PLO600, hvad ville i gøre?

#1| 0

Villain only been at table 20 hands or so no specific reads but seems competent. Don't usually play this deep and wasn't really sure of the standard play here.

Full Tilt Poker, $3/6 Omaha Cash Games, 5 Players
Hand Converter by Pokerhand.org

Board:
SB: $2,808.70
BB: $597.50
UTG: $1,018
CO: $799.35
Button: $1,967.45

Dealt to Button T 6 8 8

Pre-flop:
UTG raises to $26, (1 folds), Button calls $26, SB calls $23, BB calls $20

Flop: ($109) 6 8 K (4 Players)
SB checks, BB checks, UTG checks, Button bets $84, SB raises to $361

???

05-03-2010 01:22 #2| 0

6 = puke

05-03-2010 01:24 #4| 0

folded

05-03-2010 01:24 #3| 0

Så fold?

05-03-2010 01:25 #5| 0

Vil gerne sige jeg hælder mest til fold.

- Men kommer med begrundelser efter jeg har set nogle fra andre. :-)

05-03-2010 01:27 #6| 0

Der er kun 1 hånd der slår os og en fræk spiller kan osse gøre det her med et stort draw.

"When in doubt: Raise."
- Theo Jørgensen

05-03-2010 01:32 #7| 0

Fjahgo, der er en del hænder der slår os % mæssigt i det lange løb.

05-03-2010 02:59 #8| 0
Hvis jeg spiller for stakken flatter jeg flop og raiser turn naar han laver follow up paa sit CR saafremt der ikke falder en spar.

Grunden til at jeg hader spottet er pga vi sjaeldent kan shippe ind hvor vi har ham domineret kombinatorisk - og i de tilfaelde hvor han har et kombidraw (hvilket nok er den stoerste del af hans range) fjerner vi equity fra vores eget draw til huset.

Jeg synes det er weak at folde midset, men vi er dybe nok til at spottet er rigtig klamt fordi vi som regel flipper og indimellem er crushed af daarlige konger der flatter i blinds.
05-03-2010 09:07 #9| 0

Jeg kan helt sikkert ik finde ud af at folde her, men gider heller ik 3bette den. Så jeg caller og kigger turn an.

05-03-2010 09:11 #10| 0

Btw vil jeg meget gerne folde pre!!!!

05-03-2010 10:44 #11| 0

Hvordan kan et fold komme på tale? Vi har 2'nd nuts og det eneste der slår os er KKxx, og jeg vil aldrig flatcallle og se div draws complete turn og at jeg så må give op.

Allin

@NoPokNoFun

Lad være med at se spøgelser fordi der er massion action :)

05-03-2010 11:36 #12| 0

@MartinB

Hvad mener du at en så dyb SB kan raise, ja C/R, som du er godt inde imod?

Tror du skal tænke i lidt andre baner, og jeg ser på ingen måder spøgelser.
- Du er på ingen måde godt inde imod noget som helst på nær 66, og K8 uden FD men hvornår ser du en K8 C/R uden nogen FD i en 4-vejs pot? Meget sjældent.

Tror næsten aldrig du ser SB reraise K8, hvis ikke han har 2 spar med til den, og her snakker vi gerne A spar + Random spar.

Derudover blokker vi selv for en af de hænder som vi dominerer (66**).

Derudover har vi imod 579A med to spar, og 7 9 10 A med to spar en equity på 46,09% altså vi er bagud.

Hvad forventer du at han raiser i en 4-vejs pot så dyb? K6??? Mener du er way off, når du skriver som du gør.

Vil faktisk mene at fold ofte kan komme på tale - Og vil mene at det er mere +EV at folde fremfor at potte.

05-03-2010 11:49 #13| 0

Er det ikke en meget underlig linie at tage med KKxx på et super drawy board 4way?? Altså medmindre han selv har A eller måske K high flushdraw på siden... Jeg caller og ser turn an med plan om at komme med et stort bet eller raise, hvis den blanker...

Spiller btw kun meget sjældent omaha...

05-03-2010 11:54 #14| 0

Han er første mand til at kunne checke den.

Ser ikke nogen weird linie, vil mene det er et standard play at C/R den med 4 i potten, og SB er først til at acte.

05-03-2010 12:15 #15| 0

JayBee

Jeg synes det ser fint ud med KKxx at gå efter cr så man kan få godt med skillinger ind.

Martin

Please.... Hvad er det du gerne vil potte ind mod her? Ja vi har second nuts lige nu, men hvis vi kommer ind nu så dybe er vi vel ca altid bagud % wise. Vi kan simpelthen ikke shippe ind så deep, hvis vi max kan opnå et flip imo.

OP

Jeg synes dine tanker om denne pot er meget fornuftige.

05-03-2010 12:18 #16| 0

Men er det ikke bare uber exploitable at du kun har en b/f range her, når du nu ikke har nuts...

Hvad better du for i første omgang? Kun for calls...? Og så er spørgsmålet, hvorfor du ikke bare potter fuckeren, hvorfor skal de have 25 i rabat?

Og da du indikerer at du alligevel folder til aggressivt spillede draws/combos, hvorfor checker du så ikke bag?

Går ud fra BB+CO mucker og den er tilbage HU til dig. Din range er bred da bordet checker til dig og da UTG ikke følger op med et cbet, så er det her et fint bluffspot for en obs aggro villain i SB, hvilket han sandsynligvis er (givet hans 4+xBI stack).

Jeg tror virkelig at hans air range her er bredere end ved første øjekast - bevares det er et tricky move, men prøv at tænke et superspot det er at bluffe i, hvis han kan få 2nd nuts til at lægge sig...

Any ways - hvis han er en uber donk er det easy muck, men hvis han kan spille (og handreade), så pwner han dig max, hvis du bare folder her.

Readless bliver vandende mudrede selvfølgelig - for polariseringen af hans range gør selvfølgelig at han SKAL følge op på turn. Det er super godt spillet af ham anyways, men hvis du vil virkelig vil have fat i hans skillinger, så må du ikke folde her imo.

Nogen gange render du ind i nuts - men igen - hvis han virkelig er en god spiller (der er ikke sindsygt mange donks her + plo600, der bygger i 4BI stack og laver de moves her multiway) er det bestemt IKKE hele hans KKxx range han spiller sådan her.

Det er meget meget svært at sætte procenter etc. på readless her, men det 'føles' som om det er et skidt fold imod en god modstander...

damster

05-03-2010 12:58 #17| 0

Tror aldrig han ville lave det move i den position.

- Kalder jeg, får han svært ved at videre spille nogen turn eftersom min range må siges at være alt fra set til flush+straigth draw.

- Der er stadig to til at acte efter ham, det er en 4-vejs pot, endnu en grund til at man sjældent ser dette move.

- Tror ikke han ville gøre det ude af position i en sådan pot (Hvis han er en god spiller, ved han også at han vil få svært at viderespille turn, i hans posi + der er to til at acte efter ham som tidligere nævnt)

Jeg mener vi alt for ofte møder KK** i dette spot, i forhold til hvor ofte vi fanger ham i noget rod.

Anyway resultat var fold, og han skrev i chatten "nice fold - kk".
Folk mente der var oprigtighed i det han sagde. ;o

Men Damster jeg kan godt se dine begrundelser, dog mener jeg at uden nogle reads kan det heller ikke slås fast hvorvidt det er en god spiller eller ej.

Og eftersom han må ses som "unknown" så bliver den her hånd mucked.

05-03-2010 13:51 #18| 0

@koller

Så må du da meget gerne forklare mig hvorfor vil calle det store raise.

Der er jo absolut ingen kort du vil se på turn så det er da bare et easy shove eller fold.

Call kan aldrig komme på tale imo.

05-03-2010 13:54 #19| 0

@nopoknofun

Tja hvis du ikke vil stacke af med middle set hvad vil du så stacke af med?

Jeg synes det er retarderet at spekulere i hvad der kan komme på turn for det eneste du tænker oppe i dit hovede er hvorvidt der falder et kort på turn som er et scare card som vi må folde til, så som jeg stadig mener må det være et shove eller et fold.

Jeg har intet imod at gå død med middle set også fordi at PLO600 er så aggro som det er, og folk raiser meget mere med div wrap kombis og 2 pair kombis med flush draw osv osv.

05-03-2010 14:09 #20| 0

???

Jeg stacker gerne af med middle set (ved ikke om du mener på dette board eller om du hentyder til at jeg folder middleset i andre potter, for så ved vi begge to hvor langt ude det spørgsmål var), men bare ikke på dette board - Vi taber for ofte i forhold til hvad vi vinder.

Og tror sjældent han kommer over toppen med bare et wrap uden nogen FD - så meget kredit vil jeg da give ham.

Mener det eneste vi slår er et bluff, og i meget få situationer K8/66 som vi begge blokerer ret godt for + jeg tror ikke han ville reraise K8 uden FD.

Og jo i tilfælde af et kald, er det fordi vi mener vores 88 er bedre end hånden han netop har nu, hvis vi sagde at showdown var der.

Men han er stadig % mæssigt bedre hvis han har 579A FD, og 7 9 10 A FD. Ergo ville et safe turn gøre at vi ville kunne shove og være foran, fremfor at komme ind hvor vi er bagud.
Derudover, HVIS han skulle være ud i et bluff som jeg på ingen måder mener han kan i denne hånd, så ville vi ligne et wrap med evt. FD og han ville have svært ved at continue på en 4, 6 og 9'er samt spar > og vi kan prøve at bette efter ham eller checke den ned, hvis man er scared for han har ramt. Better han igen ud på en spar / 5,7,9 på turn så har vi et easy laydown.
Kommer der lad os sige 2 så kan vi komme ind og være foran så længe han ikke har KK.

Men dumt at komme ind bagud på floppet.

05-03-2010 14:23 #21| 0

Et par observationer:

@damster
Der er jo ingen der siger at det noedvendigvis er SB der raiser naar vi better ud paa flop. Nemmere at gaa doed med mid set for 100 bb paa et drawy board.

@martin
Du bliver noedt til at tage stack sizes i betragtning. Hvis du raiser flop, hvad er villains continuation range saa? Jeg vil umiddelbart mene, at han har cirka combidraws og KKxx i den range. Hvis vi raiser folder vi al hans air ud og som jeg siger i en ovenstaaende post, saa kommer vi sjaeldent ind bedre end et flip. Hvis vi alligevel vil spille for stakken og tager den beslutning paa floppet - saa er det meget bedre at flatte hans raise og komme ind paa turn med mindre det er en spar. Vores equity mod en stor del af hans range forbedres idiotisk meget paa en non-spar turn og samtidig tillader vi ham at bluffe videre.

Saa kan vi argumentere for at det er fint nok bare at vinde en 70bb pot, men vi kan jo godt overveje om vi kan value extracte bedre med en god handske.

05-03-2010 14:28 #22| 0

MartinB

call kan også bruges til at udspille hvis der kom scare card.

Men burde vi ikke folde pre her ?

Men som spillet, så dyb og den linie SB laver så folder vi flop --og blev vi udspillet ja så tillykke til ham.

05-03-2010 14:52 #23| 0

Er hånden så dårlig at den bør foldes preflop som et par stykker siger?

05-03-2010 14:59 #24| 0

Keld

Ja jeg synes ikke det er en særlig spændende hånd at spille i hvert fald.

Martin

Pokerheh siger meget godt det jeg tænker omkring hvorfor et call er at foretrække.

