PLO200 - fold jeg har nuts

#1| 0

Holaaaaaaa igen :)

Villian er den samme som i min anden tråd, men på et andet bord. Vi er lige startet op og HU, har siddet ved samme bord i nogle timer da det var 6-max, hvor Heros image de sidste par timer må have været pænt aggro, uden det var spewy. Vi har begge store stacks på de fleste af bordene vi sidder på.

Hånden:

Villian åbner for 6 og Hero siger 18 med AKK10, betalt. Villian spiller 200 bbs effektivt, Hero dækker.

FLOP: A57 --> pot: 36

Hero c-bet 24, betalt.

TURN: A57 10 --> pot: 84

Hero 60, betalt.

RIVER: A57 10 2 --> pot: 204

Hero 180. Er vi glade?

17-12-2012 21:24 #2| 0

hvor meget 3better du mod villain?

umiddelbart ser det fint ud

17-12-2012 21:35 #3| 0

Er det med vilje at din bet size hedder: 66 % på floppet, 71 % på turn og 88 % på river.?

17-12-2012 21:56 #4| 0

Synes generelt fok er non believers med flushes i 3bettede. Ikke umiddelbart fan. Vil tro villain rimelig ofte forventer en 3rd barrel efter du har skudt turn

17-12-2012 22:23 #5| 0

@ joey

vil tro jeg ligger på 15-18% der.

@ cheese

du synes der er noget galt med min sizing? så længe jeg er balanceret, forstår jeg ikke helt hvor du vil hen.

@ alle

jeg overvejede kraftigt at c/r stort på turn, for så at folde river unimproved. hvad synes folk om det?

17-12-2012 22:59 #6| 0
MrBrown91 skrev:
@ cheese

du synes der er noget galt med min sizing? så længe jeg er balanceret, forstår jeg ikke helt hvor du vil hen.

Har du overvejet om vi ikke ser lige så stærke ud ved blot at fastholde vores bettingsize fra floppet hele vejen igennem hånden.? En yderligere fordel er, hvis villian hero kalder med en babyflush, så har vi trods alt sparet omkring 60 $.

Jeg synes i øvrigt, jeg ser en tendens til at size lavere med nuts, oftest som udtryk for ikke at ville misse value.
17-12-2012 23:05 #7| 0

Hvordan er det lige du har nuts? Gid spillere lavede det move når jeg kalder med flushes K høj. Istedet synes jeg sgu altid action dør når flushen falder, hvilket gør det sygt svært at få value.

17-12-2012 23:07 #8| 0

@Guldmageren

Det han mener med overskriften er, at han repper nødder, så modstanderen skal folde.

17-12-2012 23:17 #9| 0

@ cheesy

well, kan jeg da godt se noget merit i, men omvendt så vinder vi 60$ mindre de gange vi valuebetter og hvor om alt er, så valuebetter>bluffer vi 8/10 gange på sådan et board, at det må være -ev ikke at profitmaksimere.

@ guldmageren

ironi kan være en svær størrelse.

Redigeret af MrBrown91 d. 17-12-2012 23:17
17-12-2012 23:34 #10| 0
CheeseRoyal skrev:
MrBrown91 skrev:
@ cheese

Har du overvejet om vi ikke ser lige så stærke ud ved blot at fastholde vores bettingsize fra floppet hele vejen igennem hånden.? En yderligere fordel er, hvis villian hero kalder med en babyflush, så har vi trods alt sparet omkring 60 $.

Jeg synes i øvrigt, jeg ser en tendens til at size lavere med nuts, oftest som udtryk for ikke at ville misse value.

Det var i øvrigt ikke så meget et spørgsmål om der var noget galt med din sizing. Jeg var mest nysgerrig omkring dine tanker bag din sizing. Jeg har ofte selv lært noget om min gameplan og forskellige villian typer ved at tænke over ting som: "Hvorfor har jeg en bet size mod en type villian, og en anden bet size mod en anden type villian:?", "Hvilken historie prøver jeg at fortælle og virker min linie troværdig.?", "var jeg tro mod mit read på villian.?" og så videre.
Redigeret af CheeseRoyal d. 17-12-2012 23:35
18-12-2012 00:12 #11| 0

I like

18-12-2012 03:11 #12| 0

Problemet er vel bare hvad betaler han turn med, som han ikke vil betale river med ?
han har jo aldrig odds til at kalde med trips.

Og kan ikke se ham folde K/Q høj flush på nogen måde. Så det eneste er jo en lille flush du kan få til at smide IMO, men på lang sigt er det vel ikke holdbart. ?

18-12-2012 10:55 #13| 0

@ bohn

no offence, men det er ret sort det du siger, virker ikke til du spiller de spil her.
du skal huske at tænke på, at hyppigheden for stærke made hands er meget højere i PLO end i holdem og der findes mange typer af nonbelieveres, der folder af på en 3. tønde.

og det med at det kun er en babyflush vi kan få af, er helt væk. min valuerange er mega polariseret, da jeg stort set kun gør det her mod nuts og air, hvorfor det er fuldstændig underordnet hvor høj villians flush er.

18-12-2012 11:28 #14| 0

Jeg kalder dig med any flush her med den linje jeg har taget. Simpelthen for exploitable at lade sig folde efter at have kaldt to tønder.

18-12-2012 11:39 #15| 0

MrBrown91

hvad er det du ikke forstår?

trips kalder han sikkert ikke turn med,(hvis han sætter dig på flush) så hvad tror du han kalder turn med som han ikke vil kalde river med ?

og jo jo spiller da lidt omaha ind imellem.
Mener nu ikke 2nd nuts og 23 er samme hånd for villain

18-12-2012 13:51 #16| 0

Synes nu OP's range er rimeligt polariseret. Måske han også skyder Kx på samme måde, men i bund og grund er det ligegyldigt om vildanden sidder med Qhøj flush eller 3 høj.

Medmindre man har et eller andet spewtard read på vildanden om at han glædeligt betaler 3 tønder med marginale handsker, er der ingen grund til at forvandle Qhøj flush til et bluff.

18-12-2012 14:39 #17| 0

DarkXoiX

Hvis hero havde haft den her AAJQ
vil han ikke ha' spillet den lidt af det samme, da han må formode at villain ikke kun kalder med nuts.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar