Hey hey
Hvad gør i her? Og hvad gør i på river, hvis i kommer dertil?
Villain spiller 39/15 med 3bet på 7% over 2,5k hænder, men jeg har mærkeligt nok ingen noter. Han må sandsynligvis ik lave mærkelige ting:)
Cbet i rr er 58%. Agg factor er 1,9 og agg % er 24.
Seat 6 is the button
Seat 1: ailiceC ( $912.20 USD )
Seat 3: dyer88 ( $86.05 USD )
Seat 5: Hero ( $496.50 USD )
Seat 6: Gummbah777 ( $181.20 USD )
Seat 8: run8KK ( $200.00 USD )
Seat 10: olliespaw ( $297.75 USD )
olliespaw posts small blind [$1.00 USD].
ailiceC posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T♥ K♠ 7♦ 9♠ ]
dyer88 folds
Hero raises [$6.00 USD]
Gummbah777 folds
olliespaw folds
ailiceC raises [$17.00 USD]
Hero calls [$13.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8♠, A♠, 7♠ ] - pot 39
ailiceC checks
Hero bets [$19.50 USD]
ailiceC calls [$19.50 USD]
** Dealing Turn ** [ A♦ ] - pot 78
ailiceC bets [$58.50 USD]
Hero calls [$58.50 USD]
** Dealing River ** [ Q♣ ] - pot 195
ailiceC bets [$195.00 USD]
Hero???
PLO200 nutflush parret turn deep.
Folder.
Villain er så polarized, og han kan nærmest ikke have andet end det han repper.
Kommer selvf. an på reads og dynamik, men tror sjældent du er god her.
Han har vel næsten kun AQ eller QQ her? Valuebetter han nogensinde fuld pot? Synes hans linje er rimelig fucked.
Saffron
Synes nemlig også den er lidt wtf. Jeg ved desværre ikke så meget om hans vb sizing.. men han er reg, så vil formode han kan vb forskellige størrelser.
Jeg har spillet en del med villain.. Han laver forholdsvist tit potbet på turn eller river.. Og det er kun sjældent jeg har fanget ham i sådan et bluff.. For det meste er det som valuebet..
Efter hans 3-bet preflop har jeg også flere gange set ham check/calle flop, for derefter at være mere aktiv på turn.. Hans flop range er derfor okay bred, men jeg vil alligevel mene at det er mest likely at se ham med A7, A8 og de hænder valuebetter han også river..
Så selvom det er lidt tight så ville jeg nok folde turn (og nok lave et lidt større flopbet)
Jeg skal bruge et yderst solidt read for at kalde ned her. Dvs uden reads og noter så folder jeg. Det der med at fyre et + 150bb bluff afsted over flere streets er ikke noget du ser meget af på PLO200, i hvert fald er det min erfaring. Slet ikke i et spot hvor villain altid har SD value efter hans flop spil.
Mod de fleste typer i mine spil med de her stats vil jeg faktisk være tilbøjelig til at udbryde "nice suckout" og insta folde allerede turn. Når de c/c flop efter PF 3bet så har de AA, Aces up eller måske lille flush. Kun sjældent vil de faktisk have lille flush OG lave den om til et bluff på turn. Kun YDERST sjældet vil de fyre på turn og river.
Ellers skal de floate floppet oop med luft eller nøgen A*** og så køre et multistreet 150bb bluff.... Men så kreative er PLO 200 regs som udgangspunkt aldrig.
Jeg foldede river og det ser ud til at være en okay beslutning.
MrJBK og HK
Jeg kan sgu egentlig godt se at man måske bare kan folde turn, måske:)
Jeg ret blank i PLO, så bær over med mig her, men hvorfor vil villain bette sit fuldt hus på turn? Er ikke en bedre strategi check-call (evt. check-raise) på turn for at value med bedste hånd?
Og, hvor ofte vil vi se villain have 88xx eller 77xx her i dette spot? (en hånd han måske ikke vil re-raise pre-flop?)
Jeg er enig med HK.
River må være et klart fold. Hans linie, folks reads og hans AF gør, at jeg nægter at tro, han spiller noget vi slår sådan her. Specielt semideep.
Dertil synes jeg folk glemmer de kombinationer af A8xx og A7xx (selvom vi blocker) som villian har i sin valuerange.
@Koller
Du kan jo vende hånden om. Hvordan ville du selv spille den, hvis du fx sidder med Axxx og rammer et hus på turn? Er det ikke bare fuldt gas, for at forsøge at trække max value ud af modstanderen, når I er så dybe? Det gøres som jeg ser det bedre ved at stikke ud, end forsøge at få et check-raise ind på et scary board.
Spørgsmålstegnet er så, hvad han sidder med, som tillader et raise preflop ude af position og et call på et flushboard. Alt afhængig af hvor aggressivt du spiller, kan jeg sagtens konstruere lidt forskellige hænder, som tillader et raise preflop og et call på dette flop :-)
Georglu
Problemet ved at checke dit turn hus kan være at rigtig rigtig mange vil checke deres flush bag på turn og du vil derfor kun kunne få et river VB ind.
Jeg tror ikke vi så meget tænker på om villain har 88/77 her. Det er mest AA/A8/A7 der spekuleres i imo.
Gene
Det kommer an på så meget. Jeg kan både se lead, cc og cr være den rigtige løsning afhængig af villain.
Jo mere jeg tænker over den jo emre mener jeg mit fold er rigtigt. Om jeg vil væk på turn ved jeg ikke, jeg har jo flush:)
@Koller
Ok. Det var mest i forhold til at villain checker floppet for så at være frygtelig interesseret puljen når det andet A kommer, så er der plutselig ikke meget value i nut flush længere?
Og, han må jo sætte hero på en hånd (mest sandsynlig flush?) når hero vælger at bette her?
Hvilke andre hænder vil du bette her når det er checket til dig?
Georglu
Jeg ville bette temmelig mange hænder her. Flushes, sets, to par og masser af luft.
Så bare fordi jeg better vs hans check behøver han slet ikke sætte mig på en flush.
SayNoToBots her.
Jeg kender også villain, han er reg, men helt klart i den dårlige ende.
Mit read er at han har den 9/10 når han leader turn, desuden VBer han ikke tyndt særligt ofte og kan derfor sagtens have AA i hulen og check-calle floppet som aggressor.
WP!
Det kan overvejes at smide allerede til turn donket, men det virker sgu også bare for weak, men jf. beskrivelsen af villain, virker han ikke som typen, der pludselig starter en skæg op på 4. for at følge op i billetten, så på en virkelig god dag, giver jeg nok bare op allerede, når han tager teten på turn.
CHJ
Synes også egentlig at diskutionen mere ligger omkring om der skal muckes på turn og ikke først på river, da vi ret tit må formode at han skyder river når han skyder turn og dermed er call turn bare penge ud af vinduet når vi har besluttet os for at folde vs et bet på river.