Eff stacks 512
BprinceB er donket.
KnockOnW0od er ukendt.
KnockOnW0od ($638)
professor4 ($400)
pitchblack123 ($261)
BprinceB ($394)
Hero ($512)
KnockOnW0od posts (SB) $2
professor4 posts (BB) $4
Dealt to Hero 7♦ K♦ 9♣ A♣
fold,
BprinceB calls $4
Hero raises to $18
KnockOnW0od calls $16
fold,
BprinceB calls $14
FLOP ($58) J♦ K♥ 9♦
KnockOnW0od checks
BprinceB checks
Hero bets $43.50
KnockOnW0od raises to $141
BprinceB folds
Hero calls $97.87
TURN ($340) Q♠
KnockOnW0od bets $340
hero?
1. Nogen der folder flop / checker bag for at undgå CR-spottet?
2. Turn, klart fold eller marginalt call?
PLO400, top+bund+FD, linje?
ty - rettet :)
@ pokerheh
At vi er bagud på floppet :)
Sets, str8s og gode combos må være de mest oplagte. Hvis villain er dårlig er der også dårlige combos og måske endda dårligere made hands i rangen.
Jeg tror ogsaa vi er bagud til det meste af villains range paa floppet - men vi er nok aldrig helt i saekken pga flush draw og two pair - med mindre villain har nfd og set.
Til gengaeld er vores equity paa turn vaesentligt mindre ogsaa selvom vi samler en gutterball op. Samtidig faar vi sjaeldent betaling hvis flushen rammer med mindre villain er en rigtig tyr. Saa jeg bryder mig altsaa ikke om flop call af c/r naar du er readless.
Jeg synes ikke det er skidt at checke bag naar vi har saa meget showdown value paa floppet.
Hvis vi tror, at vi er bagud efter CR på floppet, synes jeg umiddelbart at call er den dårligste option - jeg har dog svært ved at se mig selv smide top og bund med 2nd nut FD på floppet, når jeg selv er agressor, så jeg vil bestemt ikke afvise, at jeg er tyret nok til bare at skubbe stakittet ind over villain's CR.
Problemet er vel også, at vi bliver udspillet på turn alt for ofte, hvis vi bare caller et CR fra villain, så med en hånd, der har fin equity imod de fleste hænder i villain's CR-range, tror jeg ret ofte, at den letteste beslutning er at få det hele ind på floppet, når villain er ukendt for os.
I øvrigt vil der formentligt være en del turn-kort, hvor vi forbedrer, der dræber den resterende action i hånden, hvis vi ellers antager, at villain er nogenlunde sane.
Mht. at c-bette floppet, bør det i høj grad afhænge af, hvilken type donk BprinceB er, hvis han betaler light af, skal dette flop jo bare c-bettes til døde, men er han typen, der spazzer ud post med FPS-linier, kan der bestemt være en merit i at checke bag.
Som spillet folder jeg modvilligt turn, når vi er readless, og ærgrer mig nok en del over, at vi ikke fik spillet hånden lidt mere aggressivt...
Jeg shipper bare floppet i aggro spil.
Nøgen Ad*d er nogen gange i hans range, eller i hvert fald Ad*dK, Ad*dJ, eller Ad*dT såvel som nøgen QT. Hvis han har AdQdT så fuck ham og tillykke
Mod
(KK**,JJ**,99**,QT**,AdQd**,AdTd**,AdK*d*)&40%!5%
har vi 47%
Mod
(KK**,JJ**,99**,QT**,Ad*d**,AKQJ,AKJT,KQdJ*d)&40%!5%
flipper vi med 50/50.
Hvis man overvejer at mange spillere har en tendens til at c/c 2nd eller bund set på de her flops er det endnu mere oplagt at skubbe da vi vil have endnu højere eq da hans range er mere mod kombo hænder som vi er nogenlunde godt inde mod
Jeg vil nok hellere checke bag end b/c og folde turn blank. Hvis du vil kalde(skubbe) en turn blank er det nok bedre at shippe floppet - eneste undtagelse er hvis han har en masse skum han r/f floppet med men skyder turn med mod et float.
Som spillet er turn et klart fold til villains potisize bet. Vores equity er som sagt dalende dårlig på en (halv) brick turn, hvorimod vi på floppet, har en meget bedre equity vs villains formodet c/r-range. Holch har lavet villains range.
Derfor hedder flopspillet: shove > fold > call.
Jeg checker floppet bag ok ofte her. Hvis jeg ikke har tænkt mig at spille for stakken vs et CR har jeg ikke lyst til at cbette.
Turn er et meget nemt fold imo, vi skal vel ud og lave en fin lille suger for at vinde potten.
Men det som pokerheh siger med at det bliver svært at få betaling hvis vi rammer er super spot on imo og en kæmpe grund til at checke bag på.
Det kan godt være vi sætter os selv op til at blive bluffet en gang imellem når vi er weak på floppet, men jeg synes det er en fin linie, da vores kommende hus/flushes ok ofte vil blive betalt når vi rammer + vi kan induce bluffs fra villains og så må vi jo ud i noget read og gutfeeling halløj hvis de skyder to tønder på blanke streets.
Som HK siger kan man godt forsvare at betshove i et aggro game.