Table Fable (No DP 50 bb min) (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: Villian ( $656.27 USD )
Seat 3: TTR79108072 ( $680.85 USD )
Seat 5: urcashnow ( $0.00 USD )
Seat 6: OneTime7171 ( $200.00 USD )
Seat 8: LookAtThisHand ( $176.10 USD )
Seat 10: HERO ( $659.05 USD )
LookAtThisHand posts small blind [$1.00 USD].
HERO posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K♥ A♦ Q♦ Q♣ ]
Villian raises [$7.00 USD]
TTR79108072 calls [$7.00 USD]
LookAtThisHand calls [$6.00 USD]
HERO calls [$5.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8♦, 2♣, 7♦ ]
LookAtThisHand checks
HERO checks
Villian bets [$28.00 USD]
TTR79108072 folds
LookAtThisHand folds
HERO?
Villian er ekstremt agrassiv.
Spiller med: 36/28 med en 3bet % på 17 (3bet% er bare for at vise hans agrassivitet, at jeg tager den med).
Spillet har kørt i en 100-120 hænder ca.
Ville bare høre hvad folk gør her så dybe, er det et standard kald, eller kan den shippes ind?
Og nogle der folder, hvis ja begrundelse?
Jeg er altid i et mindre dilemma når jeg har sådanne hænder og kommer over 150bb.
Ved sgu ikke helt hvordan de skal spilles, altså for 100bb shipper jeg den insta ind her.
Men når vi er 300bb dybe, what to do oop?
PLO200, flop action?
Spændende hånd... har selv været i mange af disse situationer.... Som du selv siger er det et easy ship med 100bb.. jeg er begyndt at kalde disse nogle gange.. men så ender man bare ofte i nogle kedelige spots på turn og river...
Et fold er meget svært.. da vi har mange outs for nødderne... og at komme all in på floppet så dybe er jeg heller ikke så vild med... men vil meget gerne høre til folks begrundelse hvis det er det fornuftigste???
Så endnu engang tænker jeg på et kald... men som oop ender man tit i kedelige situationer... så vil gerne høre andre kvalificerede bud..
Den er lidt kompliceret imo.
For 100 bb's potsize raiser jeg hver gang, stacks gør dog tingene lidt sværere.
Hvis vi flatcaller og turner nut flushen, er det nok begrænset hvor meget value vi kan presse ud af ham medmindre vi laver et blødt flatcall når han skyder tønde nr 2 på turn, og så opstår dilemmaet om hvorvidt vi så skal raise vores made flush eller slowplaye endnu en street.
Siden han er så agrassiv er vores hånd rigtig godt inde mod den range han tager sine sædvanlige agressive linjer med.
At raise har jeg heller ikke noget imod, men hånden bliver ultra ulækker hvis han giver fuld pot size på nakken, for så kan vi kun folde eller shove, et flatcall på det tidspunkt ville ihvertfald være horribelt.
Ved at raise floppet istedet for at flatcalle kan vi få langt mere value ud af en turned flush eller et turned set, så det må klart tælle for at gøre det i spottet, også fordi i er dybe og han er meget aggresiv. Synes dog det skal med ind i ens overvejelser hvor tyret han er med henblik på hvad vi kan forvente han vil stacke af med hvis vi outdrawer ham på turn eller river.
Hvem ved, hvis han caller et stort raise på floppet og turn enten er en brick eller completer diverse draws han kan føle du har i din range kan vi helt sikkert også bluffe ham ud af potten på turn ofte da stacks er alt for deep til at vi må forvente han laver kæmpe store bluff moves.
Om jeg flatter eller raiser ved jeg ikke, det handler nok også lige så meget om hvor stor en tyr jeg føler han er. Et fold kommer ihvertfald aldrig nogensinde på tale.
Altså han kan byde der med rigtig mange hænder som du er supergodt inde mod, primært de lavere FDs og SDs uden farvetrækket. Værste fald er settet med blockers til din flush.
Tror jeg ville vælge at checkraise til en 80-90 stykker. Kalder han er potten omkring de 200 (?) på turn. Det er passende til at du kan bette videre og stadig ha en potstørrelse på river hvor du kan gå AI og osse nok til at check-kalde hvis der kommer et kort der rammer ind i hans formodede range.
