Jeg står i den situation at jeg for første gang skal flytte i en ikke-privatudlejet lejlighed. Altså i en boligforening.
Jeg får så at vide at jeg har en konto med et NI-beløb til rådighed (18,500) som jeg så kan bruge på at istandsætte lejligheden. Ordningen er kendt som A-ordningen.
Mine spøgsmål:
1) Hvad sker der hvis man ikke benytter dette beløb? Skal man så alligevel betale dette beløb til de næste indflyttere?
2) Kan man selv bestemme hvad pengene skal bruges til? F.eks. opvaskemaskine, vaskemaskine, maling, gulvafslibning etc.?
3) Er det normalt beløbet er så stort? Og er dette godt eller skidt for mig?
4) Er beløbet konstant? Altså er det det samme beløb jeg skal betale når jeg fraflytter, eller udregnes det fra gang til gang af udlejer?
5) Hvis man f.eks har haft en maler, sendes regningen så bare til boligforeningen der så trækker dette fra NI-kontoen?
På forhånd tak.
Kunz
PNVA - Hjælp til NI-beløb
Måske din boligforening kan hjælpe dig med alle dine spørgsmål? Tror ihvertfald det bliver mere sikkert end PNVA
Snakkede med "viceværten" og det var et utroligt blurry svar... Så har faktisk ikke den helt store tiltro til, at han rent faktisk har noget med adminstrationen at gøre - og fra kontorets side er svaret at snakke med viceværten..
Så hvis nogle havde en erfaring, eller lign de ville dele ville det give et dejligt indblik :)
Kunz
Jamen, hvem har sendt dig brevet med beløbet. tag en kopi - vedhæft dette med dine spørgsmål. Så får du et skriftligt svar og gem dette brev og sørg for at der er personlig underskrift på.
Viceværten har ikke nødvendigvis noget med administrationen at gøre. Det er vel bare at kontakte boligforeningen...
der er normalt at der går en % del af din husleje til en vedligeholdeskonto
som lejligheden kan istandsættes for
altså Tapet, malling, gulvafhøvling etc.
hvis du ikke bruger pengene går de videre til den næste lejer
og nej beløbet er sjældent så stort, da folk er rimelige gode til at få brugt de penge