Hvad synes i om min linie her?
Game #2372514844: Omaha PL ($1/$2) - 2006/05/14 - 23:09:09 (UK)
Table "Swaps" Seat 4 is the button.
Seat 1: 4kingrive ($148.50 in chips)
Seat 2: Davidc008 ($229 in chips)
Seat 3: martins4 sits out
Seat 4: kingdavid ($113.75 in chips)
Seat 5: BabyBoo ($15.08 in chips)
Seat 6: _lookout_ sits out
Seat 7: HERO ($203.50 in chips)
Seat 8: nkharas ($178.50 in chips)
Seat 9: Marie87 ($97.50 in chips)
Seat 10: Ezsaias__ ($188 in chips)
BabyBoo: posts small blind $1
kimpeek: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO J♥ 5♥ 7♦ J♦
nkharas: calls $2
Marie87: folds
Ezsaias__: folds
4kingrive: calls $2
Davidc008: calls $2
kingdavid: calls $2
BabyBoo: calls $1
HERO: checks
----- FLOP ----- J♣ 8♥ 9♥
BabyBoo: checks
HERO: checks
nkharas: checks
4kingrive: checks
Davidc008: bets $8
kingdavid: raises to $20
BabyBoo: folds
_lookout_ sits back
HERO: raises to $80
nkharas: folds
4kingrive: folds
Davidc008: calls $72
kingdavid: raises to $111.75 and is all-in
HERO: calls $31.75
Davidc008: calls $31.75
----- TURN ----- J♣ 8♥ 9♥5♦
HERO: bets $89.75 and is all-in
Davidc008: calls $89.75
PLO200 - top set og flush draw
Standard.
Ærgeligt dit flush draw er dødt, men du er desværre committed da du finder ud af det.
@kripke
mener du at Davidc008 better sit flush draw sådan på flop? placere ham først på et set, men da han caller raiset tænker jeg, at det nok er flush''en. kingdavid har selvfølgelig str8''en...
Min umiddelbare tanke er, at de begge har stregen, men, at en af dem har redraw til en større flush. Kingdavid kunne meget vel have det større flush draw, ved siden af sin streg.
På den anden side kan det være at Davidc008 kun har et flushdraw. Måden han spiller den på er mærkelig - specielt da han bare caller det store reraise fra dig.
Det er selvfølgelig også en mulighed, at du har det bedste flush draw selv, men Kingdavid virker meget ivrig efter at få pengene ind.
Under alle omstændigheder ser det ikke skidt ud for dig. Så fint at få pengene ind. Drømmen er self. de begge har en streg uden redraws.
Mit standard play her er at leade floppet og calle et raise. Som den er spillet reraiser jeg ikke.
Jeg stikker fuld pot ud på floppet her.
Som den er spillet nøjes jeg med at calle - reraiset bryder jeg mig ikke om, da du alt for ofte er oppe mod en made straight og et højere flushdraw, som den er spillet.
Havde floppet feks været J-7-3 ville jeg forstå dit check.
Nogle af de dyre hænder at ramme i PLO er som regel set i 9''ere, 10''ere eller J''s hvis flop også viser en connector til dit set.
Der vil være mange hænder som har str draw, her ligger der ovenikøbet str og flush draw.
Efter min mening ville jeg ikke bette flop med så mange mand efter mig, men ville bare kalde på flop.
Ok, eftersom både mandelir, DTM og Gene nu alle siger de leader og så kalder et raise bliver jeg nød til at bede om en forklaring.
1. Hvis Pumpstick er oppe mod to made straights uden hearts er hans equity over 60%.
2. Hvis Pumpstick er oppe mod to made straights, hvor den ene har lavere hearts er hans equity over 50%
3. Hvis Pumpstick er oppe mod to made straights, hvor den ene har nut flush draw er hans equity ca. 30-36%
3. Hvis Pumpstick er oppe mod en made straight og et mindre set er hans equity over 50%
5. Hvis Pumpstick er oppe mod en made straight med større flushdraw og et mindre set er han "på skideren" med kun 20%
Jeg har svært ved at hvordan dette ikke bliver standard. Scenario 5 er særdeles usandsynligt, specielt taget i betragtning af hvordan hånden udspilles. Med andre ord, i det værst tænkelige scenarie har Pump 20%. I de andre er han en stor eller mindre favorit.
At kalde et raise giver ingen mening i min bog. Pairer boardet slipper villain væk. Kommer flushen ind er du clueless, og blanker turnen står du med en relativ kedelig beslutning.
Det ligner et let skub for mig.
@DTH, Gene og Nimacos
hvis man leader floppet og caller et raise, og turnen er blank, skal man vel alligevel calle et pot bet, hvorfor så ikke reraise på flop, hvor man ofte er favorit?
Enig med Kripke og Pumpstick... I andre er for weake her... I spiller for megen hold''em ;-)
@Nimacos...str8-draw? Har du læst hånden ordentligt, måske det var happy-hour østpå? :-)
@RafenDK River-kortet er ligegyldigt. Det handler om at tage de rigtige beslutninger, ikke om "forkerte" resultater.
Mvh.
Eksplicit