En lille hånd til analyse.
Vil gerne høre kommentare til hvad folk mener der er den bedste linje ud fra reads og stats.
Normalt er denne handske et 3-bet i position, men eftersom rummy84 åbner bredt, hvor jeg har set pokerhollic og abcd321 flatte store 3-bets IP & OOP, vil jeg hellere spille den postflop.
På floppet er pokerhollics move kun et steal relativt få % af gangene, så forventer han sidder med en eller anden handske.
abcd321 flatter alt mulig junk postflop oop.
***** Hand History for Game 1735984553 ***** (IPoker)
$200.00 USD PL Omaha - Sunday, July 19, 10:37:52 ET 2009
Table Fable (No DP 50 bb min) (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: Hero ( $194.85 USD )
Seat 3: pokerholllic ( $189.65 USD )
Seat 5: abcd321 ( $366.30 USD )
Seat 6: BLACKING69 ( $55.70 USD )
Seat 10: rummy84 ( $576.20 USD )
abcd321 posts small blind [$1.00 USD].
BLACKING69 posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K♣ J♥ T♣ 9♣ ]
rummy84 raises [$7.00 USD]
Hero calls [$7.00 USD]
pokerholllic calls [$7.00 USD]
abcd321 calls [$6.00 USD]
BLACKING69 calls [$5.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Q♦, 4♥, 8♣ ]
abcd321 checks
BLACKING69 checks
rummy84 checks
Hero checks (..???)
pokerholllic bets [$35.00 USD]
abcd321 calls [$35.00 USD]
Hero...?
Hvad siger folk.
- Et tight fold?
- Et flat og få den ind med any ♣ eller A?
- Et skub indover med forhåbninger om FE over mid og bottom set, med min straight og bagdørs farve?
Dion
plo200 draw linje
Du har 2 muligher, shove eller call... Du må sku aldrig folde, et skub har btw. ALDRIG FE mod bottom set, eller sågar næsten TTP her.
Jeg shover sikkert bare, det er svært at fucke sådan en hånd op, shove, eller call og fold turn hvis du ik rammer, easy
@kp
I min bog er et fold selvfølgelig også udelukket 100bb dybe. Kunne måske godt bare tænke mig at hører nutpendlernes syn på sagen.
Troede faktisk jeg ville have FE over ttp og bottom set. Synes selv jeg ser mig selv som rimelig laggish, og i den situation kunne jeg godt overtale mig selv til at "Hero" har topset udfra måden den er spillet.
Jeg er dog ikke selv meget for at spille med 9 rene outs. Men det er måske den mest profitable strategy pga. de døde penge i potten.
Dion
Er sikker på at villaind er leader floppet spiller for stack med et pot lead 5 vejs. Dermed har vi vel ingen FE og hvis vi så rr skal det være for ren value hvilket det aldrig kan blive med en 9 outer og bagdør.
Mener derfor vi må calle den, da et rr bliver et bluff uden FE, hvilket må betegnes som en fejl imo.
Hvis dit wrap havde været bedre og ik kun en 9 outer havde jeg obv sagt stak i stedet, da vi i så fald er fint inde procent mæssigt.
Men call og fold desværre på blank turn. Hvis turn er en klør ved jeg sgu ik om jeg kan finde ud af at folde. Kender ik %erne ift set og to par der.
@koller
Kan egentlig godt se nu at et pot obv. er for stacks.
I den angivne situation gav jeg også stacken på nakken, nok mest fordi jeg ikke lige kunne se mig ud af at regne action ud på turn 3-way hvis hhv. en klør eller A rammer.
men %-wise har
vi ca. 37% vs. sets på floppet
vi har ca. 30% hvis der kommer A på turn
vi har ca. 35% hvis any club falder på turn.
Hvis vi regner med at adcd321 sidder med junk, og der ligger 140$ i potten hvis Hero flatter flop. Hvad er pottodds udregningerne for hvis en ♣ eller A falder på turn og knappen shover? ( ikke min stærke side, spiller mere på gefüle)
Dion