at retfaerdigoere et fold (og mod det rette spillere er det vel noget naer altid korekt) men som generelt udgangspunkt uden de store noter eller reads tror jeg bare vi caller her og tager 5 minutters frisk luft :-)
GL mads, du skal nok rive dem i morgen :-)
Jannik pro
Du siger altså nogle mærkelige ting.
"Nu når jeg kigger nærmere på hånden bliver jeg ret overbevist om at villain har den J9s eller 1010"
"Uff.. Sick han checker nuts på floppet imo."
Hvordan får du nogensinde hans range til TT? J9 forstår jeg obv godt, men TT?
Og hvordan kan det være sick han checker nuts til preflopraiser?:)
Ik for at være efter dig eller noget, men de kommentarer fik mig bare lige til at smile:)
Som HC.
Dog syntes jeg helt bestemt at flop bet er 100% standard.
Du skal charge en K, det er jo ikke fordi folk går amok og stacker 200bb når de turner en straight eller underfull.
går ud fra du Raiser river hvis han leader ;) ?
Vil godt lige sige jeg er enig med Kochman om slowplay. Det er et rigtig dårligt bord at slowplaye på
Hvis vi fx flopper quads på 552r flop så skal vi slowplay multiway fordi det er ekstemt værdifuldt når folk turner en top båd med fx TT på 552-T.
Men når floppet er AKK så kan folk ikke turne noget de vil spille for +100bb med. Som Kochman siger stikker folk jo ikke pludselig +100bb ind med en underbåd mod et slowplay på det her bord.
Bet floppet og håb på nogen har den K samt at de på enten turn eller river rammer en underbåd så du kan få tre tønder værdi ud af dem.
En anden ting ved at slowplay her er at hvis du lige pludselig vågner op og hidser dig op på turn/river så risikerer du at folk bliver mistænkelige med AK. Hvis du omvendt spiller den hurtigt på floppet repper du i højere grad bare Kx eller skum og kan i højere grad få folk til at stikke +100bb ind med AK.