OH well, ved ikke hvem man snart skal prøve at kontakte. Situationen er den at jeg bor ude på landet, hvor der så vidt jeg er informeret kun er mulighed for at få net igennem TDCs ledningsværk, medmindre man vil prøve med mobilt net som desværre har dårlig forbindelse her ude.
Situationen er den at jeg har et problem med mit net, og de amøber hvor jeg har mit internet påstår at det er min computer, så de vil ikke sende en teknikker ud og kigge på det medmindre jeg selv betaler.
Problemet er at nettet er ustabilt, det kan virke fint i 5 min - 10 timer, for så kun marginalt at virke, hvor jeg godt nok har net, men den falder ud konstant, nu har jeg talt det til 106 DC på den seneste time (23-24) og ringede så til deres hotline, og de påstod at forbindelsen inde fra dem af har kørt upåklageligt i denne time.
Jeg er mildt sagt lost på hvad problemet kan være, jeg køre med en router og over flere computere. Men situationen er den samme hvis jeg går uden om routeren, om jeg køre trådløst eller med ledning, samt den samme på alle computere jeg har.
Så jeg har testet det med 4 forskellige computere, trådløst + ledning, med / uden router, med 2 forskellige routere. ALT Gør det samme, den er stabil, og pludselig er alt net væk. Hvor den så falder ud konstant, og det er ved at sende mig på livstilt. Nogen med forstand på internet / computere or so der kan hjælpe?
Eneste der ikke er forsøgt er nye ledninger til modem fra tlf + til diverse andre bokse.
PNVA Help
PNVA - Internet problemer
Hvis du har prøvet med 4 forskellige computere, så er det ikke der problemet ligger.
Gør det klart for TDC, at du har gjort som skrevet i denne tråd. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så ville jeg kigge mig om efter noget andet. Skyline kan måske være din redning.
Alternativt tjek din adresse på www.waoo.dk - Der kan du se om du kan få fiber :)
der er ikke fibernet her ude, desværre, må se hvad det der skyline er for noget.
Det er luftbårent, og har været løsningen for mange der bor på landet, som ikk har mulighed for fiber:)
Et familiemedlem havde på et tidspunkt et lignende problem. I hans tilfælde, var kvaliteten af kobberet ikke godt nok til den hastighed han havde valgt. Da han fik sat hastigheden ned fra 20mbit til 10mbit, forsvandt alle problemer.
Skyline er bare som jeg forstår det et mobilt bredbånd? er obv et forsøg værd i nogle måneder for at se om der er forbindelse helt her ude.
Jeg køre 'kun' med 8-9 mbit, betaler dog kun for 4. Aner ikke hvorfor jeg køre så meget over
Jeg har en TDC Home trio box fra TDC.
Den har en indbygget ping funktion, kan være din har?
Jeg tænker den kunne sættes til at pinge x antal gange og hvis den ikke er på 100 % - i dit tilfælde burde den være væsentlig under, så kunne det måske være en forklaring de vil tro på?
Grunden til at jeg nævner routeren, er fordi det ikke kan være nogen forstyrrelser mellem den og nettet uden at det er TDS's problem.
(x skal naturligvis være stort tal for at dække et tidsinterval)
Er der forresten nogle af dine disconnects hvor routeren HELT taber forbindelsen - ofte har TDC's routere et globus ikon der betyder internet. (ved lys = internet, ved blink = etablerer kontakt)
Hvis dette er tilfældet, noter eksakte tidspunkter hvor linien er nede på routeren og fortæl dem det, det kan de spore!
Ja den ryger helt i de perioder hvor den dc'er, tiden er normalt 15-60 sekunder. Hvor modem boksen slet ikke kan finde forbindelse til nettet, hvis de kan spore det, så gider de ikke. Som skrevet i OP, så røg jeg mange gange, og det er stadig med svaret at deres kørte upåklageligt.
Det lyder sygt, de gange jeg har haft problemer - så er jeg blevet stillet videre til en tekniker eller en gut der har forstand på det.
Prøv at notere nogle tidspunkter - se om du kan komme igennem i dag timerne og forklar din frustration og se om du ikke kan blive stillet igennem til en "tekniker" eller lignende
Som Lecter
Jeg har samme erfaring, det blev bedre med hastighedsnedsættelse på linien... Jeg oplevede mange fejl da Internetudbyderen satte hastigheden op.
Er dog gået over til antenneforeningen nu.
/Relojoto
Incrazy skrev:
Skyline er bare som jeg forstår det et mobilt bredbånd? er obv et forsøg værd i nogle måneder for at se om der er forbindelse helt her ude.
Jeg køre 'kun' med 8-9 mbit, betaler dog kun for 4. Aner ikke hvorfor jeg køre så meget over
Ikke korrekt skyline er trådløst line in sight link.
Routeren har en rapport funktion, slå den til og mail rapporten til dem, så er der ikke noget at komme efter undtagen ledningen til routeren fra installations tilslutningspunktet
Hvis du kun betaler for 4mbit kan det nemt være fordi at din linje er visiteret til kun at kunne køre 4mbit. Hvis din linje af en eller anden grund er proportioneret til mere (fx. de 8mbit du oplever), kan det nemt betyde at det er grunden til at du får udfald. Jeg ville kontakte TDC for at høre om jeg kunne blive sat ned i hastighed. Jeg ved det lyder absurt, men i praksis er det langt fra sikkert at du vil opleve hastigheden anderledes, hvorimod du nemt kan komme til at opleve højere stabilitet.