Hej
Jeg har lige modtaget en inkasso fra QXL´s samrbejdspartner intrum justitia.
Jeg har forsøgt den 25. maj at sælge en kommode, det kostede 21,- i afgift til QXL - fair nok.
Jeg har åbenbart ikke fået betalt regningen, og får nu et brev fra inkassofirmaet hvor der står at der tidligere er sendt to rykkere på henholdsvis kr. 100,- og kr. 168,-.
Dette er den tredje rykker, derfor er den videresendt til inkasso, så nu lyder regningen på samlet kr. 671,02.
Problemet er bare at vi aldrig har set de to første regninger.
Ved godt at jeg selv burde have betalt regningen i første omgang, men hvordan står jeg juridisk over for to breve som jeg aldrig har modtaget - gætter på de er sendt med post Danmark som dette inkasso brev.
Jeg har endnu ikke kontaktet QXL endnu, ville lige se om der var lidt expert hjælp at hente her på Pokernet.
P.S. jeg behøver ikke de sædvanlige indlæg med " betal dine regninger til tiden"... Det er jeg udemærkede klar over.
/ René
PNVA - Gebyr ved QXL
Hej.
Jeg har også været udsat for QXL - de sendte en trussel pr. mail om en rykker uden at have sendt en regning pr. mail/post. Dette vidste deres kundeservicemedarbejdere også udemærket da de forklarede at det skete skam dagligt.
Jeg betalte så præcist hvad de havde til gode uden gebyrer m.v. og det var de tilfredse med.
Generelt har QXL dog ca. den ringeste service på den danske del af internettet, hvilket sikkert skyldes for dårlige interne procedurer og mangel på respekt overfor kunderne.
De plejer at sende mails.........Log evt på din konto, der plejer man at kunne se de mails der er sendt til dig fra dem af. Det findes under din konto oversigt (tror jeg det hedder).
Hvis ikke der er nogle mails at se nogen steder så kontakt dem igen og spørg efter hvor du kan se kopier af disse.
Du kan også se konto oversigter derinde.
Det er deres opgave at bevise du rent faktisk har modtaget disse regninger/rykkere, kan de ikke dette kan de ikke kræve du skal betale rykkergebyer eller andet.