PLO200 godt bluff spot?

#1| 0

Hej PN..
Jeg lavede lige et sjovt bluff imod en dansker (han fører leaderboardet her på PN). Jeg har ikke spillet så mange hænder imod ham, men han virker som en rigtig god spiller, der godt kan udnytte folk der hvor der er plads.
Kan i lide mit spil?
Godt bluff spot eller spewy?

Hand Information
No Limit Omaha, 2 BB (5 handed).

Table Information
Seat 2: Player 2 ($851.7) Dealer
Seat 3: Player 3 ($262.5) Small Blind
Seat 4: Hero ($261) Big Blind
Seat 8: Player 8 ($499.36)
Seat 9: Player 9 ($68)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $4)
Player 8: FOLD
Player 9: FOLD
Player 2: FOLD
Player 3: RAISE $6
Hero: RAISE $18
Player 3: CALL $12

Flop(Pot: $40)


Player 3: CHECK
Hero: BET $18
Player 3: RAISE $50
Hero: CALL $32

Turn(Pot: $140)


Player 3: BET $80
Hero: ALL-IN
Player 3:

Redigeret af mrJBK d. 24-07-2012 11:20
24-07-2012 11:02 #2| 0

Jævnt svært at sige uden info, andet end at han skulle være solid. Dog virker den slags plays også kun mod solide typer.

Redigeret af Buub d. 24-07-2012 11:03
24-07-2012 12:09 #3| 0

Synes det afhænger lidt af om han raiser alle SB vs BB situationer imod dig, og om du mener han er "dygtig" nok til at lave bluff på et 446 bord, ikke et bord jeg vil mene mange bluffer på.
Så det kræver at villian ved at et 446 bord ikke rammer din 3bet range ret ofte - Men det er det jeg mener med han skal være dygtig, synes ikke mange PLO100/PLO200 spillere rr sådan et bord med air. Så skal have en note der hedder at han laver sjov på lave parrede boards og evt. nogle sizings tells.

Som default folder jeg bare.

Men har du tænkt dig at bluffe alle turns? Hvad er din plan med et flopkald, hvis turn slår 5 eller K osv. og han skyder?

24-07-2012 14:49 #4| 0
OP

@NoPokNoFun

på det tidspunkt havde han raiset 2 ud af 2 SB... nu er det nok kun omkring 60%..

Mht at bluffe et 446 bord så er jeg uenig med dig, da jeg ser rigtig mange der bluffer netop sådan et bord.. Der er både nogle fisk der klik-bluffer på sådan et bord og så er der de agressive gode spillere som gerne vil udnytte de passive regs som spiller lidt for scared money..

Planen med mit flopkald var at jeg var 80% sikker på at han bluffede, så jeg regnede med at kunne re-bluffe de fleste turn.. Bl.a. havde jeg to bagdørsfarver som jeg tænkte på at kunne semi-bluffe med..

24-07-2012 20:07 #5| 0

Hvad siger andre? Jeg folder som default floppet. Og hvis jeg kalder er det fordi jeg ofte forventer et c/f fra villian på turn, mener det er et fold når han skyder videre.
Tror også det sker en del på de højere limits at folk bluffer sådan et board. Men ikke vildt meget på 50/1 - 1/2. Og synes 8'eren er et skidt kort da hvis jeg bluffer sådan et board gør det med netop 75xx oop.

Redigeret af NoPokNoFun d. 24-07-2012 20:20
24-07-2012 20:40 #6| 0

Det kan være et godt bluffspot for os, men synes dog kun det gør sig gældende, hvis vi kender villain bedre. Uden nævneværdige notes, reads osv, synes jeg flop skal foldes.
At vi tror at villain kan spille tilbage her, fordi han er dygtig dansker er ik nok imo og hælder lidt mod spew/fancy play syndrome.

Tror du at du folder 57 ud? Tror du at du kan folde en single 4er ud?

Havde du taget denne linie med 64/84/66/88?

24-07-2012 20:50 #7| 1

Hvilken bedre hånd, eller hvilken hånd med signifikant equity folder på turn med 4:1 odds?

Turn bluff er i skoven. Jeg ved ikke hvad der sker for jer. Når villain polariserer sin range, skal vi jo for fanden ikke bluffe vores bluff catchers.....

Hvis vi mener han laver ballade ofte nok på flop så 3bet til 110'ish. Hvis vi floater fordi vi tror han har luft skal vi jo ikke bluffe en turn hvor vores hånd > hans luft - og hvis vi er foran har han yderst sjældent noget særligt eq, som vi kan få ham af

Hvis han laver ballade nok til ikke at folde flop, så er turn et no brainer call med henblik på at kalde ned. Måskeeee folde et A og en 4.

Jeg er i øvrigt med NoPokNoFun omkring flop. Fold til cr indtil vi har et read. Folk overvurderer hvor ofte random small stakes reg bluffer her.

Redigeret af HolchKnudsen d. 24-07-2012 20:54
25-07-2012 09:22 #8| 0
OP

@Koller
Jeg regner ikke med at han folder 57 eller 4xxx, men min range på ham har meget få 57 og 4xxx..

Jeg kan sagtens tage den linie med de hænder du nævner, dog prøver jeg mest på at repræsentere 57xx, 64xx og 4xxx

@HK
Normalt er jeg rimelig enig i dine analyser, men her er jeg faktisk rimelig Uenig..

Der er MASSER af hænder der folder på turn med 4:1 odds.. Og også bedre hænder end min pt.. noget AKTT, 8AQJ, 99JJ, osv.. Selv KK regner jeg med vil folde i dette spot..

