Hej kloge hoveder.
Nu er det stadig begrænset hvor mange Omaha hænder jeg har spillet, og jeg er lidt i tvivl om, hvor ofte jeg er for nittet (eller det modsatte for den sags skyld) i situationer som disse.
Problemet er, at jeg synes det er for weakt blot at kalde, men der er jo et par faktorer der spiller ind:
- Hvor ofte har han os slået med den linje han tager (ex: check/raiser han river med KKxx i stedet)
- Hvor ofte kalder han med værre hænder (23xx eller 2Qxx osv)
- Hvor ofte bliver vi slået af vores hånd hvis vi vælger bet/fold fordi manden er retarderet og skubber 33xx på river.
Hvad gør i på river? Call? Raise/fold? Raise/call?
Anse modstanderen som unknown.
***** Hand History for Game 8716633217 *****
$25 USD PL Omaha - Friday, December 18, 14:11:43 CET 2009
Table Table 167015 (No DP) (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 4
Seat 6: BornToHula ( $47.46 USD )
Seat 1: OMGJerryYang ( $63.40 USD )
Seat 4: Sukcram ( $61.37 USD )
Seat 3: t41t456t544t ( $90.51 USD )
t41t456t544t posts small blind [$0.10 USD].
Sukcram posts big blind [$0.25 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to OMGJerryYang [ Q♦ Q♠ K♦ 8♦ ]
BornToHula folds
OMGJerryYang raises [$0.85 USD]
t41t456t544t calls [$0.75 USD]
Sukcram folds
** Dealing Flop ** [ 2♦, 2♥, 3♣ ] Pot: ~1.75
t41t456t544t checks
OMGJerryYang bets [$1.25 USD]
t41t456t544t calls [$1.25 USD]
** Dealing Turn ** [ Q♣ ] Pot: ~4
t41t456t544t checks
OMGJerryYang bets [$3.50 USD]
t41t456t544t calls [$3.50 USD]
** Dealing River ** [ K♣ ] Pot: 10.88
t41t456t544t bets [$10.88 USD]
PLO25: Hus møder river lead - 250bbs dyb
Siden at vi ikke har nogen reads på villain må vi formode at han ikke har gjort sig specielt bemærket tidligere og derfor ikke er ekstremt retarderet.
Jeg har svært ved at se en god villain leade her med KK eller 22, da du har vist så meget styrke og han sikkert forventer at du også skyder river igen. Disse hænder ville villains som standard gå efter CRAI med.
Jeg synes at der er 2 mulige linjer vi kan tage her:
-Raise forholdsvis småt til 25-27ish og puke-fold til et rest
-Pot den og betal hvsi villain går all in.
Det er sgu marginalt hvad jeg vælger og synes ikke nogen af løsningerne er helt optimale.
Ved den første er problemet hvis han spasser ud og valueshover sin 33 eller K2 og vi folder den bedste hånd. Og ved løsning 2 er problemet at han muligvis folder et lavt hus, samtidig med at vi betaller hans nuts.
Jeg syntes ligesom flyfly, at det er pretty unlikely med 22xx, da han nok 9 ud af 10 gange ville Check raise dig her. Set(s) er også rimelig usandsynelige, da han igen nok på sådan et nogenlunde drawheavyboard ville have checkraiset dig (så du ku' folde draws).
Spørgsmålet er så bare om han kan checkcalle dig med KKxx på floppet? I mine øjne er dette play skidt, da vi åbner får et hav af draws der completer på et turn og et evt. riverkort.
Ellers syntes jeg, det er lidt åbenlyst med kongerne, når han better pot på river. Min konklusion bliver et fold...
BTW er jeg nysgerrig med den videre action? Kunne du poste endingen?
@Mr drain
Mener du seriøst at du vil folde her??
Det er imo den eneste løsning der er fuldstændig horribel. VI må ALDRIG folde her.