Hola.
smolaman spiller godt til for at sige det mildt. Han spiller 48/35, 3-bet 20%. Det er både rundowns, AQxxds-agtige hænder osv han 3-better. Han elsker at squeeze, og gør det fx med JT88ss OOP.
orcabenny (fedt navn) spiller 99/14 og han må have misclicked den ene gang han foldede pre.
Hero spiller 21/17 agtigt vil jeg tro.
Jeg er ikke tilfreds med min sizing på turn, det skulle have været noget større.
Anyway river: han bet/folder jo selvfølgelig alle hans missed draws og han kan aldrig have nuts her. Den bedste hånd han vel kan dukke op med er 95xx.
Omvendt kan jeg snildt have nuts, second nuts etc., og man ser like aldrig nogen bluffe river i sådan et spot her.
Spew/WP? Shoot me down :)
Kommentarer til alle streets modtages selvfølgelig meget gerne.
Hand Information
No Limit Omaha, 0.5 BB (5 handed).
Table Information
Seat 1: molkendieb ($50) Big Blind
Seat 2: HERO ($129.31)
Seat 3: orcabenny ($97.09)
Seat 4: smolaman ($259.5) Dealer
Seat 5: sicklucker ($79.92) Small Blind
Dealt to HERO
Preflop (Pot: $0.75)
HERO: RAISE $1.75
orcabenny: CALL $1.75
smolaman: RAISE $7.5
sicklucker: FOLD
molkendieb: FOLD
HERO: CALL $5.75
orcabenny: CALL $5.75
Flop(Pot: $23.25)
HERO: CHECK
orcabenny: CHECK
smolaman: CHECK
Turn(Pot: $23.25)
HERO: BET $15.5
orcabenny: FOLD
smolaman: CALL $15.5
River(Pot: $54.25)
HERO: CHECK
smolaman: BET $36.5
HERO: ALL-IN (69.81 mere)
PLO50: check/jam river bluff 260bb deep?
Meh, synes du seriøst at smola er god? Han er da noget nær den største spewtard abe der eksisterer. Og så er han en slowrolling scumbag. /rant
Mht. hånden lead-3better jeg nok på det her board, selvom han uden tvivl cbetter for meget generelt. Fint at donkleade draws og sets her imo.
River, meh. Jeg har aldrig set ham folde en hånd, så er lidt pas på den :|
Edit: Ahh, så lige du skrev godt til, og ikke bare godt :) Men ja, han er en frisker fyr.
Nej, jeg har ikke skrevet noget sted at han er god :)
Lead/3-bet er helt sikkert en god mulighed, som jeg desværre nok ikke fik tænkt nok over i situationen. Sjovt at du synes han c-better for meget btw - ifølge mine stats c-better han kun 39% (dog markant mere i 3-bettede pots).
Han cbetter en del mere over de hænder jeg har på ham, men dno, han var også på abetilt det meste af tiden. Kunne være interessant hvis andre havde noget at sige om spottet.
Hvad er hans flop chk back range? Jeg er tilbøjelig til at tro at han har en bluff catcher når han checker flop og floater turn. Hvis hans range er bluff catchers, er c/r nok den dårligste ide på river. Enten fyr igennem eller c/f. I det omfang hans range indeholder floppet luft og turnet draw, er river c/r ret sexy.
Jeg 4better for øvrigt pre mod sådan en fætter. Vil gerne isolere mod ham med denne hånd og vi har fin equity mod en bred range. Vil tro vi er mellem 48% og 52% mod top 20%.
Ja, det burde jeg jo nok have skrevet i OP.
Jeg kan se at <3imo og jeg har lidt forskellige opfattelser af ham. Ifølge mine stats c-better han 39% overall (60% i 3-bettede pots), men måske mere relevant er det, at han virker til at spille temmelig ærlig og ikke bluff c-bette så meget når hvalen benny er med i hånden, så jeg er ret overbevist om, at han snildt kan have en del turnede draws her.
Når du nævner at hvis hans range er bluff catchers, er c/r en dårlig idé, hvilke af disse valuebetter så river? Hvad er den dårligste hånd han valuebetter her (det er selvfølgelig super Villain afhængigt og nok svært at give et svar på dog), og hvilke (hvis nogen) af disse folder han?
Hmm, interessant med 4-bet pre. Det var ikke umiddelbart noget jeg overvejede.
Hvordan er villains postflop tendenser? Det er ret afgørende for hans riverrange. Spewer han lige så meget postflop som preflop?
@HK
Hvilke bluffcathers valuebetter han her ud over aa, kk og qq og 9x? Hvis han er lige så spewy post som pre, så har han ret sjældent bluffcathers, disagree?
@OP
Jeg er lidt splittet hvad angår spottet, men jeg tror jeg ender med godt at kunne lide det fordi 20% er meget random lort, og der er trods alt rigtig mange wraps og oesd rundt omkring 45. Men jeg synes som sagt det afhænger meget af hans postflop tendenser.
Det er i øvrigt vigtigt at overveje om du tror han er i stand til at folde aa, kk eller qq her - hvis han er det, kan jeg bedre og bedre lide det.
Jeg kan godt se ideen i at 4bette pre, jeg synes bare ikke det her er spottet - vores hånd har det ret svært oop 250bb dyb mod en vild fætter, og jeg vil rigtig gerne have fisken som er 200bb dyb med i pottos.
@ SS
Hvis han cbetter tight med luft, så er jeg helt pjattet med dit river c/r. Han har jo aldrig en båd og han stabber nok sine draws. (Edit: ok, han kan have random 95)
@ JoeLOL
- Angående sagen om bluffcatchers.
Det er netop min pointe, at hvis hans "flop chk back - float turn" range er bluff catchers, så better han ikke river med mindre han gør det for value. Hvilket betyder han næppe bet/folder.
- Angående 4bet.
Enig i din pointe om fisken. Ham vil vi gerne spille med. Men de 250bb stacks og vores hånd gør det til et oplagt 4bet. Hvis vi 4better og vi ser flop HU mod banditten er SPR omkring 2 på floppet. Det begrænser altså hans muligheder for at udspille os.
JoeLOL:
Det er også primært mine tanker vedrørende PF, at jeg gerne vil have benny med, da han generelt bare er en kæmpe spewtard.
Jeg synes desværre ikke rigtig at jeg har noget på ham postflop som er skide relevant for hånden, udover det jeg har nævnt med, at han virker til at spille temmelig ærligt/give op med benny i hånden når han ikke har ramt.
Jeg tror generelt han pot c-better når han vil comitte sig selv. Fx pottede han et A86tt board med AQ75 i en 3-bettet pot, hvor jeg skubber ind over. Ellers plejer han ikke at pot c-bette.
Men igen er det ikke hamrende relevant for hånden.
For øvrigt
Hvis villain cbetter tight, så er det et argument for bare at flatte PF. Balladen med denne hånd opstår når villain cbetter aggresivt og vi står med håret i postkassen på alle de flops vi snitter - fordi vores hånd er så gappy. I det omfang vi ser en gratis turn ret ofte kan vi nemmere realisere vores equity når vi bare flatter pre.