Det kan godt være at vi har en bluff catcher, men der er SÅ mange kort som vi sandsynligvis vil tabe med på river, så ingen grund til at give ham et gratis kort..

Mht et flop 3bet til 110'ish så er det en mulighed, men så har han en chance for at re-bluffe og samtidig så ville jeg selv ofte prøve at få mere value ud fra ham ved at lade ham hænge sig selv, hvis jeg havde varerne..

@alle
Så i alle sammen folder direkte til et flop cr på et parret bord, lige gyldigt om I har esserne eller andet? og lige gyldigt om I ved modstanderen er klar til at udnytte dette på jer?
Det lyder som om at dette vil være et sted I kan blive exploited når I spiller imod gode modstandere?

25-07-2012 12:39 #9| 0

Vi folder jo ikke bare, hvis vi ved han kan lave ballade. Men du siger selv at du har få hænder på ham og så vidt jeg forstår heller ik har set ham gøre vilde ting osv før? Som sagt spiller jeg ik tilbage før jeg ved bare lidt.

Hk
Jeg tænker nu at lukke den på turn kan være fint nok. Men måske er der en ide i det du siger med at vi bluffcatcher. Vil sgu bare være træt af at blive ramt ned. Tror dog overpar til vores 8er oftest er på cc fremfor cr flop som OP lægger op til kunne være med i villains bluffrange.

25-07-2012 12:48 #10| 0
Der er MASSER af hænder der folder på turn med 4:1 odds.. Og også bedre hænder end min pt.. noget AKTT, 8AQJ, 99JJ, osv.. Selv KK regner jeg med vil folde i dette spot..


Overpar er ikke hænder du ser laves om til bluff på flop særlig tit - deraf min kommentar om villains range er polariseret. Enig i at de kunne folde til et jam, men du er ude i et skide tyndt argument for at de overhovedet er i villains range. Hænder som AQJ8 eller KQJ8 er bare en forsvindende lille del af villains range, så dem er jeg ligeglad med.

Nøglen her er at de regs på 1/2, der godt ved de skal bluffe det her spot ikke merger deres range. Villain har luft eller monster. Vi har en bluffcatcher der pga vores farvetræk er i et WA/WB spot mod villains polariserede range. Poker børnelærdom (som de allerede vidste i 2002) dikterer derfor en passiv linje med vores bluffcatchers.

Det kan godt være at vi har en bluff catcher, men der er SÅ mange kort som vi sandsynligvis vil tabe med på river, så ingen grund til at give ham et gratis kort..


Nej. Hvis vi har den bedste hånd nu, er der ret få kort der vil lave om på det med mindre han har farvetræk er præcis 79T. Eftersom hans range er luft eller monster, er det ret sandsynligt han har under 15% og endda 10% når vi rent faktisk er foran.

Mht et flop 3bet til 110'ish så er det en mulighed, men så har han en chance for at re-bluffe og samtidig så ville jeg selv ofte prøve at få mere value ud fra ham ved at lade ham hænge sig selv, hvis jeg havde varerne..


Episk fail at tro at random 1/2 spiller 4bet bluffer dig nogensinde. Hvis random 1/2 spiller 4better dig, har du ca 2% equity mod hans range


Så i alle sammen folder direkte til et flop cr på et parret bord, lige gyldigt om I har esserne eller andet?


LOL nej

og lige gyldigt om I ved modstanderen er klar til at udnytte dette på jer?


Det tror jeg ikke der er en eneste der har foreslået! Jeg tror godt alle her ved at man skal spille tilbage. Det folk siger er at du ikke skal forvente et bluff fra en ukendt 1/2 spiller særligt ofte. Folk siger ikke at det er et auto fold med alt andet end trips/båd uanset dynamik og villains profil.

Det lyder som om at dette vil være et sted I kan blive exploited når I spiller imod gode modstandere?


Jeg kan ikke tale for andre, men personligt vil jeg tro at jeg folder til det c/r under 25% af tiden mod en solid reg. Edit: med hele min range, ikke med denne hånd specifikt


@ Koller

Jeg tænker nu at lukke den på turn kan være fint nok.


Du mener at tage potten ned nu? Altså der skal være en grund til det. At tage potten ned nu er ikke pr definition bedre end at holde folk inde. Specielt på locked down borde hvor folk tager en polariserende linje. Hvis jeg fx har AcKsQs8h på As2c2sTd med nødde farvetræk mod en polariserende linje har jeg ikke travlt med at tage potten ned.
Redigeret af HolchKnudsen d. 25-07-2012 13:03
25-07-2012 12:57 #11| 0
Så i alle sammen folder direkte til et flop cr på et parret bord, lige gyldigt om I har esserne eller andet? og lige gyldigt om I ved modstanderen er klar til at udnytte dette på jer?


Synes det er langt nemmere at kalde ned/bluff catche med AA/KK/QQ hænder fremfor QJ108 hænder på et 6 4 4 board.
25-07-2012 13:02 #12| 0
Det lyder som om at dette vil være et sted I kan blive exploited når I spiller imod gode modstandere?


Du har ikke givet de vilde reads.
Som default folder jeg flop - Med QJ108.

Og det er ikke det samme som at have AA/KK/QQ - Da du med de hænder kan kalde ned, med QJ108 skal du ud at ramme eller lave et bluff da du ofte ikke har SDV. med AA/KK/QQ har du SDV/kan lade ham hænge sig.
26-07-2012 07:05 #13| 0

Hk
Kunne godt mærke jeg var lidt ukoncentreret, da jeg skrev. Aner ik hvorfor jeg skrev det med at lukke den. Er åbenlyst enig med dig.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar