Ongame. Villain er en tyret frisk LAG gut. Har følgende stats på ham over 83 hænder ->
59/25.3/8.8
Han har fået sin stack ved at semibluffe en anden gut som også var 400 bb deep med os andre hvor han semibluff-shover på turn med OESD + bottom pair og den anden gut caller med TTP og Villain suger en straight.
Der er en uber heftig dynamik på bordet og der bliver åbnet, 3bettet og reraiset meget friskt.
What the fuck to do?
OMAHA_HI, POT_LIMIT, R5-60673227-229
played at "Charlotte" for USD RM from 2010-06-12 15:25 until 2010-06-12 15:27
Seat 2: zaki5 ($30.33 in chips)
Seat 3: UcantSleep ($25 in chips)
Seat 5: amirpal ($74.80 in chips)
Seat 8: Villain ($128.01 in chips)
Seat 9: Hero ($96.41 in chips)
Dealt to HERO: 6♠ A♠ 6♦ 7♥
ANTES/BLINDS
amirpal posts small blind ($0.25), Villain posts big blind ($0.25),
PRE-FLOP
Hero raises to $1, zaki5 calls $1, UcantSleep folds, amirpal calls $1, Villain calls $1.
FLOP [board cards: 2♣,3♠,J♠ ]
amirpal checks, Villain checks, Hero checks, zaki5 checks.
TURN [board cards: 2♣,3♠,J♠,6♥ ]
amirpal bets $2, Villain calls $2, Hero raises to $9.50, zaki5 folds, amirpal folds, Villain raises to $34.50
Hero?
Nu er jeg sku lidt lost.
Hvis han havde floppet et set havde vi 110% hørt fra ham, og så flatter han amirpal's turn bet, for så at reraise mit raise?
Hvis han havde 45xx som reelt set er det eneste der slår os da JJxx ikke er sandsyneligt, ville han så ikke raise amirpal's udstik for at beskytte sin formodede nut straight mod flush draws osv?
Glæder mig til at høre jeres svar :-)
PLO25 400 bb deep spot
Det er selvfølgelig et nobrainer shove 100-200 bb deep, men lige i det her tilfælde når vi er så dybe synes jeg sku den bliver snæver.
Kommer heller adlrig væk selvom det er for 400bb's effetktivt. Villain har en meget bred range i og med han er donket over de 80 hænder du har ham på. - Det er sgu for smalt at sætte ham på 45xx alene.
Tror blot jeg vælger at flatte turn - Bryder mig slet ikke om raiset, netop fordi vi kan havne i det her spot hvor vi value owner os selv most likely. Synes langt hellere om lidt potcontrol + spar må være kæmpe gin card for os så fremt en af de andre 2 trækker til K eller Q high flushes, dem jager vi ud af potten nu, selvom vi har dem knust % wise.
Som spillet er jeg mest til call og se river, folder nok til jam på river hvis vi ikke rammer.
Blev lidt rodet, håber det giver mening :)
Hvis villain har stregen har vi ca. 25% equity, hvis han har topset har vi markant lavere equity.
@drain
Ahhhh.. Markant bred range?
Tænk dig lige om, vi er 400 bb deep og han raiser til 138 big blinds, tror du han laver det med særlig meget skum eller semi-skum?
MartinB
Du skal måske lige regne dine procenter ud igen :)
@Im_tilting
Yeah 35% ca.
@skrubtyren
Vi har altså ikke en mand bag os - men vi er derimod HU her på turn, da amirpal foldede til Heros raise.
Er det ikke bare lidt grimt at bare flatte og så folde på en brick river. Jeg ville nok også selv gøre det (folde riven som dit forslag) og måske endda hvis bordet ville parre sig. Vil vi så ikke hellere have pengene ind nu og her hvor vi trods alt har equity hvis vores middle-set ikke skulle være tiltrækkeligt nok. (obv de 9x♠)
@MartinB
Nå, måske nok IKKE rigtig bred men bred da, som imo også - såfremt han er bare en anelse bandittet - kan semiskumme med K/Q-high FD - nøgne eller med et par (typsik J - K♠X♠XxJx kombo.
EDIT: Klør om til spar.
Er vi ikke enige om at hvis Villain har stregen har vi følgende outs?
3 * J
1 * 6
3 * 3
2 * 2
9 * Spar
Det er 18 outs og giver vel mere end 25 %?
@tilting
Har rettet det ;)
sorry
Om vi kan tage de 3 bønder med i vores outs er jeg dunno på, men det burde self være oplagt at han ikke har JJxx i sin range grundet postflop spillet.
@mrdrain
Jeg vil netop ikke raise turn, da jeg ikke vil jage folk ud af potten vi knuser grundet vi også har NFD.
Jeg bryder mig ikke om at lave vores hånd om til et bluff. Nøjes vi med at flatte betaler vi selvfølgelig også et bet på en brick river.
@drain
Sorry min tone i svaret til dig ;-)
Jeg anser det usandsyneligt at han raiser så stort med den omtalte range, men det er nok også bare fordi jeg er lidt tør i det, ihvertfald når man er så deep.
Altså du kan ikke udelukke JJ pga 80 hænder med villain!
