PLO200 wrap, men f draw på bordet.

#1| 0

Hey hey.

Rimelig std situation jeg lige vil høre jeres mening om. Jeg floppet det fine wrap, men klør trækket gør at jeg ikke kan stole på at alle mine outs er levende.

Når en random villain CR den ind her, vil han næsten altid have to par, set, wrap med f draw, wrap uden, overpar med f draw og sjældne gange bare f draw.

Hvad er jeres linie ip på sådan et flop? bf, bc, b-shove eller ch bag for ik at komme i spottet?

Jeg har 109 hænder på villain hvor han er rimelig aggro. Men synes ik det ændrer på hans range. Så jeg vil gerne høre jeres default play og er selvf klar over at vi skal tilpasse det forskellige typer spillere.

Seat 5 is the button
Seat 1: Hero ( $261.40 USD )
Seat 3: hopper33 ( $56.42 USD )
Seat 5: KL1m77 ( $206.00 USD )
Seat 6: parimatch194810 ( $41.40 USD )
Seat 8: hps34tk85rmp ( $284.20 USD )
Seat 10: johndoe5987 ( $215.75 USD )
parimatch194810 posts small blind [$1.00 USD].
hps34tk85rmp posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 8 9 7 T ]
johndoe5987 calls [$2.00 USD]
Hero raises [$9.00 USD]
hopper33 folds
KL1m77 folds
parimatch194810 folds
hps34tk85rmp folds
johndoe5987 calls [$7.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 9, 6, 2 ]
johndoe5987 checks
Hero ???

12-07-2010 13:22 #2| 0

Bet/call.

Vi skal aldrig smide denne fine handske når vi flopper et ganske fornuftigt flop.

At checke bagved er for weak imo, vil hellere bygge potten større op hvis han er callish, det gør også mulighederne for at få betaling fra ham meget større.

Derudover har jeg heller ikke noget imod at samle potten op på floppet hvis han giver op til vores cbet og vi kan tage potten ned ved et fint semibluff.

Han er nok ik så villig til at lave snavs hvis vi checker bag og turn completer stregen, så bliver vores handske rimelig face-up og gør det sværere at dræne ham.

12-07-2010 14:42 #3| 0
Når en random villain CR den ind her, vil han næsten altid have to par, set, wrap med f draw, wrap uden, overpar med f draw og sjældne gange bare f draw.

Giver imo ikke mening for ham at c/r nøgen wrap men ikke med fx nøgen nfd. Fd har sandt nok færre outs men er bedre inde mod wraps og mindre fd's.

Jeg bet/shover ikke her. Har det fint med at bet/kalde og se en turn an i position. Som jeg var inde på i Skod's hånd kan det jo også hjælpe os at der er en fd på bordet da det giver os mulighden for at bluffe mod to par / set (hvis vi tror han kan folde den slags), eller det giver os nogen gange et gratis river kort når han checker en klør på turnen.

Men det stinker jo lidt at bet/kalde tæt på pot i og med at en blank turn bliver umulig at spille godt. Så jeg må indrømme jeg er ikke 100% sikker på det her spot.

Ude af position ville jeg bare b/f med mindre villain er mere end almindelig aggro.

@ MartinB

Han er nok ik så villig til at lave snavs hvis vi checker bag og turn completer stregen, så bliver vores handske rimelig face-up og gør det sværere at dræne ham.

Vores hånd er ikke face up da vi også sagtens kan checke bag diverse hænder med svag fd og andre hænder. Hvis det vitterlig viser sig at check bag wrap her mod en aggro villain er optimalt er det ret nemt at balancere og IKKE være face up
12-07-2010 14:48 #4| 0

@HK

B/F 30ish% avg equity - er det ikke lidt snavset?

12-07-2010 15:22 #5| 0

bf kan ikke komme på tale i min bog.

b/c > b/shove = check bag > b/f

9 er vigtig for vores hånd. Desuden er villains CR frekvens samt metagame om hvorvidt villain er set spasse ud med top+bottom pair i singleraised vigtig info. Det er et spot der er ekstremt player dependent.

Dion

12-07-2010 16:23 #6| 0

@ Pokerheh

Jeg vil ikke bet/folde i den aktuelle hånd,men nævnte hypotetisk hvad jeg ville gøre oop. Hvordan spiller du den ude af position? Jeg er ikke sikker, men min std linje mod normale folk der ikke er over aggro er b/f.

I den aktuelle hånd er jeg enig med noiD men jeg synes det er et irriterende spot for uanset hvad vi gør mod et c/r vil det føles beskidt.

12-07-2010 16:59 #7| 0
OP

Så i vil bc mod et repot og hvad gør i så på en blank turn? Hvad gør i på en klør der completer vores straight, hvor han shover?

Martin

Igen er jeg uenig med dig. Vores hånd er ikke face up bare fordi vi checker bag. De fleste vil da forvente vi better hvis vi har wrap eller openended med lidt på siden.

Alle

Som sagt er der intet metagame eller noget eftersom vi kun har spillet 100 hænder mod hinanden og det vist nok er over flere borde.

12-07-2010 18:28 #8| 0

Med ikke bare et 13-out-wrapdraw, men også + 1par så har vi en fin handske. Jeg synes b/c for kun 108bb's ser standard ud her, hvor vi faktisk kan være foran hvis han kalder vores bet mod et nøgent wrap, hvor vi i så fald ikke behøver at gå ud at ramme med vores dejlig/vigtige toppar.

Mod et set har vi altså stadigvæk equity.

Jeg er overbevist om at en almindelig random PLO200 villain ville cbette med et f draw, så vores 13-str8 outs kan sagtens alle være levende.

@all

Kan et b/f (som spillet - villains check) ikke komme på tale 108bb's deep vs en "rimelig aggro villain" ?

Jeg synes hverken checkback eller b/c eller måske endda b/f ??... er skidt.

12-07-2010 19:21 #9| 0

Det eneste direkte dårlige på floppet er at bet/shove. Vi kommer ind med maks 40%, 30% størstedelen af gangene.

Idet han limper utg, ligner han en ringe QQxx/KKxx/AAxx hånd, måske 2xmidter dobbeltpar uden farver.
Checkraiser han floppet, synes jeg han ligner flushdrawen med et højt par eller et set.

13-07-2010 11:24 #10| 0

@Rasmus

Så er det rigtigt forstået at du vælger en af følgende options: b/f eller check back på floppet?

Jeg er enig med dig i, at vi kun er oppe mod bedre hænder hvis villain skulle finde på at c/r her.

13-07-2010 12:46 #11| 0

jeg er til b/c. Hvis turn slår og han skyder videre så giver jeg op, da jeg tror hans hånd næsten altid er noget parværk med klør på siden.

Houdinini

13-07-2010 13:09 #12| 0

@mr drain

Nej jeg sagde bare at bet/shove er skidt.

Jeg bet/caller nok for det meste og giver op på klør.

13-07-2010 14:33 #13| 0
OP

I bet caller og på turn kommer stacken ind på alle kort der ik er klør?

04-08-2010 15:05 #14| 0

Jeg er med Dion her..

b/c > b/shove = check bag > b/f

Jeg ville c-bette 3/4 pot og evaluere turn.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar