PLO200 Bundto + Nfdraw vs flop lead.

#1| 0

Villain spiller 29/20 med 3,8 agg. 3bet 9,7 over 1,8K hænder.
Det her er første gang han donkleader, hvis min HEM er rigtigt på den.

Til dem der tager af: Hvad gør i når 7 lander på turn og han leader igen? Hvad gør i på 6 river, når han leader 3. tønde?

Hans turn cbet er 74, hvilket er til den høje side (ved godt det her ik er cbet) og hans riverbet allover er 25, hvilket er alm ish.

Det må være det bedste info jeg kan komme med.

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (IPoker)
€200.00 EUR PL Omaha - Sunday, June 02, 07:50:46 ET 2013
Table Anarcion (Real Money)
Seat 6 is the button
Seat 1: Player1 ( €203.00 EUR )
Seat 5: Player5 ( €203.00 EUR )
Seat 6: Hero ( €348.65 EUR )
Seat 10: Player10 ( €200.00 EUR )
Player10 posts small blind [€1.00 EUR].
Player1 posts big blind [€2.00 EUR].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 2 A J 8 ]
Hero raises [€4.00 EUR]
Player10 calls [€3.00 EUR]
Player1 folds
** Dealing Flop ** [ 2, K, J ]
Player10 bets [€7.00 EUR]
Hero ???

03-06-2013 10:56 #2| 0

Det undrer mig lidt hvorfor du poster den, er det ikke et rimelig standard pot get in? Vi har 47% mod KJ, dominerer samtlige draws og det at han leader gør vel et set usandsynligt.

Dertil kommer så at vi generelt er 2 til 1 favorit over draws og Kx+draws.

Ligner imo et standard raise spot, men du har måske nogle tanker der gør den mere interessant end på overfladen?

03-06-2013 11:11 #3| 0
OP

Tænker at der godt kan være mere i den end bare raise. De hænder vi kommer ind mod er som oftest sets, top to, måske noget combihalløj. Så ved at raise får vi alt luft væk, en del dårligere fdraws folder vi også ud osv.

Jeg er selv i tvivl, så derfor jeg poster den :)

03-06-2013 11:58 #4| 3

@koller

Jeg caller bare og tager et kort at. Pga dette er hans først donk, så det giver jeg noget kredit. Derudover spiller jeg gerne min bund to lidt skjult ved at tage et kort af, og enda i pos.

Til dit andet spørgsmål om blank turn og han Leader, så betaler jeg endnu engang. River er lidt på feeling, men kommer nok an på size.

03-06-2013 13:39 #5| 0

Som Rune siger skal det bekymre os at det er hans første donk.

Hvis vi vidste han donkede bredt er et raise fint nok.

Det undrer mig lidt hvorfor du poster den, er det ikke et rimelig standard pot get in? Vi har 47% mod KJ, dominerer samtlige draws og det at han leader gør vel et set usandsynligt.

Dertil kommer så at vi generelt er 2 til 1 favorit over draws og Kx+draws.

Sane regs kommer altså ikke ind med nøgen top to eller draws vi har specielt hårdt domineret som QT + farve eller KT98 + farve. Deres kombier som de får ind er næppe mere end wrap + farve, TP + OESD + farve, TPTK + farve + gut og de kommer ikke ind med KJ med mindre de har mindst en gut på siden. Hvis du tror sane regs kommer ind med KT97 med T høj farve eller KJT8, så har du brug for et reality check

Vi har 44% mod (KK,JJ,KQJT,AKQJ,AKJT,KQJ9,KJT9,KJ:hh,K2:hh,(AQT,QT9,AKJ,AKT,KQT):hh):20%!10%, hvilket jeg 100% erkender er en stram range. Men det er lalleglad optimisme at tro vi er en specielt stror fave mod hans gii range (hvis vi overhovedet er en fave). Det sagt kan vi altid raise mod folk der donker bredt fordi vi får en masse kald fra hænder vi dominerer - men vi er ikke specielt glade når chipsene ryger ind
Redigeret af HolchKnudsen d. 03-06-2013 13:50
03-06-2013 13:42 #6| 0

For meget equity til at folde (obv), for mange scarecards der kan ramme på turn, +35% mod toppen af hans range... Shove

Edit: Doh, troede det var en 3b pot :/

Redigeret af Grethe d. 03-06-2013 13:43
03-06-2013 14:46 #7| 1

@Holch

Det er klart at hvis vi antager han aldrig folder til vores raise, så skal man naturligvis bare calle. Ligeledes hvis vi antager han altid er favorit når pengene går ind, skal vi naturligvis også bare calle.

Jeg synes bare umiddelbart det er meget at lægge i én instans af en begivenhed. Manden kan jo have missclicket eller gør det som bluff, eller hvad ved jeg. I antager jo bare at han gør det med nutty nuts.

Du ved jeg ikke er plo200 regular, så jeg håber ikke at mine tanker er for forstyrrende...ellers må du sige til :-)

03-06-2013 15:13 #8| 0
OP

Jeg er helt enig i den skal calles. Holde dårlige draws inde, lade være med at stacke af til bedre osv.

Nå men villain havde JJ og vi kom ind på floppet.

03-06-2013 16:51 #9| 0

@KBB

Det er klart at hvis vi antager han aldrig folder til vores raise, så skal man naturligvis bare calle.

Nej! Du raiser aldrig her for at få ham til at folde. Vi raiser KUN for at få ham til at spewe eller kalde med hænder vi har i sækken.

Hvis din tankegang her er at du vil have ham til at folde, så har du et alvorligt leak. Se også Koller's ovenstående post

Ligeledes hvis vi antager han altid er favorit når pengene går ind, skal vi naturligvis også bare calle.

Det er ikke noget vi "antager". Mod sane regs gii range er vi ikke favoritter. Vi er 50/50 at best og så skal han være til den friske side. Hvis han er tightish er vi 45/55 dogs (more or less)

Regs kommer ikke ind så light som du tror i de her spots.

Jeg synes bare umiddelbart det er meget at lægge i én instans af en begivenhed. Manden kan jo have missclicket eller gør det som bluff, eller hvad ved jeg. I antager jo bare at han gør det med nutty nuts.

Korrekt og valid pointe. Men lige så vel som han kan have misclicket, eller bluffe kan han også være stærk (som han var).

Men hvis han misclicker eller bluffer, så skal vi stadig ikke raise, jævnfør min første pointe og Kollers indlæg. Hvis vi magisk kunne se villains kort og vidste han var i et tyndt bluff, så ville det give 0 mening at raise.

Men hvis villain var en 85/20 løs og frisko fyr, så er det omvendt et super nemt raise, fordi han aldrig donk/folder, men kalder flop raise, turn bet og måske river bet rigtig løst.
Redigeret af HolchKnudsen d. 03-06-2013 16:59
03-06-2013 16:52 #10| 0

Min erfaring i online poker er i øvrigt at når regs tager en linje de ellers aldrig tager, så er de oftest stærke.

03-06-2013 17:00 #11| 0

Hvad er den dårligste hånd vi raiser @ flop?

03-06-2013 17:42 #12| 0
OP

Grethe

Complete air :)

03-06-2013 18:01 #13| 0

easy call på flop

04-06-2013 13:18 #14| 0
Koller skrev:
Grethe

Complete air :)

Heh, ja okay.. Den dårligste madehand? :)
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar