Villain er imo virkelig dårlig. Spiller mange hænder preflop men spiller faceup postflop. Han har seriøse betsizing tells og er generelt bare et mark.
3better IP da han stort set aldrig folder til et 3bet og spiller faceup og jeg mener jeg kan C-bette og tage den ret ofte.
***** Hand History for Game 58496999920 ***** (On Game)
$200.00 USD PL Omaha - Saturday, September 25, 05:53:06 ET 2010
Table Monroe (Real Money)
Seat 7 is the button
Seat 8: lodos06 ( $191.30 USD )
Seat 9: TMSP ( $355.20 USD )
Seat 2: OMGytry ( $212.70 USD )
Seat 3: HERO ( $310.40 USD )
Seat 7: lifefxxxxu ( $96.90 USD )
lodos06 posts small blind [$2.00 USD].
TMSP posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt HERO [ Q♥ 6♦ 4♥ 9♦ ]
OMGytry raises [$8.00 USD]
HERO raises [$28.00 USD]
lifefxxxxu folds
lodos06 folds
TMSP folds
OMGytry calls [$20.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 2♥, 8♠, 7♥ ]
OMGytry checks
Hero ??
Problemet er så bare at jeg flopper no pair, donk str draw og 3rd nut flushdraw. ( er helt med på at det er det man kan forvente når man 3better sådan en hånd )
Bet-> call virker som den umiddelbare og den nemmeste løsning mod de fleste regs der jammer semi light i 3b pots, og nok også den løsning hvor jeg begår mindst fejl. men lige mod ham vil jeg være i sådan et lidt iffy spot hvis han C/jammer floppet.
jeg kan nok aldrig folde da jeg flipper mod top to, eller par med str draw og den slags hænder, men alligevel føler jeg hans range semi knuser mig, hvis vi kommer ind.
Er der nogen der gør andet end at betcalle floppet? f.eks Checker og ser en turn ?
PLO200 3b pot.
Du er inde på det rigtige imo.
Hvis du better og han c/jammer er det tæt. Afhængig af din sizing skal du bruge omkring 33% for at stacke af hvilket er tæt. Men vi er jo aldrig rigtig glade for at stacke af med en nøgen non nut OESD (på trods af en del backdoors)
En anden ting at overveje er at du kan fortsætte på en masse turns hvis du checker bag. Nu siger du han er ABC, det betyder vel også at du kan floate ham endnu mere profitablet på alle de turns der forbedrer din hånd.
Så ting at overveje på floppet:
1) Hvor ofte bliver vi c/r?
2) Når vi cbetter og han c/jammer, har vi så en nem beslutning, eller er det tæt?
3) Hvor mange turns kan vi floate hvis vi checker flop og han skyder turn?
Hvis svaret til de tre spørgsmål er "ofte", "tæt" og "mange", så skal vi til at overveje at checke bag.