Hånden er mærkelig. Først og fremmest forstår jeg ikke dit flop check. Du har nødde trækket og vil gerne bygge en pot op nu i er dybe. Med lidt held kan du få nogen til at folde nøgen 54 hvilket køber dig to ekstra outs. Du kan få gutten bag dig til at folde og dermed købe knappen hvilket vil gøre turn nemmere at spille. Der kan i det hele taget ske en masse fine ting med et flop cbet og ikke så meget skidt.
Jeg er med skrubturen angående turn. Kald i første omgang og hold folk inde med draws du dominerer. Undgå at stikke mange penge ind hvis JJ er derude (hvilket du som sagt slet slet ikke kan udelukke).
I anden omgang er det bare fucked. Hvis han er donket og mærkelig kan han sagtens dukke op med set + fd eller 54. Han kan også have værre som fx to par + fd. Jeg ville hade alle optioner: Skub = suk, fordi vi ikke er faves mod hans range (tror jeg). Kald = og hvad så på blank river, suk igen. Fold = SUK!
@HC
Godt svar som altid, en fornøjelse ;-)
Hvis villian har stregen har vi som minimum 38 %.
Har han naked streg har vi 41 %.
Eneste tilfælde vi er lavere er hvis han har 45JJ.
Btw.
Tror han havde bettet floppet med set.
Eneste jeg kan se er 45.
Og han flatter fordi der ligger en fd + du sidder efter lige så dyb.
Og forstår ikke det med at holde folk inde, Holch.
Der er da kun en tilbage?
Men den er sgu klam..
Må vel blive et kald, med de procenter du formodentlig har.
Men om jeg kalder river, afhænger af hans bet.
Tror ikke han better på blank river uden at have 45 - så lige før jeg faktisk kalder fordi vi har 38-41% imod 45 på turn, og får odds til et kald, og så chancen for at checke bag på river. - men tror ikke vi får odds til et skub, så dybe, hvis vi antager han har 45xx hver gang.
Så kald
Og så folder jeg river hvis den er blank og han better igen (med mindre det er meget lavt).
PS.
- Tror sjældent man ser PLO25 tænke som nogle af jer skriver - vi skal op på PLO200+ imo før sådanne spil ses.
@NPNF
Jeg slog lige en random 45xx hånd op på V hvor vi havde 32½ %
amirpal bets $2, Villain calls $2, Hero raises to $9.50
Her vil holch kalde bag for at holde to fisk i søen hvis jeg forstår det korrekt.
Baah forstod det.
- Ja okay, kan godt se hvad HC mener nu :)
Jeg misforstod det.
Og 32,5% hvad har du så slået op?
Det er igen hænder som 334s5s, 224s5s
Men det havde vi hørt fra på floppet.
Altså, der er følgende hænder hvor vi er under 38 %.
334s5s, 224s5s, 45JJ, J64s5s, J34s5s, J24s5s. (og så med 62,bla bla).
4s5sXX har vi 37,92% imod (38%).
Men det taler bare endnu mere for et kald så.
Villain kan imo postflop sagtens gå efter c/r me alle hænder hvis hero c-better. Han er jo en funky type.
Holch: Jeg er med skrubturen angående turn. Kald i første omgang og hold folk inde med draws du dominerer. Undgå at stikke mange penge ind hvis JJ er derude
Det kan da kun være amirpals turn udstik, som skrubtyren og holch mener vi bare skal calle fordi vi ikke vil have et klamt 3bet i hovedet.
Og ikke fordi de små %´er betyder så meget, men en 4578 ♠ kalder V sikkert pre
Edit; to late ;)
Yeah.
Men altså, det hentyder bare mere til et kald og så se hans bet på river an..
Er det 40-50%+ af pot, folder jeg.
Måske for tight, men han better næsten aldrig andet end en straigth der.
Jeg forstår ikke hvorfor du raoser turn, hvis du er i vildrede vs et raise. Når der ligger til en str8 her og vi er deep, kalder jeg bare.
Det er plo low stakes, folk kommer altså ret sjældent flyvende deep medmindre de har nuts. Jeg kan slet ikke se hvad der skulle komme flyvende nu, som vi er foran.
Jeg caller bettet på turn og med den lagte linie betaler jeg turn og bliver megaglad når jeg rammer river.
Btw kan je gikke se problemet med at checke floppet... Hov jo det kan jeg godt... Mod de shorte kan vi komme ind og mod de dybe kan vi calle, så c bet du bare det flop.
ikk flueknep KK ;-)
Fold preflop.
Du kommer til at sidde oop hele hånden. I sidder 3 mand med 300bb eller derover, og det er bare ikke handsken du shipper 300bb ind, med en god smag i munden.
Som jeg har snakket med dig tidligere er du AAAALLLTTT for loose i early. Selv et DS bliver i mine tilfælde foldet på de bedste dage even 5 vejs.
Når vi nu er kommet i det ulækre spot uden en egentlig "default" linje der er god, vælger jeg den mindst ulækre i position og caller. Håber at villain er tard og prøver at lave et move med 55xx som bliver passiv på river, eller at catche 6éren or ♠.
EDIT: som de andre, cbet flop da i er deep. Derved får du også info om en sandsynlig 45xx hvis der er 2+ flatts. Forstår ikke dit run move