PLO2k, 150bb dybe turner sec nuts

#1| 0

SB er en vindende shortstack reg der spewer den godt op når han bliver dyb, villan virker som en decent LAG og har ik rigtig noget på ham...

Jeg kommer med mine tanker senere

$2,000 USD PL Omaha -
Table Table 167028 (No DP) (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 3/6
Seat 4: Arice200 ( $2,294 USD )
Seat 5: Hero ( $3,072 USD )
Seat 1: Villan ( $3,865 USD )
Arice200 posts small blind [$10 USD].
Hero posts big blind [$20 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 7 4 9 K ]
Villan raises [$60 USD]
Arice200 calls [$50 USD]
Hero calls [$40 USD]
** Dealing Flop ** [ 6, T, 8 ]
Arice200 bets [$122 USD]
Hero raises [$544 USD]
Villan calls [$544 USD]
Arice200 folds
** Dealing Turn ** [ 3 ]
Hero

05-01-2011 19:30 #2| 0

Tilfoejer du saa ogsaa lige farvekoder og potstoerrelser?

Way above mit limit, men jeg kan ikke se hvorfor du ville slaa bremsen i her.

05-01-2011 19:38 #3| 0

problemet er vel at villan kan gå amok med mindre flush--hvis han kalder $544 på flop med J9+flushdraw combo, så synes ikke bet fold kan komme på tale. Med andre ord--jeg kan gå broke her :(

05-01-2011 20:05 #4| 0
hvis han kalder $544 på flop med J9+flushdraw

Det vil sq være et halvsløjt call!!

Synes OP er i et super klamt spot. Beklager jeg ikke har noget begavet at tilbyde
05-01-2011 20:08 #5| 0

Du plejer sq ellers altid og have noget fornuftigt i PLO analyser HK =)

05-01-2011 20:12 #6| 0

Check/Jam er den bedste linie paa turn imo. Du faar maaske et set eller en straight til at reppe staerkere, du beskytter din haand mod naked ace bluffs.

Selvf har han nfd i sin range med det flop flat, men jeg ved ikke om det er en standard cooler mod en spewy villain hvis han har.

06-01-2011 12:18 #7| 0

C/C, hvis han er en bandit og B/C, hvis han tror, du er en bandit - CRAI er klart min lavest rangerende option.

Med et LAG image forventer jeg, at villain ofte vil merge sine stærke trækhænder med de stærke made hands på floppet for at realisere sin equity, så hans range bør i lavere grad bestå af A-farven med mindre han har en opfattelse af, at vi nærmest altid har varerne, således at han har 0 FE.

06-01-2011 13:02 #8| 0

Eftersom villain kun flatter floppet, kunne det godt tyde på et floppet set. Tror oftere på settet end nfd i dette spot. Dynamikken er så stor på de højeste lvl's, at nfd tit potter 3-vejs. Jeg ville byde ca 1050 og ikke komme væk, hvis han shover.

06-01-2011 13:39 #9| 0

Vil umiddelbart gå efter CRAI 3 er det 'perfekte' bluffkort for villain hvis han sidder med set eller selv har blanke nuts på floppet eller noget semi wrapdraw og han er tricky nok til at ville prøve at tage den fra dig da han må formode du sidder med den 79 du gør.

CRAI for at lukke potten og lade sets drawe og evt få et løst call fra en Q high flush - dunno.

Check-call vil jeg lave med vished om hvad villain jammer river med. Hvis han er typen der vil lukke ned for river action er det imo fint at calle turn og check-folde river hvis han fortsat giver action eller check-calle river hvis han er aggro nok til at fyre barrel på både turn og river

06-01-2011 13:54 #10| 0

"Check/Jam er den bedste linie paa turn imo. Du faar maaske et set eller en straight til at reppe staerkere, du beskytter din haand mod naked ace bluffs. "

WAT?:)

C/C turn- (Vi har ofte 97o, det ved han, så han kan lave 108 og sets om til et fint bluff, men selvf også byde med A-nut. Tror oftest han har A-nut i det her spot, men pga hans bluff range betaler jeg..) Og så er det win de gange han checker bag, med noget flopped to par med lavere FD, sets og sådan...

