God aktivitet i analysen i de sidste par uger - hvad siger folk til den her?
Villain tysk semi-reg. Jeg har spillet lidt PLO100 mod ham, hvor han virker til at være TAG-ish, men min sample er marginal.
Har ham til 22/15 over 150 hænder, med en steal på 68 fra BTN. Jeg har set ham tage en relativt svag linie IP med to par på et lockdownboard tidligere.
Hero spiller 27/20, 3-bet 8% fra SB, cbetter 65% i 3-bettede pots.
Villain: 269$ (BTN)
Hero: 248$ (SB)
Hero [A♥K♠6♥5♠]
Villain raises to 5$
Hero raises to 17$
Villain calls
Flop: 9♠6♠5♦ - pot: 36$
Hero checks
Villain bets 32$
Hero calls
Turn: Q♣ - pot: 100$
Hero checks
Villain bets 100$
Hero ???????
PLO200: 3-bettet oop, linie
Hurtig tanke:
Er dette spot ikke oplagt, at C/R på floppet?
Ellers lader jeg cheferne kommenterer på resten.
hmm, hvad er dine tanker bag ikke bare at C/R floppet.
Syntes flop check er rigtigt godt ift. vores overall range.
Man må forvente at villain tager nogle light stabs når vi checker flop ( hans range rammer bedre end vores osv ).
Fold turn er IMO fuldstændigt udelukket, jeg C/R det ind.
jeg C/R som default flop. Men jeg kan også bedst lide nemme beslutninger :)
Jeg er ikke sikker på hvad der er bedst på floppet - og jeg er meget interesseret i tanker omkring det :)
Tanken var obv at c/r turn ind efter flop c/c, og at bruge hånden som et merge til nogle af vores broadway 3-betholdings. Nu sender uglen så et potbet afsted, hvilket han nok, i en perfekt verden, gør med både stærke draws og alle made hands.
hvis vi har 50% når vi får det ind mod hans GII range, så er FE vel ret fedt ? :)
jeg vil hellere søge min 1% FE end at få det ind flipping her.
Vi har 50% mod 78 ja, er der en grund til vi ikke bare c/r her og får det ind i stedet for, at stå med en dum beslutning som kunne være undgået ved at c/r flop? - og derfor må folde turn?
@grethe
er lidt nysgerrig på hvilke broadways du syntes det er godt at C/C flop med her ?
kochman skrev:
holgaard, der er værre scenarier end 78 obv.
Helt sikkert. Hvis vi ikke c/r flops som disse hvad c/r vi så? Jeg mener bare, at turn beslutningen kunne være undgået mere eller mindre. Men jeg ser frem til at høre hvad de andre chefer mener, og hvorfor Grethe c/c floppet.
Jeg er ikke sikker på det er ideelt at c/c floppet. Hvad gør vi med AQJT♠♠ eller AKQT♠♠?
Vi er bagud til NFD+par på turn, men obv også godt inde mod nogle dele af hans range.
fordi vi har equtity nok mod hans range. Vi kan jo ikke C/C flop for at folde nu. altså det virker helt håbløst og hvis man gør det så ser man spøgelser.
giver dig dog ret i at vi ingen FE har, hvorfor jeg også foretrækker flop C/R. der er vi ihvertfald 100% sikre på at tjene penge.
Hvis jeg checker så c/r jeg.
Men cbetter ganske ofte. Folk kan godt lide at raise rimelig bredt på det her flop med 125bb stacks.
Basically cbetter jeg eller c/r alt afhængig af hvad jeg tror inducerer mest sprøjt
Jeg kan ikke forstå hvorfor folk er så glade for at c/c mange flop. Det er en tendens jeg ikke er særlig vild i langt de fleste tilfælde.
Imod de fleste modstandere vil jeg helst C-bette, da folk kan raise meget light på disse boards, så vi kan komme ind.
Hvis man er sikker på at modstanderen vil bette flop hvis man checker, så kan et c/r også være helt fint.
Men et c/c på floppet kan jeg slet ikke lide.
Når nu du kommer til turn på denne måde så smider jeg nok butikken ind, selvom vi ingen FE har.