Hey PN, da jeg har travlt med at løbe meget langt under EV i NL, har jeg sat en rum tid af til at øve mig på mit PLO-spil, så jeg vil poste en række hænder fra 200 og 400 PLO herinde det næste stykke tid :-)
Da jeg så absolut ingen forståelse har af dette spil, kan nogle af de hænder jeg smider op måske godt være "standard" - så bær over med mig :-)
Villain er 22/18 reg, 300 hænder. restealer 20% over 30 trials. Kan vi folde nogle steder her? Jeg tænker umiddelbart at vi er exploitable hvis vi ikke caller af her, men da jeg ikke kender tendenserne i PLO, er jeg rent faktisk i tvivl. Min tanke her er umiddelbart, at det er et ok spot at folde lidt for meget af - thoughts? Og hvis vi stacker af, antager jeg, at vi raiser turn? Villains size lugter bare af value, men hvad ved jeg :-)
gyazo.com/e0f0d3a70f4fdd3403fcc87fb68707f8
PLO200z - hånd 4
Kan vi folde nogle steder her?
NEJ!
Spiller den som dig, med mindre villain cbetter turn for lidt, hvor jeg i givet fald bare raiser floppet småt
Jeg folder x2 pre.. Men det kan godt være at forskellen fra plo25z og plo200z bare er så stor forskel i ranges at det er fint nok her. Men på plo25 tror jeg ikke på at det er noget vi printer penge på.
Nitrrrrrram skrev:
Jeg folder x2 pre.. Men det kan godt være at forskellen fra plo25z og plo200z bare er så stor forskel i ranges at det er fint nok her. Men på plo25 tror jeg ikke på at det er noget vi printer penge på.
Det må der være nogle, der er mere kvalificerede end mig, der kan svare på. Jeg tænker blot at equitys generelt løber tæt i PLO, så vi skal ikke realisere meget postflop før vi kan calle af profitabelt.
Du kan aldrig folde pre
Fold pre er virkelig ringe begge gange, no offence.
Jeg kender villain ret godt. Både flop og turn er close. Jeg spiller den som dig.
Jeg folder formentlig til hans 3bet pre, i nogle tilfælde kan jeg godt finde på 4bet/folde. Især mod den villian som har en del aggressive tendenser.
Som spillet caller jeg turn da jeg ikke ser ham calle et shove med en range vi ikke er crushed af.
Pre er meget standard i min verden. Du har noget nær toppen af din range på turn, hvorfor vi ikke kan folde. Et mos er også min foretrukne linie. Vi kan få calls af værre, pga draws derude.
Jeg hader ikke at calle turn, men jeg tror der er for mange downsides kontra upsides ved det, til at det kan være det bedste spil.
Vi misser value mod dårligere hænder, der betaler af og vi giver villain muligheden for at trække ud på os.
At villain får muligheden for at 3 barrel bluffe opvejer ikke dette imo.
Hvor light peeler i floppet? Sådan cirka.
Cool, så lærte jeg da noget nyt :)
Synes bare vi har en jævnt ringe hånd som skal ramme rigtig pænt for vi elsker livet.
Min tanke var at vi langt oftere komme i sådan nogle spots her hvor vi er i tvivl end hvor det er fedt at have en nem beslutning.
Jeg er dog kun ved at lære, så super fedt i også gider at give mig lidt feedback :)
Enig i din line.
@Nitrrrram vi kan ikke folde pre, men på denne type board vs barrels fra nogle af de mest nittede regs i plo25-poolen (17/10/3 typerne) kan fold være ok.
Ellers synes jeg turnshove er fint her. :)
Koller skrev:
SørenSnegl
Tænker Par + gutter agtigt.
Deromkring
Altså det kommer jo an på villains range pre og hvordan hans cbet tendenser er, men jeg er ikke tilbøjelig til at folde de fleste top par heller.
Også har AriGold en super vigtig pointe. I Zoom spillene - specielt de lavere stakes - er der en del af de der 18/12/3 eller 22/8/2 typer. Mod den type skal vi selvsagt ikke puste os op med denne hånd på dette flop
Det er da rigtigt nok at det ikke er en specielt laekker handske som saadan.
Men vi kan aldrig folde et suited ace, uaabnet, paa knappen.
HolchKnudsen skrev:
Spiller den som dig, med mindre villain cbetter turn for lidt, hvor jeg i givet fald bare raiser floppet småt
Uhm, hvorfor gør du det? Kan du ikke bare bette turn, hvis han checker? Det virker som et semi-nederen flop at have en raising strat på.
Uhm, hvorfor gør du det? Kan du ikke bare bette turn, hvis han checker?
Min logik er nok lidt flawed, men jeg vil gerne undgå at alle hans 2, 4, 6, osv outers rammer. Men dem tror jeg egentlig nok ikke han har nok af til at vi skal bekymre os.
Det virker som et semi-nederen flop at have en raising strat på.
Det har jeg set dig skrive før og jeg tror jeg kan følge logikken. Men stort set alle regs jeg nogensinde har spillet med er exploitable af helvede til i de her spots
Så længe folk 3better mig for meget med AT54ds og KQ96ds og for lidt med AA, KK, AK, så puster jeg mig op med en del bluff raises på tørre AKx flops
Mod folk der kan finde ud af at sætte en rr range sammen, kan jeg sagtens se, hvordan vi på denne her type flops bare er så langt efter range mæssigt at vi skal droppe en raise range