C/C turn, eller, siden den er postet; C/F (!!!!)

Kom med river action ;)

@MetalMania

Tror du virkelig han kan have 97 her? med en gut der leader, og aggro der re-raiser? Den har jeg ikke i hans range ihvertfald :)

06-01-2011 15:52 #11| 0

I følge den korte beskrivelse af villain, kunne jeg sagtens se ham sidde med et set. Måske endda top2 og ikke ønsker at komme ind på floppet og være bag ud...

Og på en blank turn vil han så brage til midten for fuld pot.

Jeg vil give ham muligheden for at skyde og så CR fuld pot... Og gå broke hvis han har nuts

06-01-2011 17:52 #12| 0

Crai er by far værste option her.

Mht flop flat, så læner det markant mod top-wraps, og naked nuts, og i langt mindre grad mod nfd. Evt kan bundset være i spil, hvis villain er euro.. Cc turn/river ser ret ligetil ud i mine øjne. Alternativt bc river hvis han ch bag.

06-01-2011 18:07 #13| 0

Jeg checker uanset hva. Der er så 3 muligheder.

1. Han checker. Ved blank river CC jeg for at minimere risiko og fange blufs.

2. Han byder pot. Forsvarer imo NUTs og vi smider.

3. Han byder halv pot ($600ish). Jeg "klikker" da her ($1300 ish) for at se hvor vi står. Går han AI smider jeg og ved jeg har tabt. Dette skyldes at jeg ikke tror han selv er interesseret i at flatte med Aflush (så sku han have TT, 88 på siden) da han allerede nu er tilfreds med den pot der er skabt og gerne tager den ned uden showdown mod sets. Caller han er vi derfor foran og skubber blank river. Ved denne metode undgår vi et crying call på turn-river.

// KD

06-01-2011 18:59 #14| 1

@KD

Spiller ikke plo på det niveau her, men dine tanker i 2 og 3 er imo helt off. Altså tror du ikke en kompetent spiller er i stand til at balancere sin betsizing?
Og sådan et infoclick, du er inde på, hører imo ikke til i cashgame.

06-01-2011 19:56 #15| 0

Når du siger at du intet har på villain, så må det betyde at han heller intet har på dig. Uden historie cc jeg turn og sandsynligvis også river. Især når du siger han er LAg ish.

Jeg skal vide lidt om villain før jeg har lyst til at bette turn og river (i det tilfælde river ik parrer) da jeg brækker mig hvis villain kommer over på et af de to streets.

06-01-2011 20:33 #16| 0

@muffies
Tja det er det jeg ser/gør/oplever på 2-4 til 5-10 på ipoker. Ud fra det, PLO i godt 2år og måske 100.000 hænder ville det være mine moves.
At CC turn og river er = AI. Vi skal finde ud af mere om vore modstander før dette hvilket gøres ved punkt 3. Punkt 2 er blot fordi jeg ik ser nogen grund til at tager større risiko når vi ik har mere inde. Hva gør vi på blank river? Hva gør vi på paret river? Tell me? For mig at se tænker du ik det hele igennem og vil åben bart gerne ind med 125bb med second nuts OOP?

Dette er en ANALYSE, lad os diskutere - intet andet :)

// KD

06-01-2011 20:40 #17| 0

Bare sådan lige range wise, så har hero langt flere suitede A'er end villain har.

06-01-2011 21:01 #18| 0

@KD
Jeg kan ikke se, hvad formål et raise/fold på turn kan have, altså vi folder alt vi er foran ud. Måske er det holdem-tankegang, men kan altså ikke se ret mange andre options en c/c både turn og river jf. beskrivelse af villain.

06-01-2011 21:05 #19| 0

@ muffies
Jeg forstår ik første part.

Men:
"Måske er det holdem-tankegang, men kan altså ikke se ret mange andre options en c/c både turn og river jf. beskrivelse af villain."
I PLO better man gerne POT - ISÆR turn for at få MAX value ud af draw og andre der ik ka smide før de ser river. Potten er på $1250ish = 3750 til river = AI. Det bliver to crying calls hele vejen hvor vi ka være drawing dead. Det virker ikke klogt imo. Som OP siger: "villan virker som en decent LAG og har ik rigtig noget på ham..." - så vil jeg ik sidde og spille den sådan.

06-01-2011 23:03 #20| 0

@Asger

Hvorfor kommer villain ikke ind med nuts på floppet, når de ikke er dybere. Med mulighed for at lukke en 3. mand ind i potten? Tror der er flere nut FDs i hans range end 97

07-01-2011 04:50 #21| 0

ICU: Fordi nuts ikke klarer sig specielt godt mod en raising range på det board.

Min pointe omkring rangen var, at vi står i et dårligt spot for at bet/induce turn (/river), da vores generelle range er for stærk (nu).

07-01-2011 05:55 #22| 1

@ KD..

De 3 punkter er da helt retarderet..

1. Altså hvis han tjekker bagved på turn, c/r vi da river ind eller value better..

2/3 er også helt væk som muffies er inde på...

Tjek kalder turn og c/f river..

07-01-2011 08:41 #23| 0

Dennis

Du cf river uden de store problemer? Er det udelukkende fordi villain er unknown og du ik vil tyre folk uden at have reads eller er der andre ting inde over?

Jeg synes vi underrepper temmelig meget og derfor bliver nødt til at kalde den af?

Hvis villain skyder turn og river har han så ca aldrig Q og J flush?

07-01-2011 09:21 #24| 0

Uuuhhaaaa here we goo...

@ Dennis
Hvorfor caller du turn men ik en blank river? Synes folk har enormt let ved at sige "du helt væk" men ik rigtig komme med andre tanker. Jeg glæder mig mest til at se KP poste videre.

Her er lige et postulat med to eksempler:
$2,000 USD PL Omaha -
Table Table 167028 (No DP) (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 3/6
Seat 4: Arice200 ( $2,294 USD )
Seat 5: Hero ( $3,072 USD )
Seat 1: Villan ( $3,865 USD )
Arice200 posts small blind [$10 USD].
Hero posts big blind [$20 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 7 4 9 K ]
Villan raises [$60 USD]
Arice200 calls [$50 USD]
Hero calls [$40 USD]
** Dealing Flop ** [ 6, T, 8 ]
Arice200 bets [$122 USD]
Hero raises [$544 USD]
Villan calls [$544 USD]
Arice200 folds
** Dealing Turn ** [ 3 ]
Hero?
Okay vi lægger INTET i pre-flop action men kigger på flop-action. Vores villan caller et potraise i pos men altså 3-vejs med den originale raiser bag sig. Han antager (bør antage) at en har nuts her. Men hva har Villan? Okay, han kan have en del, men hva kan det være?
1. Lad os sige Villan sidder med 7x8TxQ
Der bliver checket til ham? Hvad gør han, hvad tænker han med det turn? Okay, han tror måske han har nuts. Men vil han bette pot? Har han nuts og samtidig redraw til FH så det vil han jo ikke. Han vil have fisk med 97xx med. Han kan også tænke at det måske ik var det bedste kort da Hero faktisk kan have en højere fd kombineret med noget par/lidt str8draws. Så han vil bette halv pot fra pos eller checke for at caller anybet på river for value da Hero måske ser sig nødsaget til at better anyriver for at tage potten. Han tænker jo netop over hvad der kan ske hvis han better og smide han pot på her vil han blive syg af sickness hvis Hero går over ham for så missede man sit gratis river-draw.
2. Lad os sige Villan sidder med 7x8xJA
Der bliver checket til ham? Hvad gør han, hvad tænker han med det turn? Okay, Hero havde nuts efter den originale raiser smed. Det kan vi nu antage. Hero har muligvis også set, måske low flush. Han skal betale og det er ved kasse et! Nu skal mønten laves. Vi better potten. Dette for at få flush og sets med på turn hvor netop nu value hentes inden den flotte flod vises og Hero derved måske rammer FH. Så den får pot-bettet og vi kan sågar håbe Hero rester – drawing dead.
Imo MEGA std på PLO-bordet. Men hvis jeg er så waaaayyyy oooffffff så er jeg donken :)

Eneste hånd jeg IKKE ser Villan komme af med hvor han derved får os bluffet er QJTxTx – men hvorfor i alverden er det så at Villan ikke repopper floppet?

// KD

07-01-2011 09:35 #25| 0

Uddyber lidt mere og skal ses i forlængelse med sidste post:
Når vi så med mine tanker kigger tilbage på mine 3 punkter kan følgende siges:
1. Tja, det er min linie. Vi får sågar nok også value ud af Q/Jhigh flush ved at checke river og vi minimere varians (kender de fleste PLO-spillere til)
2. Den har jeg forklaret. Igen, han gør det nok også med QJTT-hånden men så tror jeg også bare han går til midten postflop. Kan ikke se hvordan Villan skulle calle med naked Q/J high flushdraw på det flop med en bag sig efter et pot-bet fra Hero.
3. Dette er for at vide hvor vi står. Du får mig ALDRIG til at lave to crying calls på turn og river. Det er bare enhver mands fejl på PLO imo. Hvis vi laver vores reraise (måske LIDT mere end klikket) så ved vi hvad vi har. Medmindre han netop har Aflush+TT hvor han blot caller, får vi enten et
a. AI af Aflush
b. Call af set/low flush
c. Fold
Uanset hva rester vi da river og klapper flot af Villan hvis han virkelig ramte så godt og spillede den så fint, tænker lidt over cooleren, skriver en note ned om Villan og grinder videre.

07-01-2011 09:49 #26| 0

@ KD
Jeg spørger af ren interesse.Du ligger ikke meget vægt i at der bliver spillet 3 handed? Kunne det ikke tænkes man kan peele et flop af med dårligere hænder end kombodraws?

07-01-2011 10:00 #27| 0

[ ] villain itt

07-01-2011 10:21 #28| 0

@stubbessluts
Jo det er ganske korrekt, men den måde den går på på floppet med Hero's reraise efter original raiser har åbnet må det antages at Villan der efter OP's beretning "villan virker som en decent LAG" rent faktisk har noget. Det er et flop med mange muligheder så tror ik han er med på noget helt tarded. Så sku de da være en naked NUT-flushdraw imo.

@ pokerheh
Hva betyder det? :)

07-01-2011 13:32 #29| 0

@ Koller

Nej, altså det gør ondt aller dybest inde i sjælen når jeg folder K høj flush.
Men vores hånd er ikke under reppet, tværtimod.. Alt hvis vi cc turn..

Q og J høj flush tjekker "altid" bagved på turn.. (uden dynamik)

@ KD

Altså bluffer du nogensinde pot på turn?? altså både uden og med A

Stacksizes passer også af lort til at byde pot.. Stacksizes gør også at han altid skal skyde Nut flush på turn.. hvilket gør at C/c med K høj er skidt..

Og det der med Check gay det er helt forfærdeligt..

07-01-2011 13:43 #30| 0

@ dennis
Jeg har sagt hva jeg mener om HÅNDEN og ikke mit spil. Kom med din egen analyse så.

07-01-2011 13:52 #31| 0

@ Dennis.

Hvordan spiller du nuts på turn? Også c/c?

Hvis ikke du c/c nuts så c/f du hele din range på blank river, hvilket obv er ekstremt exploitable. Om villain så er i stand til at udnytte det er en helt anden sag og jeg påstår slet ikke at c/c c/f er en dårlig linje - jeg ville selv gøre det mod en del regs i mine spil.

@ Alle

Jeg synes i alle undervurderer sandsynligheden for at villain har nuts helt vildt. Min første tanke når jeg ser folk spille flop som villain gør er: nut flush draw. Men jeg spiller væsentlig lavere stakes og jeg har nok ikke fingeren på pulsen med hvad ranges er i et 3vejs 10/20 spil.

Igen med den disclaimer at jeg ikke spiller 10/20 vil jeg også godt påpege, at villains range bør være et stykke foran hero's range på denne turn. Når hero raiser floppet bør han have en del halvsvage combo hænder der har fin equity mod SB's range, men som ikke er godt inde mod whatever range BTN enten flatter eller skubber.

Hero raiser et scary drawy flop mod en mod et donk lead fra en splashy spiller. Villain flatter det bet og raise med en splashy spiller bag sig. Der er no way, at nogen af jer nogensinde kan overbevise mig om at villains range på denne her turn ikke er et stykke foran hero's range.

Under den antagelse, at villains range er foran hero's range giver det ud fra et spilteoretisk synspunkt fin mening at hero checker turn med det meste af sin range - hvis ikke hele sin range

Jeg kan slet ikke se mening med crai, vi har imo en bluff catcher, ikke en hånd vi skal bluffe med. Men som sagt er det way over mit limit

07-01-2011 14:12 #32| 0

@ holck

Det her er readless..!

Og Jeg synes i øvrigt også at Nut flush er en kæmpe del af hans range..

07-01-2011 14:16 #33| 0

Dennis

Svar mig på følgende: Hvordan spiller du turn og river med nut flush hvis du er hero?

07-01-2011 15:00 #34| 0

Skyder turn og river de fleste gange

07-01-2011 15:14 #35| 0

Dennis + 1

07-01-2011 15:46 #36| 0

@ Dennis

Fair nok.

Og jeg vil godt lige understrege at jeg ikke som sådan har noget imod din c/c c/f linje med 2nd nuts.

Men hvis vi c/c c/f 2nd nuts så c/c vi ikke nogen hænder på en blank river og det er imo et potentielt ret stort problem. Det er åbenlyst ekstremt exploitable at c/f blank river med den bedste hånd i din range. Hvorvidt en random LAG på 10/20 vil udnytte det, er som sagt en helt anden debat. Men at c/c c/f 2nd nuts her og skyde igennem med nuts er imo at åbne en dåse med orm, og det er jeg ikke sikker på vi skal.

Mine tanker er bare generelle. Jeg vil godt igen understrege, at jeg slet ikke føler mig klædt på til at diskutere en 10/20 hånd. Og hvis OP og andre foretrækker jeg klapper i pga jeg reelt ikke ved hvad der foregår, så gør jeg gerne det.

07-01-2011 15:53 #37| 0

Flot analyse Dennis....

@holck
Det er da netop det jeg siger? Men er enig med dig og undervurder ik dit spil bare fordi det ik er 10-20 PLO.

// KD

07-01-2011 17:03 #38| 0

jeg checker hele min range, incl. nuts på turn.

Tror umiddelbart også jeg ville gå efter et C/R for at åbne op for at han kan bluffe med et set.

Hvis jeg c/c turn er det for at C/C alle rivers.

@KD.

så du vil jamme nuts ? og du tror at villain stacker med J high flush ? eller et set ?
virker som om du ikke har specielt balancerede ranges ?

og btw ( hvis du check min raiser turn og villain har nuts ) tror du så han jammer nuts?? Din linje er jo FOS hvis jeg sidder med nuts så der er ingen value i et raise.

og hvad gør du hvis villain flatter dit min raise og boardet blanker ??

