Og endnu en til jer.
Over 88 hænder spiller mark 68/18/1.1, men er altså ret så unknown.
Onetime er derimod reg og ham spiller jeg meget mod. Han virker til at have gjort det til sin livssission at 4bette mig med så mange hænder som muligt, hvilket betyder at han har 4bettet mig 42% preflop af de gange han har haft muligheden. Temmelig heftigt og han er altså ik bange for at få penge til midten.
Onetimes stats siger 24/18/4.8.
Kommer i allesammen ind her? Var i alle kommet ind, hvis vi intet f draw havde haft?
Seat 5 is the button
Seat 1: mark199 ( $136.30 USD )
Seat 3: anchor12345 ( $603.20 USD )
Seat 5: onetimepliiis ( $438.80 USD )
Seat 6: HSDELUXE ( $356.40 USD )
Seat 8: Hero ( $447.80 USD )
Seat 10: TTR79108072 ( $501.50 USD )
HSDELUXE posts small blind [$2.00 USD].
Hero posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 5♠ 7♠ 6♠ 6♣ ]
TTR79108072 folds
mark199 calls [$4.00 USD]
anchor12345 raises [$18.00 USD]
onetimepliiis calls [$18.00 USD]
HSDELUXE folds
Hero calls [$14.00 USD]
mark199 calls [$14.00 USD]
** Dealing Flop ** [ J♠, Q♠, 6♦ ] - 74
Hero bets [$52.00 USD]
mark199 raises [$118.30 USD]
anchor12345 folds
onetimepliiis raises [$420.80 USD]
Hero
PLO400 bundset vs rimelig god heat
Jeg folder, grundet den heftige action på floppet + vi ikke kommer godt ind i mod noget, da både vores underset + FD kan være domineret og vi derfor må sætte vors lid til 6♥ for quads.
Kan "onetimepliiis" btw stacke af med top2+ her, eller har han settet relativt ofte her?? jvf. hans er han nok ikke donket nok til at gøre dette??
Var i alle kommet ind, hvis vi intet f draw havde haft?
- Nej, så havde jeg slet ikke kommet ind, medmindre det var en HU, hvor jeg havde A-♠FD, så kunne det måske komme på tale, såfremt der havde været heftig action, postflop.
/drain
Ved ikke.
Kan man godt komme væk for 100-110 bb her?
Hvilke ranges forventer du at se de to med Drain?
Har selv svært ved at sætte nogle op, eftersom jeg mener at mark199's range er enorm (vpip på 68%, og kun preflop raise på 18 % så 50 % af hans range kalder hans altså kun med pre)
@NPNF
Jeg er lidt ligeglad med mark199's range, men er derimod bekymret for one's range, der indeholder alt fra QQ/JJ eller/og måske en kæmpe wrap + FD kombo a'la A♠K♠QxJx, som vi flipper mod.
Mht. til mark's range så kan den muligvis være QJXX eller KT9X.
Jeg er også ligeglad med mark199's range, jeg tænker mere over hvad onetimepliiis's range er, men jeg kunne sagtens se ham raise donken for at presse HERO ud af hånden med diverse TTP, NFD kombis og meget andet.
Mark sender ca. alt til midten her, og det er et super godt for onetimepliiis til at isolere og samle alle de døde penge i potten op da han må forvente Mark199 kan smide meget til midten her og hvis han kan få HERO til at folde samt at han selv har en okay hånd er det faktisk ikke et skidt play af onetimepliiis.
For 100 bigblinds kommer jeg ikke væk i det her scenario.
Betalt
Jeg folder i første omgang preflop.
Jeg folder også flop til den action. Problemet er at dit bedste håb er noget der ligner et flip med onetimepliiis (hvis han bare er nogenlunde kompetent skubber han ikke ind her med top to uden højere fd eller noget wrap. Worst case er, som Drain er inde på, at du trækker til 1 out. Når du har to mulige scenarier der hedder enten lille favorit eller totalt crushed skal du have fat i den lange ende langt langt de fleste gange for at det er +EV.
@mr drain
Er det ikke netop hvad mark har?
Mener
One skal vel altid komme ind her med A fd.
Han er reg, så han kommer ind med A fd, behøves ikke være diverse draws på siden?
Så det er da mere om Mark har et set eller ej.
Vil sige at Ones range er bredere da A fd skal ind her med den action bag sig?
Kalder altid preflop her.
Kommer helt sikkert allin på det flop. Hvis man finder på at smide her skal man altså ikke spille plo. Når man er hu med 5-6 potbets på flop og har både et set og farve draw kan man aldrig ligge sig.
Dog ville jeg foretrække at reraise, fremfor at leade.
"Hvis man finder på at smide her skal man altså ikke spille plo."
Det skal du ikke bestemme.
PBaeK
Er det ikke tæt på du kommer ind med Afd her, muligvis med en K på siden eller 10 ?
I en 3-vejs pot har A fd ektremt god equity?
Er det ikke næsten nok til at komme ind, okay så med en gutshot på siden?
Der kommer jeg stort set altid ind, i det her spot.
Kan være det er for agra?
@PBaek
Det er jo bare et godt råd ;-)
Mr Drain
Synes One's range er langt bredere end Marks.
Dog ligger jeg først mærke til stacksizes nu.
Troede det var 100-110 bb hele vejen rundt.
Men så vil jeg da helt sikkert kalde det et kald
Så er AQxx nut fd da en stor del af Ones range
@bajawa
Kommer helt sikkert allin på det flop. Hvis man finder på at smide her skal man altså ikke spille plo. Når man er hu med 5-6 potbets på flop og har både et set og farve draw kan man aldrig ligge sig.
- Vi er altså IKKE HU på floppet, men 3handed raised pot. - Hvis vi havde været HU, havde det jo obv. været et easy stack-off...
@NPNF
De kan begge 2 have nogle relativ brede ranges. mark199, fordi han er donket og One, fordi han nok prøver et isoraise for enten at tage potten ned nu og her, eller at få den HU vs Hero eller mark199.
One skal vel altid komme ind her med A fd. - Nej, SKAL ikke altid komme ind, imho - han kan da sagtens folde den, hvis den er nøgen...
...Så er AQxx nut fd da en stor del af Ones range
Ja og nej, han har jo satdigvæk oversettet i sin range. + Jeg er næsten 100 på at mindst EN af villænderne har settet i dette spot. - Hvis vi havde et read der modbeviste dette, så kunne man tale om at kommme ind, endda med +EV og det hele.
Btw er jeg 100% enig med PBaek her.
/drain
@mrdrain
vi er HU i den forstand at det er tenderende til helt ligegydligt hvad villain som har 1.5 potbet har. Sidepotten som løber op i 9 potbets er den der skal tænkes lidt over (hvilket der så ikke skal, da det er overeasyallin)
Bajawa
Grunden til jeg leader er forresten at begge villains havde lave cbet frekvenser og jeg ikke gad se den gå trippelcheck og så enten sidde med min lorteflush eller kigge på et kort der completer straighten. Jeg CR oftere her end jeg leader.
edit: jeg fejllæste HH og troede donken stak ud, reg villain raiser, Hero? Obv med Hero der leader, donk raiser og reg villain der 3better er reg villain's range noget stærkere. Jeg kan dog stadig ikke forestille mig det er et fold
Altså kom nu. Vi er 75bb dybe i sidepotten mod reg'en. Han har os næsten aldrig knust med set + bedre fd. Han kommer jo over donkens lead med alt fra nøgen top to til nfd + gut, par + nfd, hvis ikke nøgen nfd. (og self stærkere.)
Jeg er HELT enig med Bajawa. Hvis du oververer at folde det her flop skal du genoverveje om PLO og poker i det hele taget er noget for dig.
Det hele kommer jo ned til de skæve stacks. Hvis begge villains havde os dækket havde det væeret et LAAAANGT klammere spot.
NU MÅ I SQ SPÆNDE HJÆLMEN!!
Godt!
Jeg overvejede heller ikke fold overhovedet og forstår ikke dem der gør. Men ville gerne lige se om alle var ligeså glade for at komme ind her som mig.
Seat 5 is the button
Seat 1: mark199 ( $136.30 USD )
Seat 3: anchor12345 ( $603.20 USD )
Seat 5: onetimepliiis ( $438.80 USD )
Seat 6: HSDELUXE ( $356.40 USD )
Seat 8: Hero ( $447.80 USD )
Seat 10: TTR79108072 ( $501.50 USD )
HSDELUXE posts small blind [$2.00 USD].
Hero posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 5♠ 7♠ 6♠ 6♣ ]
TTR79108072 folds
mark199 calls [$4.00 USD]
anchor12345 raises [$18.00 USD]
onetimepliiis calls [$18.00 USD]
HSDELUXE folds
Hero calls [$14.00 USD]
mark199 calls [$14.00 USD]
** Dealing Flop ** [ J♠, Q♠, 6♦ ]
Hero bets [$52.00 USD]
mark199 raises [$118.30 USD]
anchor12345 folds
onetimepliiis raises [$420.80 USD]
Hero calls [$368.80 USD]
** Dealing Turn ** [ 5♦ ]
** Dealing River ** [ 9♥ ]
onetimepliiis wins $1030.90 USD from main pot
mark199 shows [A♠, 7♦ J♣ J♦ ]
onetimepliiis shows [Q♦, 3♦ Q♥ 4♥ ]
HC +1 :]
Mener det er easy shove her. Vi misser value fra AA-TT ved at c/f her, som jeg går ud fra er den eneste anden mulighed vi har, da han aldrig bluffer i spottet her eller better dårligere for value.
TheStars
Der er ikke nogen der nævner at vi bør check folde? Er ikke helt med på hvad du mener med det?
Jeg er sgu lidt lost mht hele dit indlæg. Sorry no offence, men forstår bare ikke helt hvad du mener:)