Hey PN!
Er jeg den eneste, som poster PLO hænder? :)
Inden hånden vidste jeg ikke det vilde om Vild And ud over han havde stats a la 80/28.
HVER gang folk open limper, sætter jeg dem som semi donks (godt/skidt?)
Hvis jeg sætter ham som donk, mener jeg at jeg er betydeligt bedre end ham post, derfor raise med en semi svag hånd.
Jeg kan ikke sige det vilde om SB og BB.
SB ($878)
BB ($440)
Fl0tFyyr14cm ($209)
Vild And ($353) (CO)
Mr. Omnipotent ($197) (BTN)
BB posts (BB) $2
SB posts (SB) $1
Dealt to Mr. Omnipotent 4♠ 5♥ Q♠ 2♥
fold,
Vild And calls $2
Mr. Omnipotent raises to $9
fold, fold,
Vild And calls $7
FLOP 7♥ 9♥ 2♦ ($21)
Vild And checks
Mr. Omnipotent bets $16
Vild And calls $16
TURN ($53) 7♥ 9♥ 2♦ 3♦
Vild And checks
Mr. Omnipotent bets $38
Er det skidt/godt/okay at raise den hånd efter limper, og raiser i den hvis foldet til jer på BTN?
Og post flop godt, nogle der checker bag på turn?
PLO200 mod limper
Det er fint at tage kampe mod dårlige spillere som limper pre, men jeg vil hellere være stærkere bevæbnet med bedre hænder da vi ofte med den type hænder som den her enten skal stone cold bluffe ham ud af potten eller også spiller vi dårligt mod de draws vi kan foretille os at komme i kamp med mod ham.
Siden du har spillet hånden kan jeg godt lide at du følger op på turn med et ret stort bet da han nok folder de fleste af sine draws nu. Jeg formoder han har nogen dårlige draws siden han flatter floppet, eller meget tynde made hands (two pairs etc.)
Hvis vi var i stor ballade ville han give nakken på floppet med alle sets og stærke kombidraws, så jeg synes det er et rigtig godt spot at barrele i.
Når han viser på floppet at han ikke er synderlig stærk synes jeg det er altafgørende vi skyder turn.
Jeg tror ikke han er udspekuleret nok til at kunne slowplaye særlig mange stærke hænder på floppet fordi det er så sindsygt drawy, ergo formoder jeg umiddelbart at han er svag.
Det er fint at isolere donken og spille in position mod ham, og kan du faa value ud af dine smaa flushes mod en callish donk er det fint at spille disse double suited hands mod ham.
Jeg aabner samtlige double suited haender fra knappen.
Double barrel er fint paa turn, IMO. Primaert fordi vi kan faa 3 streets value af en guy som ham der naar vi rammer river.
Kan vel komme med mit svar, men må jeg spørge hvem det er ?
Er det svide2 eller mickey?
Vi spiller forresten en del imod hinanden, men det ved du vel godt :)
Anyway:
Jeg ser ingen grund til at raise ringere hænder for at sætte os selv i sværere spots vs en dårlig spiller.
Hvis vi raiser dårligere hænder er det fordi han har en høj fold to cbet på flop, og vi ofte bare kan tage potten ned.
Det er hvertfald det jeg kigger efter.
Spiller sådan cirka aldrig hænder med 542 i, med mindre der er unopened til mig på button, så raiser jeg dem 10/10.
Synes vi skal have Q567ds, or so før vi begynder at raise ham her.
Jeg er nok også mere tight mht. rangeselection for raise vs limpers, når vi har button.
Men lige den hånd du har der synes jeg er enorm skidt.
Og det gælder alle hænder med mere end 3 kort der er <6.
Jeg better altid turn her.
Og jeg better ofte mere.
Potten er på turn 53.
Kan godt lide at bette 43-45 her.
Grunden er at han folder de fleste draws samt 8 10xx, 865x, naked fd hænder og andet som han flatter på floppet (og synes ofte folk kalder hvis man better noget ala 35-38).
Rammer vi ikke river er det et nemt check bagved.
Sådan ville jeg spille den. :)
NoPokNoFun
Jeg er lodret uenig i to af de væstenlige punkter i dit indlæg.
Først og fremmest er det helt std at isolere en dårlig spiller selv med ds junk som det her. Hvis blinds er løse bliver det selvsagt en anden sag da vores hånd spiller klart bedst HU.
Dernæst er jeg lodret uenig i river spil på en blank. Det vil være et over standard 3 barrel for at få ham af diverse par + busted draw. At 2nd barrele denne turn men ikke fyre 3 barrel på fx en K♣ river er en kæmpe leak med mindre villain kalder absurd mange river bets. Der er ingen grund til at give potten væk til fx 9T8*, 9x + hjerter, 7x + hjerter QQ + hjerter, TT + hjerter, 876 osv osv osv osv
Næææ.... jeg ville egentligt også gerne, men kan vist ikke finde hænder, som afføder svar?
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=231081
@HK
Du mener ikke han er i stand til at lave et overcall hvis han er donket?
Og ja, men jeg skrev også jeg spillede den sådan.
Og det virker for mig :) Temmelig godt endda.
(Dog var jeg godt klar over du og pokerheh ville være uenige, derfor jeg skrev det var sådan jeg spillede den. Og bliver jeg ved med) ;-)
Jeg går ud fra at vi kalder hver gang, når han skubber over på turn?
Igen er jeg enig med HK.
Måske er han i stand til at lave et overcall, men som default stikker jeg også ud på en blank river. Han har for mange draws i sin range til at hero kan give op profitabelt imo. Hvis han laver et voldsomt tyndt call, må vi obv justere til det fremover.
NoPok
Det er ikke nogen af de spillere, jeg ved faktisk ikke hvem de er :)
Jeg har godt lagt mærke til dit navn, men det er mest PLO100 du spiler right?
Naah har været PLO200 denne her måned.
Eller mixed det :)
@ NPNF
Det hedder ikke et overcall. Et overcall er når man kalder efter én eller flere andre allerede har kaldt. Det kan alstå kun forekomme i multiway pots
Men jeg ved hvad du mener og nej jeg regner ikke med at folk kalder ned med et mellem par her særligt ofte. Faktsik tror jeg det sker tæt på aldrig. I det omfang han kalder ned med 7*** + hjerter skal vi selvsagt checke river bag UI.
HK
Jeg har aldrig sat mig ind i pokerudtryk ;-)
Nok derfor jeg aldrig analyserer men kommer med hænder til analyser i stedet.
Anyway, spiller den dog stadig på følgende måde.
Kan være jeg skal ændre spillestil når jeg kommer længere op, ved jeg ikke.
Men det går ret fint sådan her :)