Her kommer 2 hænder mod unknown regs i standard spots. Vil gerne have lidt input til linjerne, kommentarer til alle streets er velkomne.
Hånd 1
PLO200, 6max, eff stacks 155bb
Hero spiller 32/21/3,7, Cbetter 61%
Villain er reg, men har ikke clashet nævneværdigt med ham so far. Mine reads begrænser sig til stats 52/24/2,1, 3bet 3,6%
aaaa ($894)
bbbb ($108)
Hero ($310)
cccc ($210)
Villain ($640)
aaaa posts (SB) $1
bbbb posts (BB) $2
Dealt to Hero 3♠ K♥ K♠ A♠
Hero raises to $7
fold,
Villain calls $7
fold, fold,
FLOP ($17) Q♣ K♦ 7♥
Hero bets $12.75
Villain calls $12.75
TURN ($42.50) T♦
Hvad er planen herfra?
Skyder vi videre for value samt for at undgå at blive bluffet?
C-c vi et potbet? Eller C-f?
Hvad med river hvis vi hhv. better/c-c turn?
Hånd 2
PLO400, 6max, eff stacks 100bb
Villain spiller 26/20/3,3, 3better 9%, folder 62% til cbet
aaaa ($362)
bbbb ($2,399)
Hero ($1,402)
Villain $400)
cccc ($1,047)
dddd ($1,015)
aaaa posts (SB) $2
bbbb posts (BB) $4
Dealt to Hero 5♣ J♥ 7♥ A♣
Hero raises to $14
Villain calls $14
fold, fold, fold, fold,
FLOP ($34) T♠ 5♥ Q♥
Hero bets $34
Villain calls $34
TURN ($102) A♥
Hero checks
Villain checks
RIVER ($102) 2♣
Hero bets $80
Jeg checker turn for at c-c turn+river hvis villain skyder, samt skyde river som aktuelt da villain checker bag.
Umiddelbart vil jeg mene at turn-linjen afhænger af hvordan hero generelt spiller oop på disse boards. Hvis hero barreller meget, skal der også barrelles her og vice versa. Mod denne type villain vil jeg umiddelbart helst undgå for store fights oop, derfor min linje.
Hvad siger PN til dette?
PLO200+400 To standard spots oop vs unknown regs
hånd 1: jeg better turn for value, folder til et pot raise, medmindre jeg har tænkt mig at leade river både når bordet parrer og flushen completer. Tror faktisk jeg ville spille AJ uden redraws på samme måde.
hvis du checker turn kommer du til at lege gætteleg og mister obv. value fra dårligere hænder.
Hånd 2: jeg better turn for value og better river for value. Som du selv er lidt inde på, duer det ikke kun at have nuts eller air i sin turn bet range.
Kan godt se hvad du laver på turn, du potcontroller og forventer ikke at du kan få 2 valuestreets mod en straigt.
Men bet turn og river, Det ser iøvrigt også meget mere bluffy ud, da du repræsenterer en ret snæver range= lighter calls :)
Iøvrigt kan jeg ikke lide din betsizing på floppet i hånd 2. Virker ikke som det fedeste spot at blive raiset i da du kommer til at folde en helvedes masse equity ud.
Edit: Nevermind
- Hånd 2
Jeg b/f bare for value og fyrer igennem. (uden reads altså, der er helt sikkert villains hvor jeg bare bet/stacker af)
Når vi bliver poppet her har han bedre flush rigtig ofte og hvis vi siger 80 ind i de 100 skal vi bruge ca 37% for at kalde ned/stacke af.
Dels value raiser folk sjældent en dårligere farve og dels har han rigtig sjældent en nøgen Kh som bordet folder sig ud og som action har været. Hvis han har Kh i sin hånd givet flop peel har han stort set altid enten én til hjerter, KJ eller AKQ. Hvis han har AKQ eller KJ går jeg ikke ud fra han laver dem om til bluffs særlig ofte.
Det er en helt anden historie hvis bordet var Q74fd-Af. Dels er der mange flere knækkede streg træk han kan bluffe og dels er hans Kh oftere nøgen når han har den.
nu kan villain ikke C/R på turn i nogen af hænderne da vi er first to act.
hånd 1. Er så vidt enig med dig i at villain godt kan raise dårligere hænder på turn. Er din plan så at C/C turn og C/C eller C/F river ?? og hvad er din 3 barrelrange?
Jeg potter turn og potter alle rivers som ikke parrer bordet, mod alle der tager bet flop, C/C turn linjen. Held og lykke med at spille profitabelt mod det.
villain kan da sagtens have J108♦9♦ f.eks.( ved godt det er et søgt eksempel) ,men der er en del hænder som den, som vil folde til et turn bet fordi den ikke har ret meget equity mod nuts. Og vil egentlig helst have at en hånd som den folder turn.
iøvrigt giver en T på turn ikke så ofte villain nut straight men oftere par+str draw eller 2par + str draw.
Har en forventning om at de fleste raiser en hånd som J109A på flop.
@ Kochmann
Jeg læste hånd 1 helt forkert. Troede hero havde position.
Ude af position spiller jeg den også som dig readless, men der er masser af villains jeg ville c/c mod og så c/f river UI (eventuel bluffe ruder)
Tak for input.
I begge hænder afspejles konsekvenserne af generelt at forsøge at spille smallball når man havner oop mod regs. Det har sine fordele og ulemper, ulempen er bl.a. at det bliver sværere for hero at skyde for value/beskytte uden at være polariseret eller blive exploitable.
@holch
Hånd 1: Kan du uddybe lidt om hvilke villains der får dig til at vælge c/c+c/f (for hvis det er vs. bluffy villains ved jeg ikke om det giver den store mening) ?
Hånd 2: Gode pointer om board-tekstur ift. ssh. for nøgen konge vs nutflush.
@kochman
Hånd 2: Flop-potbettet var missclick, enig.
Har prøvet at besvare mine linier, uden at kigge de andre post igennem.
Hånd 1:
Jeg bet/folder 3/4ish pot på turn.
Kalder han turn, sætter jeg hans range mod JTxx-ish, måske noget AQTish. Eller et flop float/marginalt hånd, der samler et farvetræk op.
På river VBetter jeg hvis bordet parrer. På et A,J eller 9 ch/folder jeg. På ruder som ikke er A,J eller 9, ku jeg godt finde på et ch/calle, da det er gode bluffskort for villain, og somewhat unlikely at han har bagdørsfarve.
På blanke river, varierer jeg om jeg bet/folder, eller ch/kalder.
Hånd 3:
Byder du altid pot?
Jeg cbetter standart 3/4ish pot, turn ch/caller jeg, river er lidt på fell.
Som spillet better jeg river. Hvis du normalt bluffer fuld pot, mener jeg du har et leak. Og derfor skulle dine valuebets uden nuts heller ikke være pot-sized.
@ juul
Går ud fra "Hånd 3" = Hånd 2 :)
Som skrevet tidligere er mit flop-potbet et miss click.
På river forstår jeg dig som om at jeg også better pot, men jeg better jo 80 ind i 102, hvilket jeg ville gøre såvel som bluff som for value.