PLO200. Std spot i rr, wtd?

#1| 0

Hey hey.

Hvad er jeres std linie her på floppet uden reads?

Jeg har kun 71 hænder på villain som er fra denne session hvor han har spillet 29/12 med 3bet på 9.4.

Easy fold, easy shove eller easy call?

Seat 2 is the button
Seat 1: xxGabrielxx ( $626.55 USD )
Seat 2: Hero ( $258.63 USD )
Seat 3: daog ( $272.60 USD )
Seat 4: sory4me ( $266.06 USD )
Seat 5: murkku111 ( $200.00 USD )
Seat 6: Tadetlugnt ( $228.61 USD )
daog posts small blind [$1.00 USD].
sory4me posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A J T 3 ]
Tadetlugnt folds
xxGabrielxx folds
Hero raises [$7.00 USD]
daog raises [$22.00 USD]
sory4me folds
Hero calls [$16.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 2, J, 7 ] - pot 48
daog bets [$48.00 USD]
Hero ?

23-06-2011 19:30 #2| 0

Jeg hælder mest til et fold og venter til et bedre spot hvis du vil shove. Call giver imo ikke meget mening

23-06-2011 19:36 #3| 0

Nogle ting at overveje.

A) Du folder med garanti for meget equity ud hvis du folder.
B) Hvad er hans 3betting frekvens fra blinds? (Hint: Det er maaske ikke det stoerste leak at folde til hans 3bet. Se D))
C) Kald er bedre end shove fordi du maaske kan reppe straight paa senere streets og du har position. Du kommer indimellem i problemer med dine to par mod hans range som rammer straight, men det er ikke anderledes end hvis du shover og dine 2p outs er tainted.
D) Preflop er maaske ikke saa godt mod en semi-bred tre-betting range, selv med position?

23-06-2011 20:06 #4| 0
OP

over 71 hænder synes jeg ikke vi kan bruge hans 3betting frekvens fra blinds til noget? Kunne godt tænke mig at vi tager den som vores std mod en unknown.

23-06-2011 20:20 #5| 0

Jeg er ikke enig. Hvis han med en 3bet procent paa 9.4 kun har 3bettet fra BTN eller CO bliver det noget nemmere at definere hans 3bet range fra blinds derfra.

Det er dog en mindre pointe ift at preflop IMO er leaky fra din side.

23-06-2011 20:41 #6| 0

Det store problem er, at vi ikke har særlig mange hænder at vurdere hans 3betting frekvens fra blinds, så derfor er mit svar udarbejdet i forhold til, at vi absolut ingen reads har.

Mod en standard unknown, så vil et 3bet fra blinds ofte være aaxx, men hans range er dog bredere.

Men når jeg ikke har reads, så vil jeg som udgangspunkt folde en relativt middel handske som den i OPs post, når min hånd indeholder et a.

Hvis jeg kalder preflop, og floppet kommer sådan, så synes jeg den bliver svær. Hans potbet ligner en typisk plo-donk svar på, at han har aaxx og jeg forventer ikke, at han kan folde den.

Jeg synes derfor, at et rr på flop ikke er den optimale løsning.

Synes på den anden side også, at et fold er for veak, så hælder til et kald. Men jeg er godt nok i tvivl.

Det der taler for et kald er:
1)Vi har position
2)Mange plo donks tjkker turn, hvis de ikke har minimum 2 par eller aaxx.
3)Selvom vi ikke rammer turn, er der mange kort, som en plo-donk vil tjekke turn med og vi kan så enten bluffe eller se et gratis river kort.

Men jeg glæder mig dog ekstremt meget til at høre andre, for jeg synes, at dette er en situation, som man står i så tit i plo og jeg er sgu i tvivl.

23-06-2011 21:29 #7| 0

Som Pokerheh så synes jeg også at denne handske normal er for tynd at kalde preflop med.. Vi har position, men ellers er handsken for dårlig imorgen bedre spillere/ukendte.. Imod spillere der er weake så er det et mere standard call preflop..

Når du nu vælger at kalde preflop så er der jo de 3 muligheder... Shove er nok den værste løsning.. Vores FE er stort set lig 0 og med modstanderens range ala 89TJ, AAxx og 2 par kombinationer har vi for få penge investeret for at vi er priced in, så den er jeg sjældent fan af, medmindre villain betaler med ethvert ramt par..

Et fold kan jeg godt finde på, men man vil måske nok miste for meget EV i længden.
Et kald kan forsvares, men det er altså svært at vinde penge i længden i sådan en situation du har sat dig selv i..

23-06-2011 22:51 #8| 0
OP

I er med på at åbne knappen, men vil gerne folde til 3bettet? Er det rigtig forstået?

23-06-2011 22:57 #9| 0

Ja ja, det er must-open, obviously.

24-06-2011 10:51 #10| 0
OP

Ok, jamen så er jeg enig. Var også meget tæt på at ramme foldknappe pre.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar