Sidder med et lille problem..
Købte for noget tid siden en LG bærbar (HOLD JER FRA LG!!!!), og den har været sendt til reparation 3 gange nu..
Så kom jeg til at tænke på, hvornår man egentlig kan forlange pengene tilbage?
Er det noget med, hvis den har været til rep. 3 gange inden for 2 år? - Eller noget i den stil?
Loehde
PNVA: Hvornår kan man forlange pengene tilbage?
jo, 3 gange, så kan du forlange en HELT ny, eller pengene tilbage, så vidt jeg ved.
Altså... Det er ikke lovfæstet, det er nærmere en praksis i branchen svjv. Bliver fejlen ikke udbedret 3. gang kan man normalt kræve købet hævet, dog skal fejlen være knyttet til samme problem for at det kan komme på tale...
1. Rep = RAM fejl
2. Rep = HDD fejl
3. Rep = RAM fejl igen...
Ikke (umiddelbart) ret til at hæve købet...
Jeg fik det fulde beløb tilbage da min Zepto gik i stykker 3. gang. De sagde dog at det skulle være den samme fejl alle 3 gange. Skal dog ikke kunne sige om det er noget de kører med overalt.
Umiddelbart bare inden for reklamationsperioden på 2 år...
Såvidt jeg ved gælder 2 års reklamationsret hvis det kan påvises at varen har været i stykker fra start, altså hvis du kan påvise at computeren fra start har været defekt, så kan du kræve en ny eller pengene tilbage.
Burde du kunne med din historie, kommer nok bare mest an på hvornår computeren var til rep. første gang.
Søg evt. efter lignende sager på forbrug.dk, eb.dk, bt.dk, etc. helst fra det samme sted du har købt din computeren, print dem evt. ud og vedhæft dem dit krav..
Har du købt produktet i en fysisk butik så send ligeledes din henvendelse til deres hovedkontor..
Sidder med samme problem med min Dell, den går i stykker konstant.
Men før du får penge retur skal den være indsendt med samme fejl 3. gange..
@ Bisshop... Please, shh når de voksne taler... Sælger har ret til at udbedre fejlen, spørgsmålet her går på, hvor mange gange han har ret til det, førend købet kan hæves.
@Op... Tror det der skal siges er sagt... Det er jo altid en konkret vurdering, når det ikke er lovfæstet. Tidsrammen/tiden mellem reparationerne spiller selvfølgelig også ind. Væsentligt nemmere at hæve handlen, når fejlen ligger inden for 2 måneder end inden for 2 år...