PLO600, floppet 2nd nut flush, 140bb deep, linje t

#1| 0

Hey

En hånd jeg spillede tidligere i dag og tænkte lidt over bagefter og kunne derfor godt bruge et linje tjek på alle streets.

Villain1 splasher forholdsvis meget preflop.

Villain2 spiller 23/18/3,1 med en 3-bet% på 10 over ~600 hænder. Han har 3-bettet et par gange tidligere på dette bord uden det er noget jeg rigtigt har lagt mærke til.

Seat 1: HERO ( $844.97 USD )
Seat 2: Random1 ( $126.00 USD )
Seat 3: Random2 ( $744.63 USD )
Seat 4: Villain1 ( $638.96 USD )
Seat 5: Random3 ( $1006.75 USD )
Seat 6: Villain2 ( $1272.00 USD )

Random3 posts small blind [$3.00 USD].
Villain2 posts big blind [$6.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 9 5 K K ]

HERO raises [$21.00 USD]
Random1 folds
Villain1 calls [$21.00 USD]
Random2 folds
Villain2 raises [$81.00 USD]
HERO calls [$66.00 USD]
Villain1 calls [$66.00 USD]

Pot: 264
** Dealing Flop ** [ 8, 2, Q ]

Villain2 bets [$132.00 USD]
HERO calls [$132.00 USD]
Villain1 folds

Pot: 528
** Dealing Turn ** [ 2 ]

Villain2 checks
HERO checks

Pot: 528
** Dealing River ** [ 2 ]

Villain2 bets [$390.00 USD]
HERO ????

/Fisken

04-08-2010 18:51 #2| 0

Den er sku svær.. Altså umiddelbart hælder jeg til et kald fordi den er gået c/c på turn, men jeg synes lidt han lugter af AAxx evt med naked A grundet hans cbet på floppet.

Han ser dig vel som sane og forventer du folder 77-JJ på river? Den er close... Flip a coin imo.

Tvivler stærkt på vi får nogen value ud af JJ eller TT, de ville også være en smule unlikely.

04-08-2010 19:38 #3| 0

Det er ret umuligt at sige noget her, du ligner en flush og hvis han bluffer er det, det han prøver at få dig af.

Det eneste der hjælper os lidt er at han vælger at cbette et board som dette i en multiway = han sikkert enten har QQ, AA med nutflush eller blocker, alle de hænder vil jeg sagtens se ku ta denne linje.

Den er marginal men jeg hælder til et fold

05-08-2010 11:22 #4| 0

den er simpelthen super sværd og kan godt forstå du ikke vil raise flop for info da han kan skubbe dig af med naked A.

Men hvad med at bette 2/3 pot på turn og reppe QQ? hvis han har Nut flush kalder han nok, men du får et gratis showdown (og du ville nok kalde et river value bet fra ham hvis ikke lige det var en 2'er der kom).

Hvis hans 3 bet range er meget AA agtig ville jeg hælde til et fold hvis han er en god spiller der bare er tight med sit 3 bet, men 3 better varieret med andre gode hænder også(rundown hænder mv.) ville jeg nok ty til et tyre kald, men tror det er marginalt her.

05-08-2010 12:24 #5| 0

Ingen tekst!

05-08-2010 13:57 #6| 0

Altså det er super exploitable, men det gør jo ikke noget hvis villain ikke ved det. Men hvor ofte tro i vi bliver c/r bluffet på turn? Hvis vi siger en 150 stykker er der ca 1 PSB tilbage og vi skal have ca 33% for at kalde et c/r.

Er jeg helt væk hvis jeg vil b/f turn? Jeg ved det nok er super exploitable, men hvor tit tager villains virkelig den linje med en A blocker eller med skum?

05-08-2010 14:34 #7| 0

HK

Vi kan vel ikek forvente villain CR turn med A blokker når turn parrer sig? Jeg var egentlig ved at sige at vi bliver nødt til at kalde den, fordi vi ligner en flush så meget som vi gør og han derfor har et rigtig fint spot til at bluffe nu hvor hus er så oplagt.

Men synes KP har en god pointe i villains cbet range.

Men når i er lidt dybe, virker det så ikke mærkeligt at villain skulle checke QQxx på turn i stedet for at få bygget potten og håbe en K/Q høj farve vil tyre? Eller synes i QQxx sagtens kan tage den linie på turn?

Umiddelbart er det mest AAxx jeg er bange for, og jeg er vist også bange nok for den til at jeg folder.

05-08-2010 15:24 #8| 0

WP hvis vi kalder i billetten - vi må antage, at villain med så stramme stats yderst sjældent 3-better fra blinds med QQxx, så tilbage er kun AAxx med minimum A, der C-better floppet 3-vejs og stadig slår os i billetten.

Jeg er enig med HK i, at turn-bet kan være sexy, men mit argument er primært, at jeg formoder, at vi oftest er bedst, når der checkes til os. Jeg er dog ikke helt afklaret med, hvad vi bør gøre, hvis villain CRAI her...

Villain spiller hånden som AAxx med floppet flush/blocker A på floppet, på turn ser det ud til at AAxx med A giver op, men i billetten forbedres AAxx, hvorfor villain vil sætte et VB ind - egentlig ok plausibelt, men det er den eneste hånd, der giver mening for mig, så villain repper meget tyndt. Jeg tror, at vi i dette spot vil se en stor portion WTF-hænder, så jeg betaler og noterer mit, at villian ikke er bange for at spille sine kort face up, hvis han dukker op med AAxx med A.

05-08-2010 18:08 #9| 0

Når I siger AAxx med A mener i så made-flush (AAxx) eller et blockerbluff (AAxx)??

06-08-2010 03:03 #10| 0

Yuk, jeg ser alt for mange halv-underlige crai's på turn (tour donks spiller plo, de vil lige vinde potten dér eller noget) til at jeg ville forsøge mig med en bf linje på turn.

Det giver i mine øjne bedst mening for villain at bette videre på turn med QQ eller A farve, så jeg tror altså ikke, det er en al for stor del af hans range.. Tilbage er (naked) AA, og et par af bluffkombinationer, der absolut må og skal bluffe river.. Så jeg autocaller.

06-08-2010 03:56 #11| 0

Jo mere jeg tænker over det, jo mere syntes jeg det er et fold

06-08-2010 13:22 #12| 0
OP

Ser ud til at de fleste er enige om at det er close, hvor fold nok er den rigtige beslutning. Jeg timede næsten ud, men enten med at få talt mig selv ind i et call.

Han havde AAxx med A blocker.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar