Villain spiller 71/35 og 2.4 i flop aggro over 300 hænder.
***** Hand History for Game 7514888840 *****
$400 USD PL Omaha - Wednesday, November 05, 19:35:51 ET 2008
Table Table 135918 (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 4: Hero ( $400 USD )
Seat 6: Daffer2 ( $1,018.45 USD )
Seat 3: Spiniensis ( $687.77 USD )
Seat 1: bvb_ruled ( $334.36 USD )
Seat 5: Sirene1912 ( $400 USD )
Seat 2: Villain ( $351.02 USD )
Sirene1912 posts small blind [$2 USD].
Daffer2 posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A♠ 7♠ Q♦ A♦ ]
bvb_ruled folds.
Villain raises [$12 USD]
Spiniensis folds.
Hero raises [$42 USD]
Sirene1912 folds.
Daffer2 folds.
Villain calls [$30 USD]
** Dealing Flop ** [ Q♥, 4♠, 8♣ ] ~$90
Villain checks.
Hero bets [$87 USD]
Villain raises [$308 USD]
Hero ?
PLO$400, AAxx sucks eller ?
jeg synes den er svært, du har allerede proppet omkring 130dollars i pottet, Men tror han han har hittet Q8.dog ville jeg nok folde den desværre, da det eneste du kan håbe på er et E på turn, eller en spar. til dit flushdraw.
alpzt4r
AAxx dont suck.
Men man kan sagtens tabe mange penge på den hånd, syntes dit pre-flop spil er helt fint, du har nut double suit, en rigtig fin hånd. Så du skal bare have penge i potten.
Men hvis ikke man er parat til at slippe den, bliver det en dyr hånd i det lange løb.
på flop, hælder jeg osse til et fold, men vil give der lidt flere outs, måske kunne du vinde på en 4 på turn to bedre par.
Men som han spiller den tænker jeg osse to par, tænker lidt 888,
men så tror jeg ikke han ville give den så meget gas, det er jo pænt nice det board til trip 8.
Men som akropolice siger, du skulle nok have check flop.
Det kunne måske have givet dig selv flere outs på turn.
Så vil tror du taber den hånd.
Hvem er villain?
Jeg checker floppet bagved som udgangspunkt..
Det kommer meget an på dynamikken om du kan stikke skillingerne ind her.. det er svært at sige så meget udfra hans stats.
kan god finde på at kun bette lidt over 1/2 pot på dette meget tører board, ellers check behind. Som spillet easy fold, hvad har han lige som ikke slår overpar her ???
må jeg høre grunden til at folk syntes det er überfedt at checke floppet bagved?
Jeg skyder her, men jeg ved ikke, hvad jeg gør til et CR.
Det virker semiretarded altid at sløve ned med AAxx (endda ds). Så bør vi vel altid spille den passivt pre as well?
bump,
må jeg høre grunden til at folk syntes det er überfedt at checke floppet bagved?
@alpezt4r , akropolice, touneyernie, Xizor, snoogy
Grunden til at det er godt at chekce floppet???
Jeg byder i hvertfald floppet 1000/1000. Checkraised sutter lidt og kendskab til villian afgør, om man caller i det spot
@ KP
Det jeg tænker er der ide i at bette på dette board,
Jeg tænker dette fordi, kan ikke se at villian caller eller RR med en hånd der ikke slår hans hånd, og er i tvil om der er penge nok i kun at kunne tage puljen ned ved at han folder flop og da hero ved et bet på flop har næsten 1/3 af sine $ i puljen og hvis der så kommer en 4 på turn, måske vil blive fristet til at calle resten af sin stack med to par AA44 hvor han sagtens kan være bagud og kun have 2 outs.
med et check, kan vi måske få nogen flere outs eller ramme nuts.
Fordi jeg er pænt sikker på at villian har luret hvad hero har,
da hero RR pre-flop.
Men kunne godt tænke mig at høre hero, hvilke stats han har spillet med på dette bord.
for med mindre han har spillet utroligt løst, kan jeg ikke se at hero er foran på flop. Er sikker på at villian gerne vil have alle penge in på floppet hvis hero giver igen. Og hvis villain ikke er foran på flop, kan jeg kun se villian calle med et Wrap som nok osse har ramt et par, og her kan vi ikke slå den hvis han rammer streg, kun ved ♠turn ♠river og vil han så give sine $ væk hvis der kommer ♠ river?
så min point er, check flop og hvis ikke der kommer ♠ eller A på turn, så fold til bet. Og måske kan vi bruge Q, men tror lidt at han holder 88 så den er er heller ikke så god. Og tror ikke han er donkey der går til bunds med KKxx.
Men KP, det kan godt være det bare er mig, men syntes ikke der er gode penge i at spille AA uden nogen andre træk end trips, det virker ikke for mig, det kan være det virker for dig PLO CHEF. Hvis det virker for dig må du meget gerne fortælle hvordan. Det er bare begrænset hvad jeg vinder på et par A. måske er det bare mig der ikke kan spille AA i plo.
Håber ikke det blev alt for rodet. Og glæder mig til at hører hvad du siger chef.
@ AKP
Jeg er PLO fisk..
Men primært checker jeg floppet bagved fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre hvis han siger repot.
Der er vel ikke rigtig noget value i at bette, andet end for at beskytte hånden?
Med mindre selvfølgelig vi profitabelt kan stacke af her.
@Op
Du har en rigtig stærk handske preflop.. Selvfølgelig skal den raises preflop og selvfølgelig bettes floppet, som faktisk umiddelbart ser ret tørt ud.. Jeg vil nok personligt nok nøjes med at bette ca 70 - 75 % af potten post flop..
Når jeg så får på nakken i den hånd som du beskriver. Hmmm, så har jeg faktisk ret svært ved at give dig et ret entydigt svar på hvad jeg ville gøre..... Nu kender jeg jo ikke villian og du fortæller ikke om nogle reads, udover stats som jeg fatter en hat af (Har aldrig brugt PT og lign.).. Jeg er måske lidt en tyr og kunne faktisk godt finde et kald i situationer som denne.. Men det kommer meget an på read/gutfeelling..
Et kald kan i situationer som denne være lige så forkert som et fold..
Hvis du ikke vil gå broke for ~88bb på det her flop kan jeg ikke se hvorfor du potter den på floppet.
@AKP: Det er godt at checke flop, fordi det er unlikely at du tager action fra dårligere hænder, og kan i en meget stor del af tilfældene blive bettet af den bedste hånd, fordi villain har en stor del af hans range > hero's hånd, som er < hero's hånd. Der er en hel del turns, der vil lave om på det faktum.
Du lader til at synes, det er überfedt at bette (eller at du kun vil checke, hvis du får en specifik årsag) - hvorfor synes du det?
- AB
"Du lader til at synes, det er überfedt at bette (eller at du kun vil checke, hvis du får en specifik årsag) - hvorfor synes du det?"
Fordi det er mega donket ik at bette floppet, vi blive nød til at beskytte vores hånd og har ik lyst til at give et frikort til at en trækker ud til 2par/set, udover det er dette det perfekt flop at cbette hvis man har misset totalt = at din range er super snæver hvis du checker bag da derved viser at du har en form for showdown value men ik har tænkt dig at betale et cr, hvorved at villan kan nuppe denne pot med 1 eller 2 barrels...
Og så kan man self mixe sit game op, tjekke bagved med set bla bla.. Men dette er plo, folk de fatter ingenting, dette flop SKAL cbettes i dette spot HVER gang.. udover det cbetter jeg næsten aldrig fuldpot i rr pots, og ALDRIG når boardet er så tørt, i denne hånd skyder jeg 50 og folder hvis han check potter den, ikke engang på PLO5000 kan spillerne udover de helt bedste finde ud af at CR tørre boards i rrpots i bluff selvom det helt klart er et leak, så når en PLO400 spiller CR her han han mindste 2par 9/10...
GG WP, jeg skal til afterparty... Hvem troeden det fandtes i Herning=???
Jeg udelukker QQQ og nok osse 888 da det er suspekt at gi den så meget gas på et så godt board for 888. Tilbage er der 444, rene bluffs og, måske allermest sandsynligt, hænder som 4567 og 89TJ, der har en stor FE ved checkraise på et så tørt bord som Q84.
Vi er ikke supergodt inde mod andet end et bluff, så uden kendskab til skurken folder jeg her da et call efter min mening er udelukket.
Mht. cbet: Hvis jeg intet ved om modstanderen checker jeg nok osse bag for at undgå situationer som denne. Hvis han er fræk gør jeg op med mig selv om jeg vil tro på et checkraise denne gang inden jeg better :>
Jeg har tænkt lidt over denne hånd og jeg tror faktisk Fjahgo er spot on..
Kan heller ikke rigtig sætte villian på andet end et draw, når han spiller den sådan..
resultat? (og hvis du foldede så digt en hånd til skurken, for vi er nødt til i det mindste at TRO at vi fandt ud af hvad han havde)
@KP: Din argumentation bygger på nogle antagelser omkring PLO modstandere, hvilket er fint. De er sikkert korrekte, om end det virker en anelse simplificeret at påstå, at de ikke kan cr'e det her flop light, mens de sagtens kan lægge to barrels med nottingham, hvis man checker bag.
Jeg vil egentlig tro, at jeg kan træffe væsentligt bedre beslutninger mod langt de fleste spillere ved at checke floppet bag end at skulle afgøre, hvad jeg har lyst til at gøre til et cr i det spot.
Der er derudover nogle væsentlige Omaha pointer i den her hånd, som jeg ikke har tænkt mig at gentage flere gange. Søg evt lidt i tidligere tråde.
- AB
Anyways..
Villlain havde 2 par, Q8..
Jeg ville give KP ret normalt c/r villains ikke andet end 2par plus på mit niveau. Så cbetter bliver normalt callet med weaker og raiset med bedre.
Og KP skriver "så når en PLO400 spiller CR her han han mindste 2par 9/10..." Jeg tror nu nærmere det er 9.5/10 gange .. Har betalt mig til denne viden! :)