PLOHU 100 4-bet og value

#1| 0

Der kommer lige et par HU hænder her. Villian er en bumhunter som vel er rimelig, men farvet af hans modstandere på stars er virkelig dårlige. Han har 3-bettet sådan i den lave ende men uden at være totalt nittet(ie. han 3. better andet en AAxx). Vi har spil-figtet lidt frem og tilbage, jeg har betalt det der er på bordet(- hans buyin) og har spillet lidt underligt som jeg plejer.

1. hånd her er til info og dynamik:

Hero $101 BB
Villian $120.50 SB(knap)
Hero 2 3 A T

Vilian: raises $2 to $3
Hero raises $6 to $9
Villian calls $6

*** FLOP *** J 7 8
Hero: bets $14
Villan: calls $14
*** TURN *** J 7 8
Hero: checks Villian: checks
*** RIVER *** J 7 8 9 4
Hero: bets $32
Villian: calls $32
*** SHOW DOWN
Villian mucked A 9 5 T

Hånden efter:
Hero $155.50 SB(knap)
Villian $100 BB
Hero: Q A 2 Q

Hero raises $2 to $3
Villian raises $6 to $9
Hero calls $6

*** FLOP *** 3 5 4 17,9
Villan checks
Hero bets $15
Villian raises $47.50 to $62.50
Hero raises $47.50 to $110
Villian calls $28.50 and is all-in

*** RIVER *** 3 5 4 6 Q

*** SHOW DOWN ***
Villian: shows J K 8 7 (a flush, Jack high)
Hero: shows [Q]s A 2 Q (a flush, Queen high)

Min tanke er her at jeg vel bør 4-bette preflop. Manden er ikke totalt nit, han har lige tabt en stor pot, jeg holder et es hvilket er top vigtig, da det både gør det mere usandsyneligt han har AAxx, men også gør at KKxx er flippish. Samtidigt spiller min hånd ikke top lækkert i 3-bettet pot uden initiativ.

Sidste hånd
Jeg har gearet gevaldigt ned i de sidste 7 hænder da han nu sådan set bare potter og jeg ikke har haft en fornuftig hånd at spille stor pot med, dog har jeg lige 3-bette og con bettet en pot hjem hånden får. Spørgsmålet er om vi skubber river eller bare kalder?

Hero $251 sb(knap)
Villian $102.50 bb
Hero: 9 3 J 4

Hero calls $0.50
Villian checks
*** FLOP *** 8 A 5 pot 1,9
Villian bets $1.90
Hero calls $1.90
*** TURN *** 8 A 5 2 pot 5,55
Villian: bets $5.55
Hero raises $16.65 to $22.20
Villian: calls $16.65
*** RIVER *** 8 A 5 2 K Pot: 49,70
Villian: bets $49.70(cirkus 25 bag)
Hero: Der hvor jeg er i tvivl er om han nogen sinde tager den her linje med en mindre flush, eller om han er polariseret til luft/nuts. Med andre ord er der værdi i at raise de sidste 25 eller er det bare spew, hvor han kun kan kalde hvis han har q høj flush?
Hvis man kommer frem til at manden er på abetilt, må man også gerne komme med en kommentar som tager ham som afbalanceret :)

18-08-2010 00:12 #2| 0

Betalt! Vi ser meget stærke ud på turn, så hvis villain bare kender til basics, ved han at vi ofte har en svær beslutning til sidst, og samtidig kan han sagtens tage denne linie med lavere flust træk med lidt lækkert på siden (2 par, straight-draws, ol.). Dette kombineret med, at han er slået vind og skæv, kan jeg ikke se, at denne linie på nogen måde er polariseret.

18-08-2010 08:33 #3| 0

Ja vi kalder selvfølgelig(tror aldrig nogensinde jeg smider der), spørgsmålet er om vi skubber for de sidste 25, eller om han er polariseret til nuts/luft.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar