PLO400 - Top set, Draw heavy board

#1| 0

Har halvpart sammen med min bror i en lille raket på stars.

Mit lidt fucked play preflop kommer af, at skurken har gjort det samme et par gange hvoraf han har gjort det med 4488 en gang og 2346 en anden gang.

Får så den geniale ide at se hvad han siger til sit eget move o0

Han køber sig ind med 50bb hvis han buster. Jeg har selv været meget aktiv ved bordet og limpet alt for meget og raiset utg etc. en del.

Har de sidste par orbits opgivet på de senere streets til voksende modstand fra spillerne ved bordet.

Har kun haft et par enkelte showdowns i små potter hvor jeg har vist okay hænder op.

Bordet er generelt tight/passiv.

Omaha Pot Limit ($2/$4
6-max Seat #3 is the button
Seat 1: TAG1 ($387.40 in chips)
Seat 2: TAG2 ($400.80 in chips)
Seat 3: SKURK ($212.80 in chips)
Seat 4: ABCSHORT ($64 in chips)
Seat 5: NIT ($651.80 in chips)
Seat 6: HERO ($510.55 in chips)
ABCSHORT: posts small blind $2
NIT: posts big blind $4

*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO J 6 A J
HERO: raises $4 to $8
TAG1: folds
TAG2: folds
SKURK: calls $8
ABCSHORT: folds
NIT: calls $4
*** FLOP *** 7 J 5
NIT: checks
HERO: bets $24
SKURK: calls $24
NIT: folds

*** TURN *** 7 J 5 8
HERO: bets $36
SKURK: calls $36

*** RIVER *** 7 J 5 8 9
HERO: checks
SKURK: bets $143
HERO: ???????????????

Efter hans 2 call sætter jeg ham helt sikkert på draw med eller uden backup. Dog er et draw uden den store backup der hvor jeg lander i mit read da jeg vil mene han ville re-raise mig med bare lidt backup da jeg har været rimelig aktiv/aggressiv.

Mit check på river giver ham også mulighed for at bette busted flushdraws og mindre sets. Jeg er dog helt lost på om vi kan smide stacken ind her uden et mere solidt read.????

Comments på hånden og min tankegang.

Edit: Farvekoder

30-07-2008 03:13 #2| 0

Du kan aldrig smide stakken ind her. Jeg better fuld pot på turn og C/F river uden at tænke mere over det..

30-07-2008 03:16 #3| 0

Jeg checker turn, en 8'er rammer hans range lige i ansigtet. Jeg forsøger herefter at komme billigt til river, hvor jeg vil prøve at spike til huset. Spiker vi ikke til huset checkfolder jeg river.

Som spillet har du et nemt fold på river.

30-07-2008 10:37 #4| 0

Any 6 eller T laver str8, det kræver godt nok meget for skurk at bette med busted FD.
Selv idiot str8 har dig slået, så selvom du har ret i at det ofte er bluff her, vil bluff nogengange slå dig alligevel.
Vil Skurk calle turn med 9T ? måske med 96

Alligevel sidder jeg oxo med fornemmelsen af at han bluffer.
Som spillet .. Fold

Jeg ville overvejde C/R Flop , selvom bordet er TAP og selvom der kun kan komme scare cards.

/chub

30-07-2008 13:15 #5| 0

Hmmm..

Tror jeg skulle have et godt read på skurk for at kunne finde et call frem..

En anden gang.. Lad nu være med at lade skurk få dig på tilt eller til at lave "åndsvage" ting i dit spil.. Preflop er som du selv siger helt i hegnet.. Hvis du vil raise, så gør det ordentligt.. Du har ingen mulighed for, at bygge pot, finde ud af hvor du står på denne måde og du giver skurk ALT for gode odds til at calle med crap som kan får fuld betaling..

Ville ønske du callede og vandt hånden, men tvivler desværre.. En fold vil 90/100 gange være det rigtige..

30-07-2008 15:37 #6| 0

som cosmic

31-07-2008 00:19 #7| 0
OP

Takker for input.

Mig og brormand bruger al tid + timebank inden min bror vælger at købe min del (vi er uenige) så han laver et vaskeægte hero call med kommentaren; Du er en fucking nit han har da et misset draw!

Jeg er dog tilfreds med at folde da jeg ikke mener den kan kaldes - min bror vinder dog hånden da skurk viser et par og misset draw. Min kæbe skulle lige samles op fra gulvet bagefter.

31-07-2008 00:26 #8| 0

Kongekommentar fra brormand!!... og i øvrigt godt læst af ham!? ;o)

31-07-2008 03:44 #9| 0

[X] Soul reading bro

Spiller sjældent Omahejs, fordi jeg simpelthen ikke er skrap nok,men det er et temmelig godt read,vil jeg mene.:-)

31-07-2008 04:58 #10| 0

Et godt read, eller bare et vaskeægte tyrekald mod en villain du/i ikke ved noget om :)

05-08-2008 16:58 #11| 0

Jeg må indrømme at jeg var overrasket over der ikke var posts med "call".

Trods alt er nuts på River QT har han det? og hvis ikke så vil han lige bette pot? det lugter langt væk. men når man spiller Scared money "raket" så er det klart man folder.

Godt gået brormand.

Jeg siger ikke det er 100% call siger bare at de fleste vil tjecke bagved med halvdårlige strits da de ikke kan få et call med mindre det er split/nuts. Det at han ikke kan reraises (small stack) gør dog måske at han alligevel vil gøre det med en mindre strit, men hvorfor ikke valuebette og se om han kunne få et tyndt call med den hånd ex. 50-75 Dollars.

AJ

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar