Hey PN!
Jeg har ikke selv spillet denne hånd, jeg har taget den fra en anden PokerNet lignende side . Håber det er i orden.
" Hero har siddet ved bordet noget tid. Hero har et tight/aggro image.
Hero har tabt et oplæg til villain1 ved et rent flip PoF.
Villian1 er generelt vindende med et rimelig tight og mega aggro image. Han har før "overspillet" AA**/KK** i HU pots, hvor han satte sin modstander på træk.
Villain2 er en overcallende fisk.
Villain3 Tabende spiller med et meget tight og aggro image.
(UTG) Villan 1: 395$: åbner til 7$
(CO) Hero 477$: caller 7$ med
A♦4♦K♣4♠
(BT) villain 2 90$: caller 7$
(SB): folder
(BB) Villain 3 390$: caller 7$
Flop: J♣5♦3♦ (pot 27,5$)
Villain 1 better nu 22$
Hero caller. Vil gerne have dårligere draws med i potten.
BT + BB folder.
Turn: 6♥ Pot 70$
Villain better nu 54$.
Hero: ? (sidder med 448 bag og villain har nu 312$ bag) "
Hvor meget stærkere er hans range ved at han cbetter 4vejs?
Er det bedst at raise flop og få det ind, eller er det bedre som den rigtige OP skriver at holde svagere træk inde?
Og hvad gør vi på turn?
PLO200 - En stjålet hånd
Folder pre. Synes det er en møg hånd.
Som spillet afhænger mit play i denne slags hænder meget af mit read på Villain. Umiddelbart er det usandsynligt at sætte villain på str8, da vi selv har 44 på hånden. Men hvad har han så..? Spiller han overpar med flushdraw og vil han være i stand til at folde dette ved et turnraise..?
Lige så vigtig for håndens udvikling synes jeg, det er hvad villain sætter os på. Sætter han os på et flushdraw eller str8-draw. Umiddelbart ligner det, han ikke sætter os på str8-draw ellers ville han vel ikke skyde turn..?? Så han må vel have os på flushdraw, right..?
Hvad angaar flop spillet er det fint at flatte med haab om et squeeze naar der sidder agro spillere ved bordet. Nut flush draw spiller rigtig godt multiway.
Naar vi saa kommer til turn kan vi selvfoelgelig proeve at semi bluffe villain, men det er svaert at reppe en gutter mod en taenkende villain i det her spot (maaske en wrap uden flush draw).. Vi har selvfoelgelig altid "backup" equity naar vi raiser turn. Vi kan endda vaere heldige at have tre ekstra outs for vores gutter.
Hvad angaar flop play, saa kan vi selvfoelgelig faa det ind uden problemer, men vi er sjaeldent bedre end et flip mod villains continuation range og kommer flere villains med er vores gutshot sjaeldent god.
Hero caller. Vil gerne have dårligere draws med i potten.. Og fordi vi har blockere til st8.. Som vi self sætter ind på turn i dette spot, hvis der kommer 67A..
Er call preflop profitabelt position taget i betragtning?
Er call preflop profitabelt position taget i betragtning?
Shover her når jeg caller flop. Vigtigt er det, at villian 1 var ini-raiser PF og derfor har en rimelig stor continuation-range, og gør det kun endnu mere likeable ud fra dine reads på ham. Det er dog et rimelig ulækkert variansspot som kunne være undgået ved at folde hånden PF :P junkaments
@AB raiser du fuld pot i spottet? Eller prøver du at give mere luft til at han kan kalde raiset og folde til rivershove?
@Acparma: Hm, det er lidt en længere fortælling hvordan de der mekanismer virker.. I det her spot, potter jeg tilbage. Dit forslag er godt, men lidt (meget) mere interessant i spots, hvor ranges ikke er så "stærke" som her.
Jeg potter her for max fold EQ. men det er vigtigt at balancere det med de gange det gøres for value og for at holde draws inde uden de får den rette pris.
Asger kan du give en uddybning på det med ranges?
Tror jeg ville være mere glad for spottet BTW hvis vi var endnu dybere. Det ville give mere "Fear EQ".
Men reeelt så folder han jo nok alt der ikke er strit eller JJ til det turn pot raise. og hvis han kalder dig med AA/KK så note og exploit løs IMO.