PLO500 ny haand

#1| 0

HU 500PLO

Har taget et halvt buy in fra gutten, i en haand hvor jeg flopper hus mod hans trips. han har budt alle streets flere gange med skum og med made hans. Pre flop har han tre bettet en del. N[r jeg har raiset ham post flop har han betalt hvergang baade i pos. og OP
Villan har dog denne gang kobt sig ind for 100 bb. Jeg daekker
Hero 44a5

Pre Hero Raise 15, Villian raise 45, Hero calls
Flop AK4 pot 90
Villans bets 67,5 Hero calls
Turn Q 225
Villian bets 112.5 Hero...

Tankerne ved at betale flop af er at holde pot kontrol, men overvejde at raise i situationen men pga historikken se ovenfor valgt jeg ikke at gore det.Og min traad i haanden post flop var at calle endnu et bet paa turn som ikke gav broadway. Nu skyder han saa rimelig lavt saa jeg faar odds til at call til mit hus.

saafremt vi caller turn hvad gor vi saa paa endnu et bet paa river som ikke laver hus\flush eller yderligere streg.

Haaber i forstaar posten og gerne vil lege med i diskutionen

03-04-2011 15:02 #2| 0

imo kommer du ind i en rigtig skidt turn beslutning fordi du ik potter floppet. Havde jeg gjort 95/100 gange. Med hans "lose" rep (som jeg læser det) betaler han måske også af på floppet med AQJx fx... og AK for sure. SÅ hvorfor ikke komme afsted?

// KD

03-04-2011 15:07 #3| 0

Forstår ikke hvorfor du betaler pre også vil lave potkontrol når du rammer dit set?, og endda har blocker til nuts. Ville helt sikkert repoppe floppet og komme ind der. Ved ikke lige hvad mit turn move er, men nu spiller jeg jo også noget lavere. Men håber da på en forklaring fra de klogere hoveder.

03-04-2011 16:13 #4| 0

Med beskrivelsen er det da fuldstændig retarderet at raise floppet. Hvorfor vil vi lige give ham en chance for at folde det skum han skyder igennem med?

Det giver ingen mening at fastplaye sine store hænder på et AKxr flop mod en bred range der barreler løs, men hvor en stor del af rangen ikke kan tåle heat og som er knust af vores hånd.

Kald flop og kald ned på any board med det read.

03-04-2011 16:43 #5| 0

@ Holch
Er ikke enig - for once synes jeg ik det er den rigtige linie. Imo giver vi ham gratis chancer for at ramme som han nok alligevel ik skyder med på en blank river. Derfor mister vi value mod hænder som AKxx og ka gå broke totalt fordi han potter floden med en hånd der får lov til at complete.

Vores set er ret skjult her og han sætter næppe os på det så han vil jo gå med på mange kombo'er hvor han faktisk er drawing meget tyndt. Derfor synes jeg at din "Det giver ingen mening at fastplaye sine store hænder på et AKxr flop" er lige omvendt. Har vi AA, KK så caller jeg også kun floppet. Men ikke med 44.

03-04-2011 16:50 #6| 0
Imo giver vi ham gratis chancer for at ramme som han nok alligevel ik skyder med på en blank river

Hvilke hænder er det der kan ramme men som vi kan få til at folde? Med mindre han har QJT* eller 235* så har han max en gutshot. Og ud af hans range er QJT, men specielt 235 utrolig få komboer.

Derfor mister vi value mod hænder som AKxx

Om vi raiser eller flatter mod AK** har ingen betydning. SPR på floppet er under 7 og givet beskrivelsen af villain kommer pengene ind på efterfølgende streets uanset hvad.

og ka gå broke totalt fordi han potter floden med en hånd der får lov til at complete.

Ja det stinker når han rammer en gutshot eller en bagdørsfarve. Men det er intet sammenlignet med den value vi får fra at lade J987 eller AT98 eller whatever fyre 2-3 barrels.

Har vi AA, KK så caller jeg også kun floppet. Men ikke med 44.

Der er ingen forskel på at have 44 og KK her mod hans range. Vi er WA/WB mod +80% af hans range uanset om vi har KK eller 44

Som skrevet i mit første indlæg

"Det giver ingen mening at fastplaye sine store hænder på et AKxr flop mod en bred range der barreler løs, men hvor en stor del af rangen ikke kan tåle heat og som er knust af vores hånd."

Lad være med at være så gung ho med at beskytte din hånd i de her spots. Det er ekstremt overvurderet mod aggro villains med brede ranges i WA/WB spots
03-04-2011 16:52 #7| 0

EDIT: Glem det

03-04-2011 16:59 #8| 0

Jeg kan godt se dine synspunkter men nu behøver Villain ik at være crazy at han skyder igen på river når han ser andre draws completer for os. Han ka jo sætte os på QTJ som så har ramt turn og obvs kun caller hans bet. Derfor slower han nok river i mange tilfælde medmindre vi får to blanke kort og han betaler nok ik af med AKxx, AQxx...

men det fair vi ik er enige mate :) Det er kun godt for debatten og for læreprocessen for mig/OP/andre/måske dig ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar