Lille hånd hvor jeg ønsker linje check og turnbeslutning, semi deep.
Postflop aggressor JohnnyU er ny på ipoker. Jeg har ham kun over en beskeden sample men virker som en ny reg. Jeg har ham på 3 borde. Han er fairly aggressiv 36/18/4 og har lidt gamble over sig. Jeg bryder mig generelt ikke om at have ham på min venstre side.
Den anden villain, donkeyt, er en loose passive nit der generelt kalder med any pair - 54/0/1
* Hvad er Hero´s action?
* Er det pot og `get it in`?
* Render vi nogensinde ind i et sæt?
***** Hand History for Game 2056240317 ***** (IPoker)
$200.00 USD PL Omaha - Saturday, January 09, 08:13:54 ET 2010
Table Oriko (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: Hero ( $431.54 USD )
Seat 3: JohnnyU ( $359.00 USD )
Seat 5: suppbo ( $46.00 USD )
Seat 6: donkeyt ( $354.31 USD )
Seat 8: Sims77 ( $176.70 USD )
JohnnyU posts small blind [$1.00 USD].
suppbo posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K♥ A♦ 4♦ 5♥ ]
donkeyt calls [$2.00 USD]
Sims77 folds
Hero raises [$9.00 USD]
JohnnyU calls [$8.00 USD]
suppbo folds
donkeyt calls [$7.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8♦ , A♣ , 9♣ ]
JohnnyU checks
donkeyt checks
Hero checks
** Dealing Turn ** [ K♦ ]
JohnnyU bets [$22.00 USD]
donkeyt calls [$22.00 USD]
Hero???
PLO200 Linje check + turn beslutning; semi deep
...
Tripple post.. Damn pn er sløv i dag
Raise flop til ~20$
Som spillet, caller jeg turn...
Føler måske bare at det er et flop vi bliver spillet meget tilbage på. Med TP og en bagdørs nut FD synes jeg det er ok at potcontrol - men det er selvfølgelig op til diskussion.
Dion
Jeg skyder flop. De skal altså c/r ret løst for at vi opgiver rigtig meget equity når vi folder til et raise. Vi raiser en limper IP og cbetter et flop der rammer vores PF range godt, endda ind i to villains. Det er altså ballsy at begynde at c/r løst her.
Derudover er der masser af gode turns for vores hånd, skulle vi blive kaldt. Enhver ruder og enhver A, K, 5, 4, 3, 2 der ikke er en klør er fine kort som vi kan skyde på igen.
Sidst kan jeg ikke lide at potcontrolle for meget med den her type hænder da det definerer både vores check range og cbet range for meget og gør os nemmere at spille mod.
@Holch - Interessant - ved ikke hvorfor men havde total sat 4 & 5 til side! - Du vil ikke mene det er et større encitiment for at potcontrol da vi aldrig kan kalde et CR? - der kan vel være et sløvspillet set eller en wrap + fd der kun venter på jeg cont. better?
Hmm, tror sgu jeg c better, men har som sådan ik noget imod at checke bag, da jeg synes vi ok tit kan blive CR her elelr hvis vi bliver callet er der super mange irriterende turns.
Men som spillet nu, så giver jeg sgu nakke. Vi er ikke bange for ham der caller i midten og hvis ham reg er fairly aggro har han en ret bred range her.
Jeg giver godt på nakken nu for at draws skal betale for at se river og for at beskytte min hånd. Eller det er vist det samme:)
Jeg synes faktisk det er et meget interessant spot mht c-bet eller ej.
Som spillet raiser jeg turn.
1) Hvis JohnnyU bare er nogenlunde kompetent ligner vores linje altså ikke specielt meget. AKxx og KKxx er nogenlunde de made hands vi kan spille sådan her, og dem vil vi muligvis c-bette en vis procentdel af tiden, og vi har, fra hans synspunkt, derfor nok en del combidraws i vores range.
2) Vi har en monster hånd. Vi vil gerne charge de utal af draws der ligger derude.