3 handed. Effektive stacks er 7K. Villain er rimelig str8forward. Nok vindende reg, men imo meget letlæselig. Han har ikke 4bettet før og jeg er 95% sikker på at det er AA.
Han sir 175 på BT, SB kalder, jeg gør det til 700 med 5♦6♦7♣8♣, han hæver til 2275, SB folder. Hvad er optimalt her? Rykke til midten, folde, eller calle og se hvad vi kan ramme, da vi antager han rykker resten ind på flop ligemeget hvad?
Jeg vælger at kalde.
Flop 3♠ 6♠ 8♠
Hvem gør nu hvad?
PLO5K, 5678dbs blir 4 bettet
Du overvejer at rykke til midten PF når du sætter manden på AAxx der skubber any flop??? Tjaa.. Det er det dårligste move, udover det RR jeg mindre pf så jeg får bedre odds til at kalde da jeg ik gider folde den PF...
Når du nu er kommet til floppet kommer det super meget an på hvordan han byder det, byder han pot ret instant er jeg snap til midten, checker han eller byder meget lidt som 1500-3000k folder jeg... Det er generalt meget marginale spots når hans range enten er nuts eller blockeren til nuts her, flip a coin meget tit...
Jeg overvejede det ikke, men kunne jo være andre havde nogle tanker omkring det.
Hvis du vælger at calle det raise (som lugter af AAXX suuutet) Så er det for at ramme top 2 eller streg. Du rammer sådan set meget godt, men det er jo som Alex siger et flip da han har okay chance for flushen, samtidig har du stadig outs til FH..
Jeg havde nok foldet pre men er også nittttty,
På flop bet 2/3 pot og call all in..
Ja det er da godt nok helt sygt at folde den pre:S Men som KP 3 better jeg mindre, så vi får set det flop til den rigtige pris.
Men lad os checke og se hvad han gør.
Synes da ikke der er noget sygt i det.. 3 way er det da all in pre, men synes bare ikke om at flippe hvis han har højere fd end os..
Og mener folde til hans raise hvis man er i tvivl om at skubbe dette flop eller ej
.. preflop?
@alle
check den, og vente paa hans melding, og laese ud fra det hvad?
jeg rester ud i ham...
Vi mister da massiv value ved at reste ind i ham, da han let kan komme væk fra AA. Og de gange han kalder er vi stort set DD.
Derimod kan han sagtens skubbe AAxx til midten ved et check.
Enten er vi WA eller WB.
SÅ det er 100% read basseret, men mener at et C/C eller C/F er det mest optimale. As KP said it.
Sry, er i barca og har nedern på. Skal nok smide noget op senere.
Altså i jyske/københavnske termer? Eller bare generelt? Skal møde Lorten1 i første runde af HU Championships imorn. Ikke en lodtrækning jeg jubler over.
Bare hvad du mente med det ;-)
Altså, jeg kan da ikke se, hvordan du kan få bedre modstander. Forestil dig ham knaldrød i hovedet, rynkerne i panden og dampen sivende ud af ørerne efter du har beated ham noget så grufult, efterfulgt af et: "JEG ER ALTSÅ EN GOD OG AGRESSIV POKERSPILLER!"
LOL.. det skulle han aldrig ha' sagt :-)
@LasVal
"Vi mister da massiv value ved at reste ind i ham, da han let kan komme væk fra AA. Og de gange han kalder er vi stort set DD.
Derimod kan han sagtens skubbe AAxx til midten ved et check.
Enten er vi WA eller WB"
saa stor favorit er lave top 2 hellere ikke mod AAxx. mener der er mange haender han kan kalde med, hvor det er et flip, hvor vi er marginalt foran, og hvor vi er WA. hvis vi saa ogsaa tager med, at villian ved at vi kan bluffe et scared board, mod aabne spilledede AAxx.
"SÅ det er 100% read basseret, men mener at et C/C eller C/F er det mest optimale. As KP said it"
c/c, og hvad saa paa turn?
c/c, og hvad saa paa turn?
hvis du C/C floppet så er de nok all in ;-)
hælder meste til at C/C floppet, men det er mere da jeg selv ville slowspille en floppet flush her med de stacks, ved ikke om det er rigtigt
og hvis den går check check, så afhængig af modstanderen C/C turn, kunne måske finde et turn fold frem :-S
"Ja det er da godt nok helt sygt at folde den pre:S Men som KP 3 better jeg mindre, så vi får set det flop til den rigtige pris."
Helt sygt at folde preflop er vist en markant overdrivelse. Dels er der effektivt kun ca et pot size bet tilbage på flop, hvorfor der ikke er meget mulighed for at udspille modstanderen. Med denne betragtning i baghovedet, er det lidt problematisk at tage et flop med en hånd, som preflop enten er marginal -EV eller markant -EV.
Jeg siger ikke at preflopkaldet er skidt, men at kalde det helt sygt at folde den preflop, er jeg langt fra enig i.
/PB