Med i dine betragtelser boer vaere hvor aggressiv villain er postflop. Har du nogen fornemmelse af hvor light han kommer ind for 300bb?
Er han blevet floatet foer og hvad gjorde han i de spot?
Jeg mener, med vores overpair og nut flush draw er vi aldrig 100% skidt inde, men vi kan nemt vaere skidt nok inde til at det ikke er sjovt for 300bb.
Hvis han er fra Finland shipper du selvfoelgelig bare.
Han kommer vel okay light ind.
Ps.
Det er det sygeste bord jeg sidder ved, og dynamikken er helt ekstrem.
Seat 6 is the button
Seat 1: Villian ( $565.37 USD )
Seat 3: TTR79108072 ( $805.60 USD )
Seat 5: urcashnow ( $231.10 USD )
Seat 6: BambuMake ( $221.50 USD )
Seat 8: LookAtThisHand ( $389.00 USD )
Seat 10: HERO ( $723.85 USD )
LookAtThisHand posts small blind [$1.00 USD].
HERO posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 4♣ 5♠ 7♦ 6♣ ]
Villian raises [$7.00 USD]
TTR79108072 raises [$24.00 USD]
urcashnow calls [$24.00 USD]
BambuMake folds
LookAtThisHand folds
HERO calls [$22.00 USD]
Villian calls [$17.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 7♥, 3♦, Q♥ ]
HERO checks
Villian bets [$97.00 USD]
TTR79108072 folds
urcashnow folds
HERO calls [$97.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7♠ ]
HERO checks
Villian bets [$291.00 USD]
HERO raises [$582.00 USD]
Villian calls [$153.37 USD]
** Dealing River ** [ 6♥ ]
HERO wins $1314.37 USD from main pot
Villian shows [J♣, A♥ K♠ 2♥ ]
Og her insta potter han ind i 2 efter ham, på et board der rammer en stor del af deres ranges:
Seat 8 is the button
Seat 1: Villian ( $206.25 USD )
Seat 3: Villian 2 ( $177.00 USD )
Seat 5: urcashnow ( $228.60 USD )
Seat 6: BambuMake ( $213.50 USD )
Seat 8: LookAtThisHand ( $345.70 USD )
Seat 10: NPNF ( $1369.37 USD )
NPNF posts small blind [$1.00 USD].
Villian posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to NPNF [ 4♥ Q♦ 9♥ K♥ ]
Villian 2 raises [$7.00 USD]
urcashnow calls [$7.00 USD]
BambuMake folds
Villian 2 raises [$31.00 USD]
NPNF folds
Villian calls [$29.00 USD]
Villian 2 calls [$24.00 USD]
urcashnow folds
** Dealing Flop ** [ 8♦, 7♣, 6♥ ]
Villian bets [$101.00 USD]
Villian 2 raises [$146.00 USD]
LookAtThisHand folds
Villian calls [$45.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 8♣ ]
** Dealing River ** [ 7♦ ]
Villian wins $390.00 USD from main pot
Villian shows [T♠, 8♠ K♣ 6♣ ]
Villian 2 shows [3♣, 5♣ 6♠ 4♠ ]
MEN
Det er bare det.
Vi sidder 300bb dybe.
Så når jeg raiser den op, tror jeg ikke på han insta shover ind over mig uden virkelig at have en god hånd - han er trodsalt reg, og ved hvad han gør.
Tænkte på om jeg kunne uddrage noget fra at han potbetter, men det gør han i hver hånd så igen nej..
Altså, kan man virkelig godt shippe ind her for 300bb?
Tænker bare, i forhold til de gange hvor vi kommer ind imod et set.
Altså de hænder jeg har posted, taler vel for vi skal komme ind.
Men den store hånd jeg har posted er spillet efter, så ikke info jeg har da jeg sidder der.
Den hånd, der er det også ham der potter den og ham der har "kontrol" over potten - i dette spot, ligger der ikke så meget og den er spillet på en anden måde.
Og imod AA eller KK med K fd er vi også bag ud.
- Der læner vi os op at vores nutfd + QQ..
Men kan sgu godt være jeg virkelig skal shippe den ind?
Kan bare ikke få mig selv til det for 300bb.
Lidt derfor jeg vil høre, for udfra de hænder han kommer ind med ligner det vel et push..
Men, tror bare ikke at de gange han kommer ind, er vi foran som sådan, i forhold til de gange hvor vi kommer ind og er bagud.
Okay kan se de to hænder er efter den hånd jeg har posted, men der er også nogle før hvor han kommer så light ind, kan jeg huske.
Derfor jeg tør gør som jeg gør i hånden med 4567..
SORRY FOR FORVIRRING! :D
Sidder og læser til eksamen, skal op i morgen - mangler 600 sider (Y)
Helt sikkert rr PF med de stacks!!!
Jeg c/c flop. Folk går imo for meget op i "ikke at kunne få value ud af vores hånd pga vi er oop". Altså enten så skal han nok kalde enten et bet eller to eller et turn c/r hvis vi rammer eller også kan vi jo floate hele vores range og bluffe ethvert af de mange scarecards.
Hvis folk ikke får villains til at kalde når de stikker ud på en farve turn så er det altså fordi i ikke har nok bluffs i jeres range!!
c/r det her flop med de her stacks og få værdi fra hvad? Nuvel han kan vel komme inde med wrap + fd, men det er vel det. Bare fordi han er aggressiv er han vel ikke en idiot.
En anden god ting ved at c/c. Når et scary kort turner der ikke rammer os kan vi enten stabbe eller få et gratis kort.
Og så rr PF for satan!
HK
- Er fuldstændig enig med dig på c/c.
Men mht. preflop
Der er den sygeste dynamik.
Og jeg mener virkelig syg dynamik.
Jeg kom ind med DS AAK3 hånd vs QJ1010 offsuit, preflop for 150 bb.
Jeg tør ikke gå ud og lave noget med den her hånd, da jeg ikke mener den kan komme all in preflop + jeg er oop - og hvad gør jeg hvis en af de mindre skubber, og ham der er lige så stor som mig så kommer ind over.
Postflop er der stadig ekstremt agrassion, og jeg får helt sikkert action hvis jeg rammer Q - så ingen grund til at lave noget stort ud af det preflop hvor jeg kan ende med at skulle folde, eller spille postflop OOP i en større pot, hvor jeg ingen reads rigtigt har da de kommer så light ind.
Det er ikke et argument for at kalde men for at rr.
Jeg tør ikke gå ud og lave noget med den her hånd, da jeg ikke mener den kan komme all in preflop + jeg er oop - og hvad gør jeg hvis en af de mindre skubber, og ham der er lige så stor som mig så kommer ind over.
Genlæs din HH. Den eneste "mindre" der er i potten har du umiddelbar position på. Hvis han 4better dit 3bet må det betyde at de to du er dybe med enten har flattet dit 3bet eller foldet. I begge tilfælde og med den dynamik du nævner kan jeg ikke se problemet i at komme til midten.
Postflop er der stadig ekstremt agrassion, og jeg får helt sikkert action hvis jeg rammer Q
STP ratio i en 4vejs raised pot er altså stadig ca 20 med dem du er dybe med. Du skal altså have 3.5PSB bets ind ude af position for at stacke af. Selvom bordet spiller aggro, sker det ikke bare sådan lige. Desuden får du LAAAANGT nemmere ved at stacke af mod hænder du dominerer i en rr pot. Du spiller jo ikke kun for at floppe top set. Nut wrap og nfd er obviously også godt at floppe og det er altså nemmere at få pengene ind mod dominerede hænder når STP ratios er lavere end 20. Som hånden spiller sig ud eksemplificerer jo netop dette helt perfekt! Og hvis dynamikken virkelig er så syg at du mener at du kan få 3.5PSB ind med et floppet set stort set altdi så kan jeg ikke se hvorfor du ikke fistpumper c/r/skubber på det her flop.
Enten er folk helt i skoven over aggro eller også er de ikke.
Sidst men ikke mindst, når du ind i mellem flopper nut flush eller nut straight så er det nemmere at få stacket af med lave STP ratios.