05-03-2010 15:00 #25| 0

@ Keld

Det synes jeg umiddelbart ikke på knappen. Nu er vi blot så uheldige, at ham der giver vores mellemsæt (som vi nok desværre rammer oftest her) sidder med os dækket, og vi selv sidder med over 3 BI's. Hvis nu alle sad så dybe, så tror jeg jeg ville overveje ikke at spille den, men måske også bare overveje om jeg overhovedet gad spille det bord længere af samme grund.

Umiddelbart kan jeg ikke se ret meget værre end at have en kompetent modstander ret dyb på min venstre side i PLO.

MVH Skod

05-03-2010 16:36 #26| 0

@pokerheh

Det kan jeg selvfølgelig sagtens følge, men synes bare et shove/fold er bedst når jeg ser det fra sidelinjen, hvad jeg gør i situationen afhænger self af hvad min feeling er på villains.

05-03-2010 16:42 #27| 0

Hi-jacker lige og spørger, de som vil B/F i dette spot: hvad er bunden af vores range, som vi fortsætter med, hvis vi antager, at forudsætningerne er de samme, som opstillet af OP?

05-03-2010 17:17 #28| 0

@MartinB
Hvordan kan et fold komme på tale? Vi har 2'nd nuts og det eneste der slår os er KKxx, og jeg vil aldrig flatcallle og se div draws complete turn og at jeg så må give op.

og
Det kan jeg selvfølgelig sagtens følge, men synes bare et shove/fold er bedst når jeg ser det fra sidelinjen, hvad jeg gør i situationen afhænger self af hvad min feeling er på villains.

Hænger ikke sammen.
eller mener du at et fold ikke kan komme på tale ved alle andre, med mindre du er i den givende situation?
Vil ikke til at have en lang diskussion, men du skrev at jeg så spøgelser.
Kan du ikke bare indrømme du tog fejl ;=)?

05-03-2010 17:44 #29| 0

Jeg er som standard også mest til et fold PF her, og den her situation er et fint eksempel på hvorfor. Det sætter dig generelt i en masse nederen situationer at spille den lave midte af decket, især multiway, og det gælder specielt for parrene.

Som spillet, så flatter jeg også floppet. Det der med, at der "ingen" kort er, som vi vil se på turn, er jo decideret forkert: Any non-spade 2, 3, J, Q, A og any 6, 8, K (eftersom jeg vil tillade mig at antage, at han literally aldrig har K's up). Det giver 19 kort, hvilket bestemt ikke er det mindste draw, jeg nogensinde har taget et kort af med.

Jeg mener også, at han sandsynligvis skyder igen på turn med noget nær 100% af sin range, og den vil jeg rigtig gerne ind imod på en blank turn. Ja, han kan have air, men jeg tror ikke, at det er tilfældet specielt ofte, så et flop-reraise bliver derimod imo noget lort, især på grund af stackstørrelserne.

Vi investerer $1360, hvilket obv vil sige, at vi aldrig folder for resten, så vi kan A: Flippe for roughly 4k, B: Have 1 out for roughly 4k, C: Tage 554 ned mod air. Ikke et super-sexet spot i min verden.

Så +1 til Pokerheh, basically.

05-03-2010 18:56 #30| 0

Jesus christ.. Det var dog utroligt :) Jamen så lad mig skære det ud i pap en gang for alle.

I et standard spil får jeg pengene ind. Jeg har ikke den store insider viden om dem du spiller imod, jeg synes tit at PLO er villain-baseret.

Hvis jeg føler at jeg er bagud 9/10 gange folder jeg gerne, men umiddelbart er det et shove imo.

@NoPokNoFun

Hvad skulle jeg tage fejl i?

Det virker mere og mere til at hver gang man poster et svar i en analyse så skal der bombarderes med diverse andre meninger som åbenbart vejer højere end den man selv poster.

Jeg gav mit besyv med og forklarede hvorfor.

05-03-2010 19:25 #31| 0

Hm... det undrer mig til stadighed, hvordan villain egentlig har fået 4,68 x BI på ca. 20 hænder??

Det kan simpelthen ikke være readless - hurtigt HH check plz...

Ellers så er første kritikpunkt: Følg nu med i spillet! :)

Nu skrev jeg det vist ikke eksplicit deroppe, men jeg er med på pokerhehs linie, hvis nogen sku være i tvivl. Altså C>R>F...

damster

06-03-2010 12:00 #32| 0

Altså det er 100% et call.. alt andet er helt væk..

06-03-2010 12:04 #33| 0

@Dennis2410

Hvad gør vi på alle 4 5 7 9 T og spar turns? og hvad gør vi på "blanke" turns?

06-03-2010 12:12 #34| 0

Altså vi skyder ingen turns, med mindre han tjekker en blank til os..

Hvis han skyder en blank turn går jeg nok broke, men det er lidt ad..

Hvis han tjekker en spar 2 gange, skyder jeg river..

06-03-2010 12:13 #35| 0

Jeg folder.

Sb flatter OOP, og det gør man like aldrig med 6'erne.
Desuden blokker vi for set i seksere, så han kan ikke have meget andet end set i konger.
Ydermere, ender i til midten, og han har et combodraw, er du stadig bagud.

06-03-2010 12:18 #36| 0

DK2410:
Fino, så er vi enige. Det kommer jo så an på om der kommer 75 :)

Enig i dine umiddelbare betragtninger. Vi er vist enige om, vi hellere vil have A759 i spottet :P

06-03-2010 12:35 #37| 0

Altid :) Men mindre han har 6'ere ;)

06-03-2010 15:26 #38| 0

@Pokerheh

Synes du;
Call > Raise > Fold?

Du ville aldrig folde, i dette spot?

Er mere fordi damster skriver
"Nu skrev jeg det vist ikke eksplicit deroppe, men jeg er med på pokerhehs linie, hvis nogen sku være i tvivl. Altså C>R>F..."

Med de ting beskrevet i tråden, må resultatet da være af de to mest +EV spil er call eller fold og aldrig (læs sjældent) raise.

06-03-2010 17:17 #39| 0

C>F>R IMO

06-03-2010 22:54 #40| 0

Yup var også derfor jeg spurgte, eftersom Damster åbenbart mente noget andet for dig.
Altså fold fremfor raise.

Dog er jeg ikke helt enig i call foran fold, men det er hvad det er.
Kan sagtens se call og så ship på en god turn.

Men raise, må være helt ude i hampten.

06-03-2010 23:52 #41| 0

Om det bliver call eller fold (for mit vedkommende) vil vaere spillerafhaengigt. Jeg synes ikke et fold er daarligt, omend jeg ville sidde tilbage og foele mig lidt som en toesedreng (og dernaest ville jeg breake bordet og saette mig andetsteds med 100bb)

07-03-2010 00:38 #42| 0

Så imod unknown ville du kalde, som første prioritet?

Her snakker jeg hvor du har 20 hænder på personen som i denne hånd.

- Jeg er klart mest for fold i denne hånd, når det er uden reads på villian.

Men kan godt se både C og F som mulighed.

07-03-2010 00:48 #43| 0

Jeg er mere tilboejelig til at give credit naar jeg er readless. :)

07-03-2010 11:54 #44| 0

jaja det gik lidt hurtigt... C>F>R seføli... :)

13-03-2010 09:46 #45| 0

@MartinB
+ 1

Hvis man ikke går død med 2nd nuts, hva går man så død med - så skulle vi vel os folde hvis vi havde kkk, i og med, de fleste af jer mener vi er bagud ligemeget hvad. PLO er et spil hvor du som regel kommer all in med et coinflip.

Shove it, se dem ramme deres flush på turn, og ram så dit fulde skur på river. Ship it!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar