PLO200 - Roder mig ud i problemer =( - WTD?

#1| 0

Lige 2 hænder før den her hånd fik jeg det ind imod CreamyKitty med AAJ10 et suit imod KJ64 (og her foldede villian i hånden til mit potraise pre på 100).
Vi splittede den hånd.

Ellers er villian set få det rimlig light ind, og han har en 3-bet% på 25 (han er ekstremt agra).

I denne hånd raiser jeg i håb om enten at få CreamyKitty til at skubbe og ellers er jeg glad nok for at komme HU vs villian 1.

Seat 3 is the button
Seat 1: Villian ( $1213.20 USD )
Seat 3: rschneider ( $204.60 USD )
Seat 5: HERO ( $219.25 USD )
Seat 6: PohNaMoroz ( $420.90 USD )
Seat 8: AAA88KKK ( $194.00 USD )
Seat 10: CreamyKitty ( $100.00 USD )
bcfcbeaux posts small blind [$1.00 USD].
PohNaMoroz posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q T K A ]
AAA88KKK folds
CreamyKitty raises [$7.00 USD]
Villian raises [$20.00 USD]
rschneider folds
HERO raises [$68.00 USD]
PohNaMoroz folds
CreamyKitty folds
Villian calls [$49.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 6, 4, T ]
HERO ?

Potten er 147 har 153 bag mig.

Mit problem ligger i - hvad gør jeg på et sådan flop?
Better pot så han ikke har chancen for at skubbe ind over mig og bluffe mig ud?

Better 1/3 del af potten og folder til raise, eller kalder raise?
Eller c/r - c/f ?

Synes bare det er så svagt at b/f her.

Jeg har kun set ham spille ekstremt agra i to potter inden preflop - hvor han kalder ekstremt løs - og statsne på ham er også helt ekstreme (men dette er indenfor de første 5 hænder i denne session)
Men er ny på PLO200 så har ikke de vilde notes..

04-07-2010 07:01 #2| 0

Meget svært spot. Næste gang, så caller du bare eller raiser lidt mindre preflop.... for det er kedelig pot-kontrol det der.

Hvis du har tænkt dig at calle et bet, så better du selvfølgeligt selv her. Vil hellere bette pot, end 1/3 imod en aggro spiller. Mange aggro spillere vil stadigt folde, hvis ikke de har bare noget af en hånd, isæt for stakken.

Hvor store var de pots, som du så ham i inden?

Mvh.
Eksplicit

04-07-2010 10:59 #3| 0

Jeg kan godt lide et halvpot bet, vi må jo antage at han skal have ramt RET godt her for at autobetale, derfor giver du dig selv gode odds ved at byde halvpot.

04-07-2010 11:32 #4| 0
Pre er fint imo.

Post:Jeg synes det er et okay nemt spot at halvpotte - 2/3 potish-bette i. Vi har TPTK + en masse dejlige overcards til nogle bagdørsstr8s osv. + vi effektive stacks er 'kun' 110bb.

Villain kan jo sagtens have misset det her flop med sine diverse rundown handsker/ dårligere handsker med danglers, gappers osv.

Jeg synes c/f bliver en anelse for stramt i en 4b-pot, hvor vi altså trodsalt har TPTK + en masse bagdørsredraws på siden. Hvis vi c/x, så risikerer vi også at villain checker bagved og vi så stadigvlk IKKE ved hvor vi står i hånden på stort set any turn-card der skulle komme.
04-07-2010 14:30 #5| 0

Pf er helt fint hvis du mener villain 3better 10% eller mere i det her spot. Hvis villain er nede og kun 3bette en 5% bliver det ret iffy da du vil blive 5bettet rigtig ofte.

Jeg emner det er en alvorlig leak at kalde for meget i det her spots (generelt set, ikke så meget med denne hånd):

- Vi har forfærdelig relativ position på floppet hvilket gør det sværere for os at lave nogen floats eller stabbe efter potten når villain ind i mellem ikke cbetter.

- Vores hånd er face up

- Vi risikerer at V1 re-squeezer os. (Ikke så skidt med denne her hånd, men jeg ser regs flatte hænder som QQJ9ss i det her spot eller 9875ss og JJ66ss.)

- Vi opgiver en masse fe.

Når det så er sagt er AKQTds en forfærdelig køn hånd, og et flat pre kan måske komme på tale. Men som udgangspunkt bør vi overveje at 4bette eller folde vores range.

På floppet mod top 10% minus top 3% har vi 31%. Mod top 15 minus top 3 har vi 35% og mod top 20 minus top 3 har vi 37%.

Så no way at jeg folder på floppet. Hvis han har en floppet farve så tillykke, men vi har altså stadig eq når han kommer ind med to par og det passer os fint hvis vi får nøgen KK til at folde eller hænder som T987 eller 5678.

Jeg vil hellere bette ud her end c/r i og med at jeg mener at vi kan få den slags hænder der egentlig har rigelig eq til at stacke af mod vores pecifikke hånd til at folde. (straight draws og overpar). Men obv har et c/r den fordel at vi måske kan få komplet luft til at stikke pengene ind

04-07-2010 17:17 #6| 0

Enig med HK. Vi boer bette med og uden flushen.

04-07-2010 18:04 #7| 0

HK/Pokerheh

Hvad betsizing skal vi bruge?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar