Player 6 spiller 28/18 med cbet på 53 over 160 hænder.
Player 1 er helt ukendt.
Player 3 spiller 59/43 3bet 0 over 30 hænder.
Så altså ik for meget vi har at arbejde med.
Easy ind, easy væk?
***** Hand History for Game 1111111111 ***** (IPoker)
$400.00 USD PL Omaha - Thursday, June 20, 01:00:12 ET 2013
Table Helve (No DP 50 bb min) (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: Player1 ( $194.00 USD )
Seat 3: Player3 ( $400.00 USD )
Seat 5: Hero ( $400.00 USD )
Seat 6: Player6 ( $362.32 USD )
Seat 8: Player8 ( $422.70 USD )
Seat 10: Player10 ( $451.30 USD )
Player3 posts small blind [$2.00 USD].
Hero posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K♠ 5♥ 6♠ 5♦ ]
Player6 raises [$14.00 USD]
Player8 folds
Player10 folds
Player1 calls [$14.00 USD]
Player3 calls [$12.00 USD]
Hero calls [$10.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 5♠, A♣, 6♦ ]
Player3 checks
Hero checks
Player6 bets [$48.00 USD]
Player1 raises [$180.00 USD]
Player3 raises [$386.00 USD]
Hero ???
PLO400 bundset vs vild action
Sorry for oneliner paa forhaand.
Men, er vi ikke enten inde mod A678, et stort wrap eller crushed af 66xx eller AAxx?
Er ikke nogen plo haj, langt fra, men umiddelbart ligner det et spot hvor vi sjaeldent er super godt inde og nogle gange fuldstaendig crushed. Saa, med kun 3bb investeret, ville jeg personligt folde.
fold pre
flop kan ikke være andet end et snap fold. Det sutter dog lidt du har en blocker 6er, men folder stadig givet action.
Som Kochman,
Med den action i en single raised pot på det her board, har du et super let muck imo.
Godt i er enige.. Jeg foldede og havde været oppe mod wrap + A6 + A6.
Som KP
Obv easy call pre og easy jam på flop, de har jo 2*A6 og en wrap 100% her.
Jeg ved jeg får skæld ud, men jeg kalder pre flop. All day every day, twice on sundays. Hvordan skal man ellers få gang i sin VPP count...?
@HK
Hero er BB, hvilket faktisk er nok til at give ham lige så mange VPP's som dem der så floppet :-).
Rune_INV skrev:
@holck
Det synes jeg faktisk er en super interessant diskussion men hvorledes man får gang i sin vpp.
Jeg vil sige at det aldrig kan være specielt profitabelt at spille små par uden meget Connect oop/fra blind.
Sikkert ikke. Eller måske alligevel. Det er den uendelige historie fordi ingen af os kan præsentere faktuelle argumenter. Jeg har ingen ide om det er + eller - ev at kalde. Jeg prøver mig bare frem
DarkXoiX skrev:
@HK
Hero er BB, hvilket faktisk er nok til at give ham lige så mange VPP's som dem der så floppet :-).
Nej!
Stars uddeler VPP baseret på "contributed". Hver spiller får samme % del af raken som den % del de har bidraget til potten.
må jeg stille et noob spørgsmål..
HVIS vi vælger at flatte i BB, er det vel netop for at ramme dette flop?
for hvad håber man ellers på at ramme (ud over set i konger) ?
Uden at være PLO-ekspert, så er det vel fordi at det ikke er hver gang at vi rammer sådan et flop at der kommer SÅ meget action..
OP folder jo næppe hvis der bliver spillet stille og roligt post-flop.
Tja .. det er vel netop fordi der er så meget action før ham at han kalder?
han får en god pris!?
Jeg folder, fordi hånden spiller skidt multiway i alt for mange scenarier. Der er for få flops vi kan lide at se i en singleraised pot multiway OOP, fordi vi enten bliver oversettet eller løber ind i nutflushen. Vi skal virkelig tjene godt med dollers på nogle typer boards, før det opvejer de gange vi kommer ind med 15% imo.
Det sagt, Holch har langt mere erfaring på PLO400 end jeg :)
Stakes er mere eller mindre underordnet. Det hanlder om Hero's edge, eller mangel på samme, på villains i hånden. Rake er også en faktor obv - dog lille. Edit: Villains ranges betyder obv også noget. Jo løsere de er jo mere kan vi kalde junk som det her
Altså vi finder aldrig ud af om det er + EV eller - EV, samt hvor dårlige villains skal være i forhold til hero for at call breaker even. Men jeg tvivler på det betyder meget either way for Hero's winrate.
Hvad der er vigtigt at forstå er nævnt i tråden. Det handler om gode pot odds og at vi lukker action. Derfor kan vi kalde løsere end andre spots ud af blinds. Hvor løst må være en vurderingssag fra spot til spot og så længe man ikke kalder any 4 eller folder 90%, så går det nok