Hero har været maniacish, men har kun vist fine ting op. Har dog foldet en masse til renakke, Rammepik har være maniacish, og har grov klonket på to border hvor vi alle 3 sidder. Tiltish giver gas, men virker som om han har fået nok.
Hvad gør vi med det turn card?
Flop checkes naturligvis fordi jeg ikke gider at blive reraiset.
Button: seat 4
Players in round: 4
Seat 6: Rammepik ($182.45)
Seat 7: Tiltish ($57.40)
Seat 9: xx ($49)
Seat 4: Hero ($172.75)
Rammepik posts big blind ($0.50)
Tiltish posts big blind ($0.50)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [T♠, Q♠ 6♦ 8♠
xxx folds
Hero raises $2 to $2
Rammepik calls $1.50
Tiltish calls $1.50
--- Dealing flop [4♣ J♦ 9♣
Rammepik checks
Tiltish checks
Hero checks
--- Dealing turn [7♦
Rammepis bets $4.50
Tiltish calls $4.50
Hero raises $19.25 to $19.25?
PLO50, nuts, 350bb dyb, drawish bord
Jaja det her er jo meget std. vi gider ikke have 2 mand med til river. Nu følger næste del af hånden.
Rammepik raises $63.75 to $68.25
Potten er nu 98 før min action og vi har cirkus 90-100 mere bagved.
Hvad nu?
Hvordan kan du spørge om det ;o?
Har han bare 10 8 har du 6 outs til nuts som du kan vinde på, fremfor split (2 10'ere og 4 kings.)
Så du kan i princippet freeroll.
Og du er foran alt andet end 108 med en fd.
Så obv. ind
Jeg kunne godt finde på den frække der hedder at calle turn, og bette halv pot alle klør/ruder rivers, self potter vi også alle safe rivers, men ved at bette en klør/ruder tror jeg ofte vi får ham af den samme hånd som vi selv har :)
@skrubtyren
Hvad gør du så til et skub fra villian på en ♣, ♦ eller bordet parrer?
Nu kender jeg ikke til villian, og om han kunne finde på at lave sådanne tricky spil.
Men hvorfor ikke få det ind, hvis vi kan freerolle?
Villian kan vel også sagtens lave det bet med en ♦♦♣♣ hånd?
Men jeg får det altid ind i dette spot.
Jeg har måske givet det forkerte indtryk af villian.
Han holder "altid" 108+ eller dobbelt flushdraw her.
@King Khan
Hvad er det så du vil vide?
Hvorfor skulle du ikke få det ind anyday her?
Altså, det er da det nemmeste hvis du ved han altid har en sådan hånd.
Du er foran dobbel fd
Du foran naked 108
Du er lidt bagud til 108 fd.
Hvis hans range er 108xx / db. Fdraws er du fino inde. Du er jo ikke i sækken til andet end 108xx♦♦♣♣.
@NoPokNoFun
1) Jeg tænker han oftes holder en made hand, dvs 108 her. Plo50 plejer ikke at gå helt amok med træk på turn, men jeg kan ikke vide det, hvorfor jeg inkludere det i hans range.
2) Jeg tænker jeg alligevel får value hvis jeg klonker til højere streg.
3) Jeg tænker jeg sparre en del hvis den klonker farven og han skubber, da jeg er i position.
4) Jeg tænker jeg kun får value fra en dårligere hånd som hedder 108 eller hvis han har fået en total hjerneblødning. Dobbelt farve trækker stadig til 17 outs.
punkt 2+3+4 har indbyggede fejltagelser.
2+3) Hvis du folder til shove på river ♦/♣ kan du potentielt folde den bedste hånd. hvad med 8,10,K♦ / ♣
4) folk får mange hjerneblødninger....
King Khan
Som jeg spurgte om tidligere.
Hvad gør du så til et skub fra villian på river ♣♦?? (dog fra spørgsmålet tidligere ikke rettet imod dig.)
Få det dog ind som favorit, eller slight underdog.
Vi har jo nuts.
Havde du haft single nuts, kunne jeg overveje et kald.
Grundet dine outs til at slå hans 108, får jeg det ind.
NoPokNoFun: "Hvad gør du så til et skub fra villian på river♦♣"
Det er nemlig lige det. Da vi har redraw outs skal den nok skubbes på turn, 10'erne giver dog ikke nuts kun K's og 8's. Den havde nok været (endnu) mere mæhish hvis den havde været nøgen.
Min tanke er som sagt, at han ikke better hvis farven completer uden at have den. Så det må være fold.
Tror ofte 10'erne på river er nuts i dette spot.
Men den skal bare ind.
Selvfølgelig kan du variere dit spil engang imellem hvis du har en lang historie med villian.
Hvis han ved at du altid kommer ind på turn med nuts, kunne du til tider lave det om til at kald og så spille river, afhængig af hvad den bliver.