PLO200, 6max. eff stacks 422
Reads/dynamik
Villain1:
Ret donket spiller, ses dog halvofte på bordene. Spiller 83/13/2,7.
Sakset fra mine noter:
- chaser FD oop, c-c ramt k-high flush paa river
- chaser noegent str8drw 3way i pos paa twotone, bluffer trips river fuld pot naar checked til
- kan halvpot lead-folde AQ4tt, 4way, medium raise
Villain2:
Virker loose/passive over lille sample, ikke reg.
Hero har i denne session været halvkold og har endnu ikke raiset limpere ud fra blinds m stærke hænder. Derfor raises heller ej her da selv disse villains primært vil tænke AAxx om heros hånd.
aaa ($320)
hero ($427)
villain2 ($163)
bbb ($104)
ccc ($204)
villain1 ($422)
aaa posts (SB) $1
hero posts (BB) $2
Dealt to hero J♣ A♣ 9♠ A♥
Villain2 calls $2
fold,
ccc calls $2
villain1 calls $2
aaa calls $1
hero checks
FLOP ($10) A♦ 5♦ T♥
aaa checks
hero checks
Villain2 bets $7
ccc folds
villain1 raises to $31
aaa folds
hero raises to $110
Villain2 folds
villain1 calls $79
TURN ($237) 4♦
Hero?
På floppet går jeg efter at vinde en kæmpe pot mod overspillet set/to par fra donkse.
Som spillet stinker turn naturligvis endnu mere end hvis jeg havde leadet floppet.
Spørgsmål:
1. Er der nogen som foretrækker en anden flop-linie og hvorfor?
2. Hvad foretrækker PN på turn?
PLO200, limpede AA rammer topset, 200bb vs donks
Kan godt li' dine tanker om at have sine AAxx skjult - men spottet er bare ikke til det imo.
Isolér donken og få spillet HU mod ham, han caller nok alligevel et raise på en $8-10 stykker PF.
Flop + Turn:
Med dine noter/iagtagelser tidligere sidder han jo meget sandynligt med en madeflush på turn. - Så ender op med at give op: C/F.
B/F eller B/C kan da ikke være profitabelt??
Floppet er WP -bare mix op med leade/c/r semivåde flops.
Jeg kunne stadig godt tænke mig inputs til flop/turn linjen fra PN.
@ mr drain
"Isolér donken og få spillet HU mod ham, han caller nok alligevel et raise på en $8-10 stykker PF."
Ja, hvis jeg bare kunne isolere donken til HU (der er to donks btw) med et raise ville det være fint. Men jeg skal raise fra BB og kan nemt få flere callers, alle med mere eller mindre random/ulæselige holdings. Tror det bliver et ret shaky spot post når jeg ikke rammer en monster på floppet.
@OP
Tror det bliver et ret shaky spot post når jeg ikke rammer en monster på floppet.
- Det gør det ikke hvis vi får den HU. Hvis vi får et FD eller en wrap på floppet så er vi glade, imo, og stacker gladeligt af.
@ mr drain
Når utg-donken caller heros raise får vi 90% af tiden en minimum 3way pot, specielt med 200BB+ donken på knappen, som ser 83% af flops. Og dette vil så være heros første raise ud fra blinds, ikke smart når vi netop sidder med AAxx vil jeg mene.
Desuden er der ikke mange wraps og FDs i en AA9Jss :)
5 vejs er PF et klart raise. Du får 4:1 på dit raise og er lidt bedre end 3:1 på at ramme NFD+over par eller set. Derudover er der også flops som T87, T8x regnbue, J9x, JJx, 99x.
Samlet set er du vel noget der ligner 2:1 på at ramme stort nok til at cbette/stacke af multiway og som sagt med 4:1 odds på dit raise er det super no brainer raise.
Folk bør ikke have grund til at sætte dig på AA** bare fordi du raiser. Enten bør du være
unknown for dem eller du bør have været aktiv nok til at din range må anses som bredere.
Derudover er du 210bb dyb med en kæmpe donk og med en hånd der flopper nutty hænder som top set, nfd, nut straight vil du rigtig rigtig rigtig rigtig gerne spille en stor pot. Også selvom det er oop. Fik jeg sagt at du RIGTIG gerne vil spille en stor pot med villain?