07-01-2011 20:51 #39| 0

Hurtig analyse.. Jeg C/C turn fordi turn er et godt bluff kort, og fordi jeg ikke regner med at kunne få 2 streets value af en ringere flush, plus mindre flushes ikke er en stor dels af hans range.. Jeg tror tit han har Nuts her, men mod en unknown spiller kan jeg simpelthen ikke c/f og der er stadig en lille del af hans range vi slår.... Jeg jammer nok et parret board på river,og så håber jeg på at han er i stand til at folde nutflush.. Men den er meget close..

Hvis han byder river giver jeg han kredit for at have den.. Der er ikke mange der er i stand til at skyde to tønder med luft. Han vb'er nok ikke Q/J høj flush 2 streets... Så er nutflush også bare er en kæmpe del af hans range..

07-01-2011 21:14 #40| 0
OP
Fordele ved check:

Vi ka lade ham bluffe en 79xx

Vi ka lade ham lave hans set om til et bluff eller misset topwrap

Ulempe ved et check:

Folk vil helt klart oftest checke et set eller et stritdraw bagved og dermed drawe gratis til at suge på os

Hvis folk har et wrap og fd på floppet vil personen oftest checke turn bagved da han enten er wa/wb og dermed ka river parre op så vi mister action

Vi får ik bygget potten mod en mindre flush

Fordele ved et stort bet:

Vi får bygget en pot mod en mindre flush som der er en del comboer af og folk vil næsten aldrig folde en flush til et enkelt bet

Et set folder sikkert ik igen og vi får den til at betale max for at suge på os

Ulemper ved et stort bet:

Vi lader ik villan bluffe

Vi ka ik rigtig folde da vi er for comitted, men stadig er villans blufffrekvens meget mindre til et stort bet

OG ENDELIG! MIN FAVORIT!

Et mindre bet på 800ish ud i 1300

Fordele:

Folk vil aldrig folde en flush til dette bet og vi ka shove river i value med en super smag i munden

Da det ser ret svagt ud ka det måske semiofte induce villan til at lave en 79xx om til et bluff eller især et set om til et semibluff og shove over toppen

Mange folk der sidder i villans spot føler at potten efterhånden er blevet så stor og føler de kun i realiteten har 2 moves og det er AI eller fold

Ulemper:

Vi lader ik villan bluffe wraps og meget ofte heller ik 79xx

VI kommer aldrig væk hvis han har nutflush

Hans range er imo klart mest mod set -> nutfd + evt combostrit -> 79xx -> Random 2par + fd - topwap

Og imod denne range syntes jeg helt klart at det lille bet har den bedste effekt...

Results:

Jeg better 8xx og han shover, jeg semi-puke snapper og han viser 68Ax for floppet 2par og nutfd...

Imo er det helt sygt nogensinde at sku folde denne hånd på noget tidspunkt

-----

Edith. Sidder med et par borde på siden så blev nok lidt rodet og ka godt være der mangler lidt men mine hovedtanker burde være ridset op.

Jeg fik faktisk lidt nederen over denne hånd efter jeg havde postet den fordi jeg syntes der ik var nok kød på den og derfor er jeg sku ret overrasket over der er kommet så mange posts... :)
07-01-2011 21:17 #41| 0

HK

Jeg kan supergodt lide dine tanker mht hvordan man spiller nuts og ikke nuts her. Og ja det er helt sikkert exploitable når man får noget historie med villains. Her bør det ikke have noget at sige da vilain og hero stort set intet ved om hinanden.

Hvis vi har tænkt os at cc og cf er det så evt bedre at bette turn og bette eller checke river? Vi får penge ud af evt sets på turn og giver ik frikort + vi vel også får betaling af værre flushes på turn. Og ja jeg er enig i at A flush er den mest sandsynlige flush han kan have med floplinien.

KP

Jeg synes snildt du kan komme med dine tanker nu.

08-01-2011 09:27 #42| 0

Jeg kan ikke li' det mod en unknown.. Jeg regner simpelthen med at kunne få 2 streets value ud af det.. Plus jeg ser ham ikke byde 2 streets med set..

Hvis han har en lavere flush tror jeg der er større chance for at han betaler et C/R på river..

08-01-2011 15:07 #43| 0
OP

Fair nok, har smidt den op på 2+2 også hvor de fleste også syntes det var klart mest optimalt at bette mindre på turn og calle shove... Men nu er du jo heller ik vant til så mange spillere ved et bord :P

08-01-2011 15:51 #44| 0

Jeg kan stadig ikke lide det, tror virkeligt det sjældent at han har mindre flushes her.. Så ser jeg ikke rigtig meningen med at byde..

Og hvis man byder er det bare ulækkert at kalde.. Men synes er udelukket..

08-01-2011 16:24 #45| 0

Dennis/KP: Helt seriøst, er der virkelig ingen af jer, der overvejer hvad heros range er for at gøre forskellige ting? Eller er det bare sådan.. "jeg har dén hånd, så gør jeg dét", osv.?

08-01-2011 16:48 #46| 0

@ en del
Tror min måde havde været med det bedste outcome - sorry to say so.

@koch
har sagt en del om det.

Hvad tror I der sker hvis KP checker? Se mine 3 options og se hvordan der tabes minimalt medmindre han caller vores lille CR på turn hvis han better halv pot. Dette tror jeg dog ik på da han selv er bare for draws og går AI. Vi smider og taber mindre. Better han pot har han obvs. NUTs imo. Checker han går vi efter checkcalle bluffs på river.

Hvis folk ik ka li min linie - fair. Men jeg er synes det virker obvs at jeg ville komme bedst ud af det af alle. Og hvis vi havde en bedre hånd end ham, få den value der sku til. ok, vi smider en sjælden gang den bedste hånd men vi går heller ik brok mod noget der let kunne være = drawing dead!

// KD

08-01-2011 17:58 #47| 0
OP

@AB

lol?

Men når villans range klart mest hælder til et set, eller et combodraw der har lavet en flush på turn som jeg vil tro han måske har 60-70%+ af tiden her og resten af tiden har han 79, wrap, nutfd etc...

Så gør det sku egentligt ik ret meget at vi ser stærke ud ved at bette fordi better vi semismåt 800-900/1300 caller han ALTID med set og caller ALTID mindst et street med en flush... Og sårn er det bare...

Gentager lige mig selv og siger at jeg faktisk ik syntes det er en ret spændende hånd efter jeg har postet den og at folk overanalysere helt vildt og at et mindre bet er langt det bedste valg imo

08-01-2011 18:02 #48| 0
OP

@-KD-

Det er imo ret blank at checke og du ser helt forkert på denne hånd ved at sige "hvordan der tabes minimalt" - Denne hånd ka ALDRIG foldes, ligemeget hva der sker, dette spot er ikke om at minimere tab, men om at maksimere profit og der er check slet ik vejen frem.

08-01-2011 18:11 #49| 0

KP: Din analyse nailer mere eller mindre hvad jeg mener: Du har en eller anden form for arbitrær raising range på floppet, bestående mestendels af nut fd's, nuts, kombidraws, blockers, og et par enkelte airballs med bagdøre. I dén sammenhæng - hvor meget af din range, byder du på turn, givet din specifikke analyse af villains range?

Jeg siger ikke, at det er dårligt at bette turn.. Hvis du tror, at du kan lave en stor del af din range til et bluff, og at din raising range ikke er for stærk til at induce raises og calldowns fra villains, alternativt at din range vs hans range er fin til at du kan doublebarrelle turn-river, fint - så giver analysen mening. Men din indeværende analyse er ignorant overfor en del facetter, so far.

- AB

08-01-2011 18:20 #50| 0
OP

Nej jeg syntes ik min analyse er ignorant overfor flere facetter, men mere at den tager højde for hvordan jeg føler at spillere reagere og acter i forskellige spots over hundrede tusindvis af hænder.

