Eff stacks er 264 dollinger.
Villain er reg, åbner knap 53%, folder 24% til 3bet og 4better 14%
Hero spiller 30/20/3,7 og 3better 8% fra BB, ssv lidt mere i dette spot og det ved villain nok.
Hero ($264)
aaaa ($192)
bbbb ($200)
cccc ($192)
Villain ($454)
Hero posts (SB) $1
aaaa posts (BB) $2
Dealt to Hero J♦ T♦ A♥ A♣
fold, fold,
Villain raises to $7
Hero raises to $23
fold,
Villain raises to $48
Hero raises to $145
Villain calls $97
FLOP ($292) 4♠ K♣ K♦
Hero bets $119 (AI)
Villain calls $119
Villain havde K♠ K♥ 7♠ 5♥
Det aktuelle flop er ikke så vigtigt. Og dette er ikke en skjult tudepost :)
Men jeg vil gerne have input til:
1. Hvad synes I om villains lave 4-bet? (kan ikke huske jeg har set det før, men kan være det er standard for ham på knappen)
2. Hvad synes I om at han caller 5-bettet?
3. Tror I han folder A-high flops (eller andre flops) uden at have ramt et draw . Bør han det?
PLO200, BTN vs SB, hvad synes I om villains linje?
Når han ik har tænkt sig at folde til 5bet, ser jeg ingen grund til det lave 4bet. Du har ca aaltid AA her og derfor synes jeg det er ringe call af ham når du får proppet så meget ind af stakken pre.
Jeg kan ik sige noget om hvilke flops han folder, men jeg tror det er meget få.
Villain skal jo ikke have mere end 30ish procent equity paa floppet for at stakke af, det kan han rigeligt faa med double suited kings med straight'ish side cards. Uden at have regnet paa det vil jeg tro at villain spiller marginalt +EV ved at kalde 5 bet.
Det lave 4 bet er fint, synes jeg, da det trods alt giver mere rum paa flop ift villains position.
1: Med sådan en hånd, som han har ville jeg også godt 4-bette. Han har dobbeltsuit og KK. Nu er jeg på job, men regner da med at han har en god %del mod en evt. dobbeltsuitwrap eller AAxxo.
Jeg spiller kun Omaha for sjov, og bruger det til at sprøjte $ væk når jeg er røget ud af mine turneringer.
2. med tanke på at han 4-better og derfor mener at hans hånd er übernuts pre, så kan jeg godt forstå ham. (jeg ville umiddelbart selv gå kold med med KKxxdbs for 100-160BB
3 Never! Hvis han skal folde et Ahøjt flop skal det vel være noget lign. A♦ J♣ 10♣
jeg lytter til andre tanker.
Ad 1) Jeg kan godt lide hans lave 4bet. Jeg oplever tit blinds der 3better alt for løst og folder til et 4bet eller et CB på flop.
Ad 2)Sålænge han er overbevist om at hans flush-draws er i live har han equity nok.
Kan det virkelig betale sig at 5bette en reg OOP uden mindst et suited A?
Mht til flat af dit 5bet:
Jeg har regnet på det. Hvis villain spiller perfekt poker mod din formodede range af AA** så er det marginalt +EV at flatte dit 5 bet.
Men han skal ikke fucke mange flop beslutninger op før det bliver -EV.
Omvendt skal du ikke have mange rundowns i din range før det bliver +EV. (Så længe han ved der er rundowns i din range). Hvis der er rundowns i din range og han tror din range er 100% AA så er det helt sikkert -EV at flatte. Ligeledes hvis din range er 100% AA** og han tro der er rundowns, så er det også -EV at flatte.
Jeg har det dog fint med at flatte 5bettet selv hvis det er marginalt -EV for at signalere overfor en anden reg at jeg ikke 4bet/folder.
- Mht til betsizing:
Hvis ikke jeg har tænkt mig at folde til et 5bet vil jeg hellere 4bette fuld pot for at maksimere min fe mod alle de Ahøj hænder vi må formode der er i Hero's range. Altså hvis vi kan få AQJ4ss eller A876ds til at folde så er det jo kanon. Og givet vi alligevel ikke folder til et 5bet kan vi ligesågodt pot 4bette imo.
Omvendt er det fint at 4bette mindre i det her spot hvis vi har en masse rundowns og A høj hænder i vores range da det bliver billigere at kalde et 5bet og da det giver lidt højere STP ratio på floppet, som Pokerheh er inde på.
Så jeg er lidt splittet mht til 4bet sizing, og jeg må indrømme at min erfaring med big bet poker stadig ikke er stor nok til, at jeg føler jeg komfortabelt kan give råd. Så tag mine tanker for hvad de er værd: Navnligt at de kommer fra en eks min-bet donk :D
- Angående dit sidste spm:
Hvis han flopper farvetræk på et A høj flop skal han kalde selv hvis du har AA** 100%. Men i det omfang der er non AA hænder i din range kan han kalde endnu flere A høj flops da de mindsker sandsynligheden for at han er oppe mod AA**. Altså hvis din range PF er 80% AA** og 20% rundowns så er de sandsynligheder på et A74 flop ca 67% og 33%. ("ca" det er matematik fra toppen af hovedet og ikke regnet igennem)
Jeg er på samme vogn som Koller.
Jeg forstår slet ikke det lave 4 bet.
Jeg vil mene at der er mere ide i, at han nøjes med at kalde i position, for derefter at bruge netop denne til at lave spil på flop som er "farlige" for AAxx eller pga pasivitet fra 3 better.
At han kalder dit 5 bet, synes jeg er skidt spillet, hvad skal han folde til på floppet?
Undskyld for hugning af tråd - men kan et fold på et sådan flop (KKx) samt QQx, JJx nogensinde komme på tale?
Vi har godt nok investeret over halvdelen af vores stack pre, men villain 4b/caller da ikke mange hænder uden en K, Q eller J preflop.
Lad os antage at vi havde været IP og villain så havde skovlet resten af sine chips ind, havde vi så også insta-callet, eller kunne et fold nogensinde komme på tale her?
En ting jeg gerne vil tilføje angående villains valg af hånd til at 4bette PF.
Jeg synes det er fint at 4bette de her KK mod en aggro 3better, med dybe stacks.
Men imo mener jeg mange regs overvurderer de her type KK** hænder. Ja det er super at den er ds og ja det er vigtigt at kickers er koordinerede. Men når du vælger at 3bette eller 4bette KK** hænder er den alt overskyggende faktor om du har et A i din hånd - helst et suited A obv.
Hvis vi laver hans hånd om til AKK7ds er det uendelig mere oplagt at 4bette. To faktorer er væsentlige: a) det halverer antal combos af AA for hero og b) det er kollosalt for vores equity mod alle hero's A høj hænder. Det giver os ca 8% PF i hot&cold equity mod A høj hænder at have AKK7 i stedet for KK75. I et spil som PLO er 8% ekstra PF ekstremt vigtigt.
@ Mr Drain
Nej og det er ikke i nærheden af at være korrekt. To K på floppet gør det væsntligt mindre sandsynligt at han har K*** og selv når han har KQJT så har vi 10% i en situation hvor vi kun skal bruge 25% for at stacke af.
Det er et kæmpe leak bare at overveje at folde her
HK clean cutter den hele vejen!
Det lave 4-bet kan sagtens forsvares under visse forudsætninger IP...
@HK
...og selv når han har KQJT så har vi 10% i en situation hvor vi kun skal bruge 25% for at stacke af.
- Så har vi jo heller ikke nok equity hvis vi skal bruge 25% og kun har 10% ?
Btw, jeg har dog ikke på noget tidspunkt skrevet, at actionenen i min senesete post rent faktisk var min superior beslutning ;)
@mr drain
Gider du så ikke kun skrive superior beslutninger istedet for at komme med dårlige undskyldninger for dine indlæg?
mr drain,
At doemme udfra dine mange posts i PLO forummet spiller du alt for passivt og du taenker ikke nok i ranges, men mere i absolutte haender.
Det er to ting du kan aendre paa.
Mr Drain
Du misforstod vist min post
@Holch
Mange gode pointer, tak for det.
Ang. "Jeg har regnet på det. Hvis villain spiller perfekt poker mod din formodede range af AA** så er det marginalt +EV at flatte dit 5 bet.
Men han skal ikke fucke mange flop beslutninger op før det bliver -EV."
Kan du uddybe hvordan du regner på dette?
"hvis vi kan få AQJ4ss eller A876ds til at folde så er det jo kanon"
Er det nu også det?
Hvis disse hænder caller 4-bettet oop istedet for at folde, får vi en flop equity distribution graph, som giver KK77ds 70% flops med minimum 50% eller mere equity mod fx AQJ4ss, grafen falder ganske jævnt.
Ja, det er klart at "as played" vil AQJ4ss kunne stacke profitabelt af på mange flops, men er KK77ds ikke glad for at komme ind på floppet som fx 60/40 for de resterende 100bb, selvom AQJ4ss caller korrekt?
Altså, KK77ds får vel skabt en del situationer, hvor der spilles for stacks som pæne favoritter, fordi der committes light med SPR på 2?
@Mr Drain
Der er en del tråde hvor jeg undlader at skrive noget, fordi jeg ikke føler jeg har et godt input. Det synes jeg du bør overveje, bl.a. jf.
"...og selv når han har KQJT så har vi 10% i en situation hvor vi kun skal bruge 25% for at stacke af.
- Så har vi jo heller ikke nok equity hvis vi skal bruge 25% og kun har 10% ?"
Hvis villain kan have KQJT, så kan han nok også bl.a. have QJT9 og JT98 osv osv tror du ikke? Dermed har vi pludselig en nem beslutning om aldrig at folde og som pokereh skriver, kan man kun modargumentere hvis man ikke tænker i ranges, men enkelte hænder.
Så hold lidt igen med spredhaglene og gør dig nogle tanker før du poster
@SayNoToBots
edit: PM sendt
@ SayNoToBots
Angående din anden pointe.
De hænder vi snakker om er ca 50/50 med din hånd PF. Jeg kan ikke forestille mig andet end det er mere EV at få dem til at folde nu end at stacke af med dem på en masse flops. Hvis vi er 50/50 PF er vi jo i gennemsnit også 50/50 på floppet.
Hænder som du gerne vil holde inde er mere hænder som du er 60/40 mod PF eller 65/35. Og mod et 4bet tror jeg folk hellere vil flatte en hånd som KQJ8ss end end hånd som AJT4ss fordi de sætter dig på AA.
Edit: Ok vores eq mod AQJ4ss er bedre end jeg troede. Men fx mod A876ds er vi omkring et flip.
MartinB
Please altså... Han siger jo ik han vil folde hvis det var ham der sad i spottet. Han lufter en tanke, altså åbner en diskussion, hvilket man gør i analysekategorien. Pokerheh og HK formår så at svare ordentligt på det imens dit indlæg er komplet umuligt at arbejde med.