Endnu en hånd fra i dag.
SB spiller ret aggressivt (27/22 med en 3-bet-% på 7.6). Jeg har selv spillet ret normalt 20/17 eller sådan noget, hvilket jo også indebærer at åbne en del buttons.
Har ikke yderligere på Villain.
BB i hånden er en spewtard.
Er det okt 4-bette en hånd som den her? Jeg går ud fra at han folder en ret stor del af sin range eftersom hans (ifølge hans stats) 3-better en del andet end blot AAxx, og skulle vi komme ind mod AAxx er vi jo stadig ok inde.
***** Hand History for Game 8626445286 *****
$25 USD PL Omaha - Thursday, November 19, 18:54:52 CET 2009
Table Table 166995 (No DP) (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Calll777 ( $24 USD )
Seat 4: Makhnus7 ( $42.41 USD )
Seat 5: NTT1234 ( $12.33 USD )
Seat 6: Hero ( $25 USD )
Seat 2: SB ( $29.68 USD )
Seat 3: BB ( $41.03 USD )
SB posts small blind [$0.10 USD].
BB posts big blind [$0.25 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 7♣ 4♠ 5♣ 6♠ ]
Makhnus7 folds
NTT1234 folds
Hero raises [$0.85 USD]
SB raises [$2.70 USD]
BB calls [$2.55 USD]
Hero raises [$10.35 USD]
PLO25: 4567s 4-bet?
Ahh kan ikke rigtig li din bettingsize.
Synes ikke du skal potte den IP. Kan langt bedre li' at sige 8ish. Vi repper jo sygt meget esserne på det her niveau og de kommer aldrig til at folde preflop. Derfor kan vi lige så godt holde potten en anelse nede så vi har lidt mere FE på flop, hvor de indseer at de ikke har odds mod vores esser.
Men kan godt li' dit 4-bet, godt at se at du ikke altid 4-better med lort men at du også har fået nogle monsterhænder med i din range, din donk:-)
Jeg vil hellere calle et 3bet med hånden end jeg vil raise til 40 big blinds. Din hånd spiller godt på mange boards og du kan force en masse hænder til at folde pga. dine mange outs til straight,flushes osv, men jeg vil hellere se et flop an end jeg vil risikere så meget med din hånd.
Hvis nogen af villains skulle involvere sig efter du har 4-bettet ser jeg dem aldrig floate og se floppet men folde eller raise og f.eks. SB vågner op med AA og shover PF.
Det er vigtigt at camouflere sin håndstyrke og få de andre til at blive for glade for deres høje PP's. Specielt i lowstakes omaha.
4 bet med denne handske er super hvis du sidder i blinds.
Naar du har position er der ingen grund til det. Du spolerer bare din positionsfordel naar du 4 better her.
Helt enig i, at der er nogle positionsfordele ofc.
Det var også mest et forsøg på at udvide min 4-betting range mod en løs 3-better (især nu der ligger ~25bbs i potten allerede).
Hvis SB er en meget stram 3-better er jeg enig i at call er eneste løsning, men her kan vi jo langt fra spille perfekt mod hans hånd (selvom det jo nok bliver raise/fold på flop anyway).
Hvilke hænder vil i så 4-bette hvis ikke i 4-better en som den her?
Jeg synes selv den her er oplagt at 4-bette da vi højst sandsynligt også folder hænder ud der har vores i ret dårlig shape og som vi kommer skidt ind mod på diverse flops.
Som sagt, det er en rigtig god handske at balancere 4 betting range med naar du er out of position.
Vores in position 4 betting range kan sagtens vaere meget strammere end den er out of position. Der er jo langt flere haender vi kan spille godt i position end ude af position.
Derudover kan siges, at vores 4 betting range paa knappen ogsaa skal justeres altefter hvor godt vores haand spiller multiway og hvor callish blinds er.
+1 til Pokerheh's betragtninger om at 4bette mere oop end ip. Når det sår er sagt så i spots som det her 4better jeg en del hvis jeg forventer at folk kan folde.
Ranges er brede og hvis folk kan folde er der en vis sandsynlighed for at tage potten ned nu, eller bare få en af dem til at folde og øge sandsynligheden for at vores fd's er i live.
Nuvel, denne post var ikke ment som om at jeg altid 4better denne hånd her, mere som et svar på pokerheh's post. Navnligt at der altså også kan ske gode ting når vi 4better.