Sidst men ikke mindst kan et raise tage potten ned nu eller tynde feltet ud og maksimere din chance for at vinde potten.
Det er imo et kæmpe leak ikke at raise PF. Men du er langt fra den eneste der spiller dine gode esser for passivt ;)
Nuvel. Postflop: Jeg er helt med på at 3bette floppet. Du vil ikke give V2 odds til at kalde med fd's og du vil obviously gerne stacke af. At bedømme på dine reads spiller V2 draws passivt hvilket øger sandsynligheden for at du har ham knust. Obv kan det dog ikke udelukkes at han raise V2 med en stor kombo draw.
Når det så er sagt leader jeg dog bare ud for at undgå gratis kort og i håbet om at nogen rr mig så jeg kan få et stort 3bet ind.
Helt grundlæggende vil jeg være varsom med at komme en kæmpe donk som ham her på en alt for snæver range. Han kan sq dukke op med lidt af hvert!! Derfor bør du også gøre dig selv klart, at når du puster potten op på floppet kan du ikke opgive scary turns som den der kom. Ikke mod en spiller som ham her. Spots som dem her er en hidsig tur med varians toget. Det er helt helt helt udelukket at opgive!! Lidt hurtig hovedregning siger at du får ca 550:310 og skal altså have cirkus 36%. Han skal altså ikke have en dårligere hånd særligt ofte for at du kan stacke af.
På turn kommer pengene ind hvis han har flush eller streg. Så du må spørge dig selv om hvad der maksimerer sandsynligheden for at pengene kommer ind mod hans to par eller underset eller KQJ* agtige hænder.
Jeg er ikke sikker på om han kalder med AT hvis du skyder igen. Han folder helt sikkert også KQJ* hænder. Jeg tror planen er at c/r for at give ham en chance for at hænge sig selv. Men jeg er ikke overbevist da vi på den anden side ikke vil give ham chancen for at checke bagude med netop KQJ*.
Bare ikke c/f!!
En side note
Hvis du vil c/f turns som denne bør du overveje at flatte på floppet med heblik på at få pengene ind på en blank turn. Dette vil udelukke at du skyder +50bb efter potten bare for at c/f pæn equity. (Pæn equity som i 25%-35%)
Det der med at puste pots op og senere folde "pæn equity" er noget der for enhver pris bør undgås i enhver slags poker
Jeg synes ikke et bet accomplisher så meget, så det er enten CR eller C/C.
Synes godtnok det er lidt snævert at sætte vildand på en flush bare fordi han har kaldt flop?
Han har nok ikke en über monster med både str8 og FD, da der ikke er raised pre.... Jeg check-caller og lader ham skyde.
@Holch
Spot on :)
@ holch
tak for langt input, her kommer et par kommentarer og spørgsmål:
1. Kan du evt. linke til kilden ang. "3:1 på at ramme NFD+over par eller set", lyder som brugbar info.
2. Min tanke var - ligesom din - at når en type som villain1 raiser flop, øger det kraftigt ss for en made hand, selvom flush/str8 selvfølgelig også er mulig. Derfor valgte jeg at halvpotte turn (118, efterlader 192 eff), så han tror han kan betale m sine sets/to-par+str8drw-combos samt det giver mig et neutralt EV call, hvis han har flush/str8. Hvad siger du til den plan?
3. Sidenoten er vi helt enige om :)
4. Vil bestemt genoverveje preflop options med denne type holecards, næste gang jeg kommer i spottet, ty.
Noget jeg selv har regnet på. Har ikke de præcise tal her og de kan sikkert findes på nettet.
Men ssh for at floppe top set+ (inkluder båd med A på bordet og quads) er cirkus 12%
Ssh for at du flopper en fd eller flush er cirkus 15%.
Så er der så vidt jeg husker et overlap på 2% eller så, altså flops med set og fd.
Samlet set ca 25% eller 3:1.
Igen, kan ikke huske de præcise tal, men 25% er ikke way off.
ty holch, hvad siger du til punkt 2?
result?
ss= sandsynlighed(en)