Hey PN!
Vild And er dansker. Han er ikke set ved PLO200 bordene før. Vi nåede ikke at spille mange hænder inden denne opstår. Han er semi aggro. Ikke nogen syg dynamik. Han har måske set hero lave lidt snavs, men det var i en meget lille pulje, så det er ikke sikkert det påvirker ham meget i denne hånd.
Han har raiset for at komme ind de gange han har haft noget NUTish.
Han spiller 68/37 over 60 hænder.
Mr. Omnipotent ($217)
BB ($184)
Vild And ($257)
BB posts (BB) $2
Mr. Omnipotent posts (SB) $1
Dealt to AllanHorne 5♥ 9♥ 5♣ 9♠
Vild And calls $2
Mr. Omnipotent calls $1
BB raises to $8
Vild And calls $6
Mr. Omnipotent calls $6
FLOP 7♥ 4♦ 8♠ ($24)
Mr. Omnipotent checks
BB bets $12
Vild And calls $12
Mr. Omnipotent raises to $34
BB folds
Vild And calls $22
TURN 7♥ 4♦ 8♠ Q♣ ($104) Eff. $175 stak
Mr. Omnipotent bets $58
Vild And calls $58
RIVER 7♥ 4♦ 8♠ Q♣ 3♥ ($220) Eff. stak $117
Mr. Omnipotent bets $117 (AI)
Skulle nok have raiset pre?
Men hvad synes I ellers om spillet?
Og Vild And hvis du læser med her: FÅK dig heldigpik ;)
PLO200 blocker move
Tanker:
BB cbetter nok det flop 40% (måske meget mere) af gangene. Og synes det ser svagt ud at Vild And kalder. Chancen for at de har nuts er imo meget lille. Regnede egentlig med at tage den på floppet. Skulle jeg have budt højere?
Da han bare kalder floppet er jeg rimelig sikker på at han har en svag hånd - noget ala 2 par 9T8 som stærkeste (dog ikke særlig tit pga mine 2 9'ere) Da han kalder turn er hans range vel noget ala det samme, og jeg synes jeg bør skubbe river for at få 2 par ish hænder væk?
Jeg synes dit spot er fint nok til det her bluff. Ikke saa meget at sige til det, villains range er dog ret snaever naar han kalder flop raise og turn bet.
Og ja, du skal helt sikkert raise preflop.
Jeg forstår ikke tankerne bag din raising- og bettingsize tbh.
Hvilket 56xx hænder vælger du den størrelse med?
Forstår ikke dine betsizes, men dine tanker er gode nok, og spillet helt efter bogen. Problemet er at du fremstår utroligt svag, med et lidt svagt reaise på floppet, og et endnu svagere bet på turn, der mest af alt ligner et draw eller/og et set.
Det ligner du har tilpasset bets så du stadig har noget at bluffe med på river, men når i ikke er dybere, så er det ret farligt at indlede floppet med et raise der nærmest kalder på et call uden nuts, og uden en ordentlig stack at bluffe med.
Tak for inputs.
Jeg tror nærmest aldrig jeg har den her betsizing med nøgen 56, selvom det er rainbow flop og turn. Dog ville jeg nok tage samme linje.
Lige et spørgsmål: hvorfor ændrer du dit rigtige nick til et andet? Er det ikke lettere bare at skrive Hero i stedet for at ændre det til Mr. Omnipotent? Det gør din HH lidt svær at tyde...
Ikke at det gør så meget, men Mr. Omnipotent kunne jo reelt set godt være dit nick, så det er lidt forvirrende når du har glemt at slette dit rigtige nick.
Der er ikke nogen god grund til det. Jeg troede bare at folk ville finde det lidt sjovere end hvis der stod Hero, BB, UTG, CO osv., men det tager noget længere tid. Så det kan godt være jeg lader være med det.
Hvis det gør HH svær at tyde stopper jeg obv med det asap :)
Forstår heller ikke HH, især ikke preflop.. "Dealt to AllanHorne" Ingen AllanHorne eller HERO derefter :S
Så det stopper du lige med fremover - basta :-)
Hvornår spiller du?
Og det er på ipoker?
Synes aldrig jeg ser dig, og synes da jeg spiller en del, 4-6 PLO200 borde.
Mht. hånden
Hvad er folks standard spil?
Lead out - C/R - C/C og lead eller c/r turn?
Folk skriver han spiller den forkert, så hvad ville i normalt gøre?
Eller er det bare hans betsizing i mener der er noget galt med?
Nick på Vild And?
Er ret sikker på at det er mig og at vi er stødt på hinanden på bossen de seneste par dage :)
Jeg har haft en forfærdelig måned så spiller ikke PLO200 og £ mere kun $. Ellers spiller jeg PLO100, nok derfor vi ikke har mødt hinanden.
Vild And var vindsvend eller sådan noget :)
jeg bryder mig ikke om det pga. en lidt grim lav bettingsize hele vejen igennem(på nær river pot). Jeg har svært ved at se os tage den her linje med 56xx, så jeg tvivler på at vi kan skyde sets af på river.
Derudover så drop please de der navne, de er så forstyrende. Meget lettere hvis du bruger std navne som hero/villain.
Problemet her kommer ned til STP ratios på floppet. Hero's problem er at han ikke kan c/r et meningsfuldt beløb og fyre igennem på river.
Deraf vil jeg hellere stikke stort ud på floppet og skyde igennem stort hvis jeg vil lave et play for potten
Enig med HK. Jeg kan godt lide at lave movet naar vi har blockers, men jeg tror vi skal holde in mente at naar vi laver disse moves skal vi maksimere vores FE og det goer vi ikke med heros betsizing, med mindre hero er set bruge den slags sizing for tre value streets.