Modsat dig hvor du altid/ofte overanalysere og går ud fra at villans spiller perfekt og når at tænke 4 a4 siders teori igennem hovedet på de 5sec han har inden han acter og derfor ska acte "perfekt" til en perfekt tænkende spillers FORMODEDE linje i en ekstremt sjældent spot...

Facts er bare at der er mange ting jeg som plo spiller gør som er ekstremt eksploitable og ik særligt strømlignet men som dog i spottet er klart +EV og kun ka blive udnyttet hvis folk sidder og spiller 20-30k+ hænder mod mig og ser alle igennem etc derfor behøver min linje i dette spot mod en villan vi ik rigtigt har nogen dynamik eller historie og som ik er en reg ik være perfekt strømlignet eller indeholde mange bluffs fordi det er 117 levels foran af hva 99% af alle plospillere tænker

- Dermed ik sagt at i den perfekte verden hvor folk ku pause hånden og gå at tænke over den i 2år indtil de fandt den mest optimale linje har du sikkert ret :)

08-01-2011 18:47 #51| 0

det fair guys. Enig blir vi ikke.
"Denne hånd ka ALDRIG foldes, ligemeget hva der sker, dette spot er ikke om at minimere tab, men om at maksimere profit og der er check slet ik vejen frem". Det jeg jo så synderligt uenig i. IMO laver man profit i PLO med NUTs og fanger fisk. Præcis som du spiller flop. At der så fortsat tænkes profik på turn er imo bare dumt.

Vil gerne sige tak til alle for en -for én gangs skyld- god analyse med en fed hånd og mange synspunkter! GG

// KD

08-01-2011 18:55 #52| 0

Hvor mange gode lags laver ikke deres sets om til bluffs paa turn efter flop action?

Det virker i min verden helt sort at kategorisere villain som decent lag og dernaest sige at han formodes at checke alle sine sets bag.

Uden historik raiser han vel ikke sine sets paa turn naar din raising range paa flop indeholder mange flush draws udover nut straight?

08-01-2011 19:09 #53| 0
OP
IMO laver man profit i PLO med NUTs og fanger fisk. Præcis som du spiller flop. At der så fortsat tænkes profik på turn er imo bare dumt.

IMO laver man profit i PLO mod folk der tænker sådan.
08-01-2011 19:12 #54| 0

Er jeg den eneste der havde most ind på flop med villans hånd ??

08-01-2011 19:31 #55| 0

KP siger at den aldrig kan foldes og skal bettes på turn, dennis vil gerne cc turn og cf river, KD vil tabe mindst muligt, AB vil cc turn og river/VB river hvis turn er checket bag.

Det er satme svært at blive klogere når folk ikke vil rykke sig i deres meninger:) Hvad skal man så? Give den der spiller højest ret eller?

Nu har jeg ik styr på hvad i forskellige spiller, men tror i det her spot er forskelligt afhængig af hvilket level det bliver spillet på?

08-01-2011 19:35 #56| 0

@koller
For mig skyldes det det facts: Drawing dead og OOP. Har været det hele igennem men du ska jo bruge det til at se hvad du synes kunne være en fin linie og lære af det :)

08-01-2011 20:19 #57| 0

@Lakini9,

Jeg raiser gerne i det spot - vi er fint inde mod straighten og har de fleste gange daarlige implied odds naar vi flatter.

Flop flat linien er graadig (da vi ikke mister megen equity ved at faa ekstra folk med i potten) men er ogsaa mere risikofyldt. Vi kommer tit til at staa i nogle spots hvor vi har daarlig equity paa turn og har som sagt ofte daarlige implied odds.

08-01-2011 20:26 #58| 0

Flop spil for villain afhænger helt vildt af hans opfattelse af KP og i mindre grad SB.

Villain skal ikke have meget fe før flop skub er væsentligt bedre end flat

09-01-2011 05:48 #59| 0

kp

Jeg kan ikke forstå hvorfor du sætter Set så meget højere i hans range end nutfd..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar